internet UDEN telefonab.
Fra : KS

Dato : 26-10-09 21:16

Har tænkt mig at kvitte min fastnet-tlf hos TDC men hvad er alternativet til
internet så?

Vi har 3-4 blærbare på nettet trådløst, nogen gange er der 1-2 der er
kablet...

Hvad er alternativet når der skal spilles WoW, facebook, alm surfing? tænker
på up/down.

Kører pt med 2 Mbit op/512 down

på forhånd tak
mvh
Kenneth

Fra : Jens Jensen

Dato : 26-10-09 21:28

KS skrev, Den 26-10-2009 21:15:
> Har tænkt mig at kvitte min fastnet-tlf hos TDC men hvad er alternativet til
> internet så?

Flyt ADSL-forbindelsen til Telmore ADSL, og når det er sket opsig
telefonforbindelsen. Forsøg ikke begge dele samtidigt. I virkeligheden
skifter man ikke ADSL-forbindelse på den måde, da Telmore er
datterselskab af TDC og gensælger TDC's forbindelser. Telmore har ikke
email-adresser, men dem kan man få gratis hos Gmail. Ofte kan man dog
fortsætte med sine TDC emailadresser længe, selvom man er skiftet til
Telmore, men der er ingen garanti.

Fra : Ole C

Dato : 26-10-09 21:48

KS skrev blandt andet:

> Har tænkt mig at kvitte min fastnet-tlf hos TDC men hvad er
> alternativet til internet så?

Flere leverer internet uden et fastnet-abonnement - for eksempel Telmore og
Fullrate. Sidstnævnte har dog et ip-telefonabonnement med i prisen - som du
selv vælger om du vil benytte.

> Kører pt med 2 Mbit op/512 down

Og for de samme penge kan I sandsynligvis få fordoblet hastigheden hos de
ovenstående alternativer.

--
vh
Ole C

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 26-10-09 23:24

Det havde jo hjulpet en del hvis du fortalte lidt om hvad du ellers
havde af ting "ind i huset"

Du kan få internet via dit kabelTV (Yousee, stofa mfl.) eller du kan få
det via fibernet hvis det er i dit område...

Og endelig er der jo også mobilt internet via 3G nettet - det kan du
også tage med dig når du tager PCen væk hjemmefra...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-10-09 23:39

Esben von Buchwald skriver:

> Og endelig er der jo også mobilt internet via 3G nettet - det kan du
> også tage med dig når du tager PCen væk hjemmefra...

Citat:
[...]

Man bliver nok ikke så populær, hvis man slæber 3G nettet med i byen,
når de 3 andre derjemme så mangler internet....

Desuden er 3G ikke velegnet til online spil.

Klaus

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 27-10-09 04:30

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
>
> Man bliver nok ikke så populær, hvis man slæber 3G nettet med i byen,
> når de 3 andre derjemme så mangler internet....

Man kan også få stationære WLAN routere med 3G modem (eller USB stik til
en dongle)

> Desuden er 3G ikke velegnet til online spil.

Kommer an på hvor hurtig respons man forventer - det er helt sikkert
uegnet til counter strike, men jeg ved ikke med Wow, har indtryk af det
ikke er så intensivt og reaktions-orienteret

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 27-10-09 05:46

Esben von Buchwald <find.mig@paa.google> skrev :

>Man kan også få stationære WLAN routere med 3G modem (eller USB stik til
>en dongle)

4 brugere på en 3G, så når man da hurtigt 10 GB og får droslet
hastigheden ned på modemstatus.
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-10-09 06:23

Esben von Buchwald skriver:

> Man kan også få stationære WLAN routere med 3G modem (eller USB stik til
> en dongle)

Ved det godt, har en 3 router stående på mit skrivebord på arbejde.

> Kommer an på hvor hurtig respons man forventer - det er helt sikkert
> uegnet til counter strike, men jeg ved ikke med Wow, har indtryk af det
> ikke er så intensivt og reaktions-orienteret

Når man laver PvP combat er det vidst rart nok med rimeligt hurtige
reatktioner...

Klaus

Fra : Jens Jensen

Dato : 26-10-09 23:41

Esben von Buchwald skrev, Den 26-10-2009 23:24:
> Og endelig er der jo også mobilt internet via 3G nettet - det kan du
> også tage med dig når du tager PCen væk hjemmefra...

Der er tidsforsinkelser i 3G, som kan genere i nogle spil. Jeg kender
ikke WoW - måske er det ikke noget problem der.

Fra : Jesper Lund

Dato : 27-10-09 00:42

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Desuden er 3G ikke velegnet til online spil.

3G har kun een fordel, som til gengæld kan være svær at komme udenom

--
Jesper Lund

Fra : Jean

Dato : 27-10-09 19:16

KS skrev:
> Har tænkt mig at kvitte min fastnet-tlf hos TDC men hvad er alternativet
> til internet så?

Har du kigget på:
http://privat.tdc.dk/pakker/homeduo/

Fastnetabonnement og 10/1 m/bit for 299 pr. md.

Mvh Jean.

Fra : Ole C

Dato : 27-10-09 20:55

Jean skrev blandt andet:

> Har du kigget på:
> http://privat.tdc.dk/pakker/homeduo/
>
> Fastnetabonnement og 10/1 m/bit for 299 pr. md.

Kun en 50'er dyrere end det samme hos TDC's datterselskab Fullrate...

--
vh
Ole C

Fra : Jean

Dato : 27-10-09 21:40

Ole C:
> Kun en 50'er dyrere end det samme hos TDC's datterselskab Fullrate...

Ja, og den 50'er føler jeg, jeg får noget for...

Fx kan jeg ikke engang finde et nummer til Fullrates support, på deres
hjemmeside, så det gemmer de godt. Jeg tvivler på Fullrate har
support/fejlmelding i weekenden, som TDC, og også at de har åbent til 20 på
hverdage?

Ligeledes får jeg 5 email-adresser hos TDC med Pop3, som er MEGET stabilt.
Jeg får adgang til Play = 5 mio. gratis musiknumre. Henter jeg bare ½ CD pr.
md, så er 50'eren hjemme.

Jeg har så 20 M/bit for 49 kr. ekstra pr. md.

Mvh Jean.

Fra : Ole C

Dato : 27-10-09 23:58

Jean skrev blandt andet:

> [...]
> jeg bare ½ CD pr. md, så er 50'eren hjemme.
>
> Jeg har så 20 M/bit for 49 kr. ekstra pr. md.

Men jeg endnu havde abonnement hos TDC, var det uden support, da min
erfaring var, at supporterne dér vidste mindre end jeg selv. Med eget domæne
har jeg heller ikke brug for TDC's fem mailadresser, som i øvrigt ikke er
selvstændige adresser men alias'er - og Play er jeg ligeglad med.
Ingen af os kender OP's behov udover en bredbåndsforbindelse uden tvang til
at betale for et fastnet-telefonabonnement - og han har fået nogle glimrende
alternativer, som oven i købet er billigere end TDC.....

--
vh
Ole C

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-10-09 15:51

On 27 Okt., 05:45, Kerim Ellentoft <ke...@mail.tele.invalid> wrote:

> 4 brugere på en 3G, så når man da hurtigt 10 GB og får droslet
> hastigheden ned på modemstatus

Ja, jeg brugte lige min 3g telefon da min adsl var nede i ca. 1døgn..
Der fik jeg hurtigt brugt 200MByte og hastigheden via mobilen var ca.
3Mbit i download og 300kbit upload.

Fra : KS

Dato : 28-10-09 20:04

tak for svar - har hørt man kan få en bærelinie hos TDC så det vil jeg
forsøge....

mvh
kenneth

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-10-09 20:21

KS skriver:

> tak for svar - har hørt man kan få en bærelinie hos TDC så det vil jeg
> forsøge....

Det koster cirka det samme som at have et telefonabonnement....

Klaus

Fra : Ole C

Dato : 28-10-09 21:46

KS skrev blandt andet:

> tak for svar - har hørt man kan få en bærelinie hos TDC så det vil jeg
> forsøge....

Ikke nødvendigt at tænke på hvis du skifter til Telmore eller Fullrate, som
har betalingen for basislinien med i abonnementsprisen.
Så bare afmeld telefonen - ledningerne bliver jo hvor de er

--
vh
Ole C

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-10-09 22:26

KS skrev, Den 28-10-2009 20:03:
> tak for svar - har hørt man kan få en bærelinie hos TDC så det vil jeg
> forsøge....

Og bestil ikke en ændring af ADSL-forbindelsen, før du er skiftet til
bærelinie. TDC kan ikke eller vil ikke håndtere to samtidige ordrer på
samme linie. Sådan var det i hvert fald for knap to år siden, da jeg
skiftede fra TDC til Telmore.

Fra : Ole C

Dato : 28-10-09 23:25

Jens Jensen skrev blandt andet:

> [...]
> bærelinie. TDC kan ikke eller vil ikke håndtere to samtidige ordrer på
> samme linie. Sådan var det i hvert fald for knap to år siden, da jeg

I mit tilfælde betød TDC's manglende håndteringsevne, at de opsagde mit
bredbånd, da jeg i første omgang bare ville porterede min ip-telefon til et
andet selskab.
Men så flyttede jeg bare bredbåndet til Telmore - og har ikke på noget
tidspunkt selv taget stilling til bærelinie.

--
vh
Ole C

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 04-11-09 20:12

> [...]
> bærelinie. TDC kan ikke eller vil ikke håndtere to samtidige ordrer på
> samme linie. Sådan var det i hvert fald for knap to år siden, da jeg

Det kan de stadig ikke. Columbus (som (ét af mange af) deres
forretningssystem(er) hedder, kan i mange tilfælde ikke håndtere ordre på
ordre - f.eks. hvis der ligger en opsigelse.

--
Mvh. Jesper

Fra : -=Madsen=-

Dato : 29-10-09 00:15

<---------------------->
> Har tænkt mig at kvitte min fastnet-tlf hos TDC men hvad er alternativet
> til internet så?
<---------------------->
Kan ikke se problemet ?

Jeg havde cybercity Adsl da tdc plusseligt kunne leverer 20Mbit og
cybercitykun kunne leverer 6 mbit skiftede jeg bare til Tdc adsl
uden problemer, jeg gav 399 pr md, siden har de fået nye pakker
og jeg har fået Tdc HomeDuo http://privat.tdc.dk/pakker/homeduo/
der sparede jeg en 50'er så nu giver jeg 349,- pr md for 20Mbit og en
iptelefon som bare ligger i kassen, lidt fjollet men hvis jeg ikke vil ha
de Ip telefon skal jeg betale 50 kr mere ha ha...

Kan se HomeDuo starter ved 249,-

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-10-09 00:30

-=Madsen=- skrev, Den 29-10-2009 00:15:
> [...]
> iptelefon som bare ligger i kassen, lidt fjollet men hvis jeg ikke vil ha
> de Ip telefon skal jeg betale 50 kr mere ha ha...

Når du godt vil spare en 50'er og ikke bruger IP-telefoni, undrer det
mig, at du ikke har skiftet til Telmore. Det er nøjagtigt samme
ADSL-forbindelse, men uden email-konto, nyhedsserver og PBS-betaling.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 29-10-09 00:51

<---------->
> Når du godt vil spare en 50'er og ikke bruger IP-telefoni, undrer det mig,
> at du ikke har skiftet til Telmore. Det er nøjagtigt samme
> ADSL-forbindelse, men uden email-konto, nyhedsserver og PBS-betaling.
<----------->
fordi de skal have det samme for en 20Mbit
du skriver selv hvad man får mere hos TDC + Play

ps. måtte da lige tjekke på telmore, havde jeg nu ikke tænkt på ha ha
tdc ejer også fullrate i dag, måske er der lidt at spare der

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-10-09 10:59

-=Madsen=- skrev, Den 29-10-2009 00:50:
> <---------->
> <----------->
> fordi de skal have det samme for en 20Mbit

Er det ikke 20/1 du har til 349 kr?
Telmore 20/1 koster 299 kr.

> du skriver selv hvad man får mere hos TDC + Play

Jeg skrev, hvad ikke kan beholde, hvis man skifter til Telmore. Det er
ikke det samme, som at anbefale det.

E-mail: Gmail tilbyder stor lagerplads, POP, IMAP, 10 konti, og
effektivt spamfilter, og det er gratis. TDC tilbyder vel stadig kun en
enkelt konto med 250 MB plads, 5 emailadresser (alias) og POP.

Nyhedsserver: news.dotsrc.org er gratis. Jeg ved ikke, om det gælder
alle grupper, men i gruppen dk.edb.system.ms-windows har news.dotsrc.org
indlæg over et år tilbage mens news.tele.dk kun har indlæg godt 3 mdr
tilbage.

Betaling: Telmore kræver betaling via Dankort. Betalinger trækkes
automatisk.

Service: Jeg prøvede den for knap to år siden hos Telmore. Ikke noget at
klage over. Medarbejderne var kompetente og i stand til at håndtere TDC
meget bedre, end jeg selv var.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-10-09 11:20

Jens Jensen skriver:

> E-mail: Gmail tilbyder stor lagerplads, POP, IMAP, 10 konti, og
> effektivt spamfilter, og det er gratis.

Og så læser de med på alle dine mails, for at kunne effektivisere deres
rekvalmer mod dig.

Nej tak siger jeg bare.

Klaus

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-10-09 11:39

Klaus D. Mikkelsen skrev, Den 29-10-2009 11:19:
> Jens Jensen skriver:
>
> Og så læser de med på alle dine mails, for at kunne effektivisere deres
> rekvalmer mod dig.
>
> Nej tak siger jeg bare.

Man bliver ikke udsat for reklamer, når man bruger et mailprogram. Men
der er vel reklamer på webmail. Der kan selvfølgelig også blive tilføjet
reklamer i mails i fremtiden.

Fra : Erik Olsen

Dato : 29-10-09 11:48

Jens Jensen wrote:

> Man bliver ikke udsat for reklamer, når man bruger et mailprogram. Men
> der er vel reklamer på webmail. Der kan selvfølgelig også blive
> tilføjet reklamer i mails i fremtiden.

Det passer ikke.

Der er masser af mennesker som sender reklamer for Spanfighter eller et
antivirusprogram med deres mails.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-10-09 12:20

Erik Olsen skrev, Den 29-10-2009 11:48:

> Det passer ikke.
>
> Der er masser af mennesker som sender reklamer for Spanfighter eller et
> antivirusprogram med deres mails.

Jeg forstår ikke, hvad du mener. Gmail har vist kun sendt mig en
velkomstmail. Ellers har Gmail (eller Google) ikke sendt mig mails eller
tilføjet til mine mails. Du mener måske, at deres spamfilter ikke er
effektivt? Det har jeg ellers læst, at det er.

Fra : Erik Olsen

Dato : 29-10-09 12:49

Jens Jensen wrote:

> [...]
> eller tilføjet til mine mails. Du mener måske, at deres spamfilter
> ikke er effektivt? Det har jeg ellers læst, at det er.

Du skrev "Man bliver ikke udsat for reklamer, når man bruger et
mailprogram."

Det var det jeg opponerede imod, gmail eller ikke gmail, for det er ikke
sandt.

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-10-09 13:12

Erik Olsen skrev, Den 29-10-2009 12:48:
> Du skrev "Man bliver ikke udsat for reklamer, når man bruger et
> mailprogram."
>
> Det var det jeg opponerede imod, gmail eller ikke gmail, for det er ikke
> sandt.

Jeg troede, at konteksten forklarede det. Det, jeg mener er: Gmail er
kendt for at være reklamefinancieret, men man bliver ikke udsat for
Gmails reklamer, når man bruger et mailprogram. Gmail udleverer heller
ikke ens emailadresser til reklamefirmaer.

Fra : -=Madsen=-

Dato : 29-10-09 16:12

<-------------->
> [...]
> reklamer, når man bruger et mailprogram. Gmail udleverer heller ikke ens
kort .. Gmail køre (og uden reklamer) jeg er også glad for den, så glad
jeg i dag bruger den til alt mit post, selv fra mit com domaine
har jeg valgt at videre sende mail til min gmail

gmail har kun et minus, den er ikke så god til at hånterer exe, rar og zip
filer
som vedhæftet

Fra : Chano Andersen

Dato : 29-10-09 20:04

-=Madsen=- skrev:
> kort .. Gmail køre (og uden reklamer) jeg er også glad for den, så glad
> jeg i dag bruger den til alt mit post, selv fra mit com domaine
> har jeg valgt at videre sende mail til min gmail

Har du overvejet at bruge google apps, til dit .com domæne, i stedet for
videresendelse?

Læs eventuelt mere på
http://www.google.com/apps/intl/da/group/index.html (Direkte link til
standard udgaven, da de har skjult den alt for godt.)

Jeg har sat det op for et par stykker, og de har været ganske tilfredse
med det. (De har brugt gmail tidligere)

- Chano Andersen.

Fra : Ole C

Dato : 29-10-09 11:47

Klaus D. Mikkelsen skrev blandt andet:

> Og så læser de med på alle dine mails, for at kunne effektivisere
> deres rekvalmer mod dig.
>
> Nej tak siger jeg bare.

Men at Gmail ikke er anbefalelsesværdigt, gør jo ikke TDC bedre....
Og mht. mail, lader det sig gøre et have eget domæne og hoste det for mindre
end 100 kr. årligt - og er samtidig helt uafhængig af hvilken
internetudbyder man benytter.

--
vh
Ole C

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-10-09 12:23

Ole C skriver:

> Men at Gmail ikke er anbefalelsesværdigt, gør jo ikke TDC bedre....

Korrekt.
Men skal man se lidt på anbefalelsesværdige mailhosts, ligger TDC højere
på listen end Gmail.

> Og mht. mail, lader det sig gøre et have eget domæne og hoste det for mindre
> end 100 kr. årligt - og er samtidig helt uafhængig af hvilken
> internetudbyder man benytter.

Korrekt

Klaus

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-10-09 13:16

Klaus D. Mikkelsen skrev, Den 29-10-2009 12:22:
> Men skal man se lidt på anbefalelsesværdige mailhosts, ligger TDC højere
> på listen end Gmail.

Hvad er det, som får dig til at foretrække TDC, udover at der ikke er
nogle maskiner, som søger gennem alle mails?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-10-09 13:35

Jens Jensen skriver:

> Hvad er det, som får dig til at foretrække TDC, udover at der ikke er
> nogle maskiner, som søger gennem alle mails?

Lige netop det sidste.

(omend Echelon nok overvåger os alle

Klaus

Fra : -=Madsen=-

Dato : 29-10-09 16:17

> Er det ikke 20/1 du har til 349 kr?
> Telmore 20/1 koster 299 kr.

Du har jo helt ret den havde jeg overset..
takker

Fra : Jens Jensen

Dato : 30-10-09 11:24

Jens Jensen skrev, Den 29-10-2009 10:58:
> Service: Jeg prøvede den for knap to år siden hos Telmore. Ikke noget at
> klage over. Medarbejderne var kompetente og i stand til at håndtere TDC
> meget bedre, end jeg selv var.

Mit skift og erfaring med Telmores service er kun knap et år gammel og
ikke knap to år gammel. Jeg huskede forkert.

Fra : Chano Andersen

Dato : 29-10-09 19:58

-=Madsen=- skrev:
> og jeg har fået Tdc HomeDuo http://privat.tdc.dk/pakker/homeduo/
> der sparede jeg en 50'er så nu giver jeg 349,- pr md for 20Mbit og en

Sjovt, det betaler jeg også for min 20 Mbit hos Cybercity, jeg har dog 2
mbit upload, ved ikke lige hva' TDC tilbyder?

- Chano Andersen

Fra : Jesper Lund

Dato : 30-10-09 00:01

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> (omend Echelon nok overvåger os alle

Du bruger vel kryptering, ligesom terroristerne

--
Jesper Lund