Digital Signatur i Linux Ubuntu?
Fra : Claus E Beyer

Dato : 25-10-09 16:17

Kan man anvende Digital Signatur i Linux Ubuntu?

Hvis JA, hvordan gør man så?

Claus

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 25-10-09 16:49

Claus E Beyer <ceb.news@gmail.com> writes:

>Kan man anvende Digital Signatur i Linux Ubuntu?

Et godt sted at starte:
https://danid.dk/export/sites/dk.danid.oc/da/support/vejledninger/linux/installation/installation_paa_linux/

Denne korte URL går til samme side: http://korturl.dk/365

Mvh.
   Klaus.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 25-10-09 16:55

On Sun, 25 Oct 2009 16:16:56 +0100, Claus E Beyer <ceb.news@gmail.com>
wrote:

> Kan man anvende Digital Signatur i Linux Ubuntu?
>
> Hvis JA, hvordan gør man så?

Ja, jeg mener da at huske, at jeg fik det til at virke med Firefox
under Ubuntu på samme måde som med Firefox i Windows, altså at jeg
downloadede certifikatet som en fil, som jeg så skulle vælge ved hver
anvendelse af det. Det kode, der læser filen er noget Java-halløj, så
det skal også være installeret.

Jeg har ikke lige en Linux-maskine i nærheden af mig i skrivende
stund.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Frank Damgaard

Dato : 25-10-09 17:39

Claus E Beyer wrote:
> Kan man anvende Digital Signatur i Linux Ubuntu?

Ja da, jeg har brugt det siden digital signatur start.
(jeg har endnu ikke prøvet det på windows....).

> Hvis JA, hvordan gør man så?

Men det kan nogen gange være svært da TDC's vejledninger ofte
var meget forældet/forkert i forhold til de seneste
hundekunster de havde lavet.

men prøv at se
http://www.sslug.dk/emailarkiv/signatur/2009_07/msg00000.html
der er også nogle tips hvis danid's officielle vejledninger fejler.
Danid's vejledninger er bedre end TDC's var.

Husk der skal bruges standard-flex udgaven af digital signatur.