Update problem
Fra : Per Rasmussen

Dato : 25-10-09 10:50

Hej

Jeg har et problem med nedenstående script, det vil ikke virke,
til trods for at jeg har haft det til at køre på et andet
webhotel uden problemer. Så jeg ved ikke om en ændring af PHP
version kan være årsagen, nu kører det PHP 5, hvilket jeg ikke er
sikker på at det tidligere webhotel gjorde.

den nævnte include_once er connect til database

<?
include_once ("xxx.php");
$uge=$_POST['uge'];
$uger=$_POST['uger'];
$navn=$_POST['navn'];
$adresse1=$_POST['adresse1'];
$adresse2=$_POST['adresse2'];
$sted=$_POST['sted'];
$telefon=$_POST['telefon'];
$email=$_POST['email'];
$bemark=$_POST['bemark'];
$reserver=$_POST['reserver'];
$query="UPDATE hus10 SET uger='$uger', navn='$navn',
adresse1='$adresse1', adresse2='$adresse2', sted='$sted',
telefon='$telefon', email='$email', bemark='$bemark',
reserver='$reserver' WHERE id='$uge'";
mysql_query($query);
mysql_close();
?>

<script LANGUAGE="JavaScript">;
meddelelse = "Din Sommerhus bestilling er registreret!";
alert(meddelelse);
// history.go(-1)

location.href='http://www.xxx.dk/booking10/svar/mail=2510.asp';
</script>

Javascritpet har tidligere uden problemer fået siden til at hoppe
videre, men nu ender jeg bare op med at have en blank skærm

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Birger Sørensen

Dato : 25-10-09 13:53

Per Rasmussen kom med denne ide:
> [...]
>
> Javascritpet har tidligere uden problemer fået siden til at hoppe
> videre, men nu ender jeg bare op med at have en blank skærm

Bliver "Sommerhuset" faktisk bestilt i databasen?
Prøv at pakke dit script ind i noget valid HTML.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Per Rasmussen

Dato : 25-10-09 23:14

Birger Sørensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Per Rasmussen kom med denne ide:

> Bliver "Sommerhuset" faktisk bestilt i databasen?
> Prøv at pakke dit script ind i noget valid HTML.
>
> Birger

Nej der bliver ikke registreret noget i databasen.
Det burde vel være ligemeget med at pakke det ind i html, når det
bare er en side den hopper igennem.

Fra : Birger Sørensen

Dato : 26-10-09 11:51

Per Rasmussen kom med denne ide:
8X

> Nej der bliver ikke registreret noget i databasen.
> Det burde vel være ligemeget med at pakke det ind i html, når det
> bare er en side den hopper igennem.
>
> PerR

En fejl der gør at php hopper ud af dit script?

<script> er et html tag. Så browseren skal vel vide, at det der kommer
fra serveren, skal fortolkes som html, også selvom alt det væsentlige i
et html dokument mangler.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Per Rasmussen

Dato : 27-10-09 09:26

> [...]
>
> <script> er et html tag. Så browseren skal vel vide, at det der kommer
> fra serveren, skal fortolkes som html, også selvom alt det væsentlige i

Hej Birger
Så har jeg prøvet at sætte det hele ind på en alm. html side, uden
resultat

Fra : Birger Sørensen

Dato : 27-10-09 16:27

Per Rasmussen forklarede:

> Hej Birger
> Så har jeg prøvet at sætte det hele ind på en alm. html side, uden
> resultat
>
> PerR

Så er der ikke så meget andet at gøre, end at sætte php til at echo'e
ting, så man kans se hvor langt den når, evt. hvad der ikke bliver
overført korrekt.
Måske noget faktisk HTML indhold
<h1>Hej</h1>

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Ole Hartig

Dato : 27-10-09 03:03

Per Rasmussen skrev...
> [...]
>
> Javascritpet har tidligere uden problemer fået siden til at hoppe
> videre, men nu ender jeg bare op med at have en blank skærm

Du siger du har skiftet Webhotel - er du sikker på, at det er sat op
til "korte php tag" <? contra <?php

Ole H.

Fra : Per Rasmussen

Dato : 27-10-09 09:25

Ole Hartig wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Du siger du har skiftet Webhotel - er du sikker på, at det er sat
op
> til "korte php tag" <? contra <?php
>
> Ole H.

Så har jeg prøvet at sætte det ind i <?php og ?>
Det hjalp ikke, men det undrer mig at noget der virkede et andet sted
ikke vil virke nu.