Fjern ting fra url og tilfoej ny ting til ~
Fra : Ralle

Dato : 23-10-09 05:06

Hej..

Jeg er igang med at lave en funktion saa brugere paa min side kan
indsende url til youtube hvis de uploader deres sange derinde.

Videoen vil blive vist med noget javascript - lightscript window.

her er min kode indtil videre
<?php

$_REQUEST["anbefal"];
$_REQUEST["kunstner"];
$_REQUEST["sangtitel"];
$_REQUEST["url"];

$link = $_REQUEST["url"];
$title = $_REQUEST["sangtitel"];
$anbefal = $_REQUEST["anbefalet af"];
$kunstner = $_REQUEST["kunstner"];

$linkb =
str_replace("http://youtube.com/watch?v=","http://youtube.com/v/"
);

echo "<a href=\"\'$linkb\';\" \n";
echo "   class=\"lightwindow page-options\" \n";
echo
"   params=\"lightwindow_width=425,lightwindow_height=340,lightwind
ow_loading_animation=false\" \n";
echo "   title=\"Anbefalet af: \'$anbefal\'; - Sang:
\'$title\'; \" > \'$title\'; </a>\n";
'
?> '

Siden er total blank naar jeg proever at se den.

Hvad goer jeg galt?
Og funktionen skal goere saa
http://youtube.com/watch?v=+kodeefter
bliver erstattet af
http://youtube.com/v/+kodeefter

dvs kun noget af url'en skal udskiftes.

Haaber dette er forstaaeligt.

// Rasmus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 23-10-09 06:34

Ralle skrev:

> $linkb =
> str_replace("http://youtube.com/watch?v=","http://youtube.com/v/"
> );

Du mangler at definere $linkb.
Ovenstående replace-sætning giver mig en fejlmelding om at der mangler
en parameter. Nemlig hvilken variabel den skal replace ud fra.

Den skal snarere se sådan ud:
str_replace("http://youtube.com/watch?v=","http://youtube.com/v/",$link);

Altså ,$link til sidst, så den ved at det er indholdet i $link, den skal
søge og erstatte i.

> [...]
> ow_loading_animation=false\" \n";
> echo "   title=\"Anbefalet af: \'$anbefal\'; - Sang:

Hvis jeg kopierer ovenstående kode ind i en php-fil, får jeg meldingen
"Parse error".

Jeg ville nok bare skrive:

[...]
echo "\t\t\t\t</p>";

Så får jeg i det mindste et link der fører til
http://youtube.com/v/[noglebogstaver] med videoens titel som linktekst.

Mere får jeg selvsagt ikke, da jeg ikke har javascriptet ved hånden, så
jeg ved ikke engang hvad du præcist forventer at der skal ske.

Jeg gætter på at du vil embedde en video på din side, sådan som jeg har
gjort på forsiden til den første af siderne i min signatur.

Jeg har dog gjort det helt uden javascript, men med ren php og html, så
jeg har en formodning om at dit script laver lidt mere end bare det.

--
Philip - http://chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Ralle

Dato : 23-10-09 22:02

Tak, du fik mit script til at skrive paa siden saa den ik var helt blank mere, herefter
arbejdede jeg videre med at faa den til at fjerne http://youtube.com/watch?v= fra urlen og
indsaette http://youtube.com/v+kode

Fandt ud af at youtube altid har 11 tegn efter http://youtube.com/watch?v=

dvs nu ku jeg bruge substr.

Her er min function nu.. som virker, (Javascriptet er bare en maade at aabne linket paa paa
hjemmesiden, saa den ik aabner nyt vindue, men den aabner i et lille vindue paa skaermen)

[...]

$linka = substr("$link", -11);

$linkb = "http://youtube.com/v/$linka";

[...]
?>

Fra : Ralle

Dato : 23-10-09 22:22

Da der kan vaere ting efter de 11 tegn skal man da lige vaere sikker paa at det ogsaa bliver
fjernet

dette goer man ved at erstatte $linka = substr("$link", -11); med

$linka = substr("$link", 31, 11);

numret 31 er for URL'en som bliver fjernet, og 11 er saa de 11 tegn som vi skal bruge i
linkb.