Klikkertræner I?
Fra : Martin Schou

Dato : 22-10-09 14:02

Hejsa

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erferinger med klikkertræning af
jeres katte.
Hvad har I lært dem? Var det svært osv.
Har selv lært mine katte at sidde stille når de får klippet klør, da det var
helt umuligt i starten.
I dag behøver jeg ikke klikkeren og giver dem først godbider når de begge to
er færdige med at få klippet klør.

Martin

Fra : Allan F

Dato : 22-10-09 14:36

"Martin Schou" <nospam@nu.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> var helt umuligt i starten.
> I dag behøver jeg ikke klikkeren og giver dem først godbider når de begge

Har brugt nogle af principperne til mine egne katte - bare noget
begynder-sjov så de kommer når jeg klapper i hænderne - og det virker.

Allan F

Fra : Stig Johansen

Dato : 22-10-09 15:39

Martin Schou wrote:
> Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erferinger med klikkertræning af
> jeres katte.
> Hvad har I lært dem? Var det svært osv.

Det er nok lidt omvendt, men Twix har trænet mig
Når han er sulten, så kommer han og siger 'miiiv', og gnubber hovedet op ad
mine ben/fødder, og bliver ved.

Så må vi ned i køkkenet og give ham noget at spise.

Så nej - det var ikke svært for Twix at træne mig

Stig Johansen

Fra : Seerup

Dato : 09-11-09 00:03

...........Så nej - det var ikke svært for Twix at træne mig

Hø-hø......... Så er det man tænker: "Hvem narrer hvem...."
Men de er nu heller ikke til at stå for, de kræ.

Fra : oz3bto

Dato : 22-10-09 17:02

> [...]
> helt umuligt i starten.
> I dag behøver jeg ikke klikkeren og giver dem først godbider når de begge

Kunne nok lære vores at reagere på en klikker .. Stumpen kommer ihvertfald
med det samme når man klikker med laser pointeren :P

Ellers er lyden af en pose kattemad det mest effiktive måde at kalde dem til
sig på :D

Fra : Ole

Dato : 29-11-09 14:49

Martin Schou wrote:
> [...]
> I dag behøver jeg ikke klikkeren og giver dem først godbider når de
> begge to er færdige med at få klippet klør.

Klippet klør ???????
Man klipper sgu' da ikke klør på en kat.

Ole M
--
I'm on a seafood diet. I see food and I eat it.

Fra : Martin Schou

Dato : 29-11-09 23:59

"Ole" <I_R_Onslow@c.dk> wrote in message
> Klippet klør ???????
> Man klipper sgu' da ikke klør på en kat.

Jeg gør.

Fra : Ole

Dato : 30-11-09 15:25

Martin Schou wrote:
> "Ole" <I_R_Onslow@c.dk> wrote in message
>
> Jeg gør.

Som min kone fortalte mig, mange klipper klør på en indekat.

Så blev jeg så klog

Ole
--
I'm on a seafood diet. I see food and I eat it.

Fra : Kate

Dato : 02-12-09 15:56

Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote in

> Klippet klør ???????
> Man klipper sgu' da ikke klør på en kat.

Jeg kan godt finde på det, særligt når de skal til dyrlægen. Den ene
har været der så ofte at han hader dyrlæger.

--
Kate

gerne ældre.

Fra : Ole

Dato : 02-12-09 19:39

Kate wrote:
> Ole <I_R_Onslow@c.dk> wrote in

> Jeg kan godt finde på det, særligt når de skal til dyrlægen. Den ene
> har været der så ofte at han hader dyrlæger.

Se... der jeg også heldig!
Missetand tager besøg hos vores dyrlæger meget afslappet, medmindre at
det er en sprøjte han skal have, men bider og krasser gør han ikke.
Men.. damn han kan hvæse
Han havde jo været hos lægerne før et par gange, bla pga øjenbetændelse,
der var der ikke optræk til ballade.
Han sad stille og roligt og lod sig undersøge, han lagde sig faktisk om
på ryggen for at blive nusset på maven.
Derfor var det jo lidt af et chok for lægen at der pludselig kom et
løvebrøl da hun trykkede indholdet af en sprøjte ind i ham, han havde
ikke reageret på prikket fra nålen, men da væsken kom ind, shit han blev
vred.

Faktisk må jeg indrømme at nogen gange har været lidt bekymret over hans
mentale tilstand, han er ikke som jeg har hørt at katte er!
Der er en fornøjelse at han er flyttet ind, han gør ikke noget
uden at få ok fra os.

Ønsker han noget, det kan være mad, komme ud for at besørge, uanset
hvad, så kommer han hen og stryger numsen mod en og og siger et diskret
miu, ikke MIJAVV, reagere man , vender han ryggen til, kigger diskret
tilbage for at se om man følger efter.
Reagere man ikke, så lægger han sig en meter fra, ca tre minutter,
så prøver han igen.
For et par uger siden var vi ramt af influenza, så jeg flyttede ind i
gæsteværelset for ikke blive smittet.
Missetand fik lov til at ligge i fodenden hos mig, damn det var
hyggeligt
Nu hvor vi er over det, er jeg rykket ind til "hende man ikke modsiger"
igen, Missetand sover stadig i gæsteværelset.
Men, han går ikke bare derop, han sidder forneden at trappen og venter
på at vi siger ok.
Det er sgu' mærkeligt!!!

Han kan også lide at vi "slås", det starter altid med at jeg enten
lægger en fod på hans bagben eller tager bagbenene i med den ene
hånd, begge dele er naturligvis så blødt at han bare kan trække
bagbenene til sig.
Gider han at lege, så er der godt nok gang i den, men han markere
kun med tænderne, jeg har aldrig fået en bidmærke!
Jeg får et par røde striber på hænderne, han har nogle fine kløer,
men jeg kan jo bare lade være (nej jeg kan ej )

Ole M
--
I'm on a seafood diet. I see food and I eat it.

Fra : Ragna

Dato : 03-12-09 16:02

Ole skrev: en sød beretning om en skøn kat.

Hej Ole!

Hvor er det dejligt at høre om en hjemløs kat, der har fået et godt liv hos
jer, og som i den grad påskønner det.

Det lyser ud af din historie, at du forstår og respekterer din kat.

--
Mange hilsener fra Ragna.