Hunden halter
Fra : Jens

Dato : 20-10-09 22:04

Hej

Vores Westitæve på 2 år halter lidt på det ene forben. Det ser ikke ud til
at genere hunden og mange gange "glemmer" den at halte.

Vi og dyrlægen har hevet meget kraftigt i alle hundens lemmer og inspiceret
poter m.v. og kan ikke ser der er noget galt. Det ser ikke ud til at hunden
har smerter.

Røngten er endnu ikke anvendt.

Bør man ikke gå ud fra at der er "et eller andet" galt med hunden når den
opfører sig sådan?

Mvh
Jens

Fra : Torben

Dato : 20-10-09 23:18

On 20 Okt., 23:03, "Jens" <mugarbeFJ...@smask.dk> wrote:
> [...]
>
> Røngten er endnu ikke anvendt.
>
> Bør man ikke gå ud fra at der er "et eller andet" galt med hunden når den

At hunden halter er et tegn på at noget ikke er som det skal være.
det kan være alt muligt ligefra en "noget" i poten/imellem
trædepuderne til et eller andet i selve benet et sted. Nogle hunde er
bedre til at bide smerter i sig end andre, så det at den ikke lige
hyler op når der bliver trukket og trykket behøver ikke at være et
tegn på at det ikke er noget galt.
Jeg ville da klart få lavet en røntgen på hunden for at se hvad det er
og evt. få det behandlet eller forebygget.

Jeg har en tæve med spondylose (sammenvokset rygrad) det giver feks.
udslag i halten ind i mellem, det skulle ifølge dyrlægen komme sig af
at nogle nervebaner bliver klemt her og der, det er ofte forbigående.
Så halten kan være symptom på mange ting.

Mvh. Marie

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-10-09 08:27

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Røngten er endnu ikke anvendt.
>
> Bør man ikke gå ud fra at der er "et eller andet" galt med hunden når den

Hej Jens

Nu er din hund, så vidt jeg kan se, aldersmæssigt lige der omkring
hvor den bygges færdig.... Så det lyder ikke helt unormalt for mig,
at den somme tider vil halte lidt, eller for den sags skyld, udvise
andre lignende symptomer.... Der er jo yderligere et lille problem
med hunde som Westies.... Selv et lille problem synes " Stort "..

Så jeg tror lige som dyrlægen, at du bare skal slappe af... Samt at
problemet løser sig selv.

De har også fået skyld for, at forfængelighed kan være årsagen,
men så bør det jævnligt skifte ben.... )

M.V.H....Benny..

Fra : M.J.

Dato : 21-10-09 13:43

Hej hej,

Det er hjælper ofte hvis hunden, samtidig med at holde benet i ro, også får
Metacam Det virker anti- inflammatorisk og smertestillende.
God bedring

MJ

Fra : Mjav

Dato : 22-10-09 09:00

"M.J." <none@none.none> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Det er hjælper ofte hvis hunden, samtidig med at holde benet i ro, også
> får Metacam Det virker anti- inflammatorisk og smertestillende.

Vores ene hund begyndte også at halte ind imellem.
Efter røntgen fandt vi ud af han havde svær slidgigt i begge albuer.
Efter foderskift til J/D fra Hills og Metacam ( begge dele købt til
favorable priser i England ) hver dag er han nu som ny.

Vi har fire hunde og jeg tror tit det så er sådan at hundene skjuler smerte,
for at holde deres plads i hierakiet.
God bedring til hende....

__________ Information from ESET NOD32 Antivirus, version of virus signature database 4479 (20091004) __________

http://www.eset.com

Fra : Pwh

Dato : 22-10-09 20:17

Benny Mortensen, skrev:

> Hej Jens

Hej Benny

/Jens

Fra : Helle Jensen

Dato : 22-10-09 10:19

"Jens" <mugarbeFJERN@smask.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Vi og dyrlægen har hevet meget kraftigt i alle hundens lemmer og
> inspiceret poter m.v. og kan ikke ser der er noget galt. Det ser ikke ud

En hund, der halter, har en irritation i kroppen og selvfølgelig er der
smerter/ubehag. Hunden halter jo netop fordi den aflaster kroppen for at
mindske smerter og ubehag. Ingen kan udtale sig om, hvad der er galt, før
hunden er ordentligt undersøgt bl.a. med røntgen.

Hilsen Helle

(undskylder den private mail, er et stykke tid siden jeg har svaret i
grupper)

Fra : Torben

Dato : 22-10-09 07:17

On 21 Okt., 09:27, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:

> [...]
> men så bør det jævnligt skifte ben.... )
>
> M.V.H....Benny..- Skjul tekst i anførselstegn -

Nu er en westie på to år ganske færdigbygget, havde det været en hund
af stor race, kunne jeg måske give dig medhold i den teori (-;
Jeg synes nu heller ikke at westier er nogle pivedyr, pudler, schæfere
og sheltier er (-;

Mvh. Marie