Hva er Steam ????
Fra : Lars S. Jensen

Dato : 20-10-09 02:20

Hejsa......

Hva er Steam ??????

Har indtil videre fundet .... http://store.steampowered.com/

Er kommet til den konklution , at det er en online butik , hvor man ka købe
spil....

Hvis man køber de spil, får man så det samme som ligger på skiven ,
når man køber den originalt på enten en CD eller DVD Skive ????

Så man har den mulighed at brænde de spil ned på skiver , som man køber
.....???
Eller den mulighed har man måske ikk........

Får man så også Covers med , når man køber de forskellige spil ????

Bare nogle Dumme Spørgsmål Herfra.........

Mvh.

Lars

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 20-10-09 07:54

Lars S. Jensen <lars-s-j@post4.tele.dk> declared in:
4add0fcd$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk :

> Hva er Steam ??????
>
> Har indtil videre fundet .... http://store.steampowered.com/
>
> Er kommet til den konklution , at det er en online butik , hvor man
> ka købe spil....

På en måde, ja.
Med Steam klienten installeret på din maskine, er det gennem
dette program du køber spil, og den holder dem så også opdateret
for dig.

Hvis du på et tidspunkt skifter din computer ud, installerer du
også blot klienten på den nye PC, og så vil den downloade alle
de spil du har købt gennem Steam, og installere dem på den nye
PC også.

Kender du andre brugere af Steam, kan du chatte med dem gennem
klienten, selv inde fra spillene, samt følge med i hvilke spil
de p.t. sidder i.

> Hvis man køber de spil, får man så det samme som ligger på skiven ,
> når man køber den originalt på enten en CD eller DVD Skive ????

Du får som regel en tilsvarende udgave af spillet, med få umærkelige
forskelle. Nogle gange kan du dog købe særlige Steam udgaver med
visse eksklusive ting.

> Så man har den mulighed at brænde de spil ned på skiver , som man
> køber ....???
> Eller den mulighed har man måske ikk........

Det er der ingen grund til, jævnfør ovenstående.

> Får man så også Covers med , når man køber de forskellige spil ????

Nej. Intet til reolpladsen.

> Bare nogle Dumme Spørgsmål Herfra.........

De findes som slet bekendt ikke :)

--

Permanently behind me: SWG & Age Of Conan.
Currently playing: WoW, LOTRO, WAR & Darkfall

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 20-10-09 23:32

Thomas Hejl Pilgaard wrote:
> På en måde, ja.
> Med Steam klienten installeret på din maskine, er det gennem
> dette program du køber spil, og den holder dem så også opdateret
> for dig.

Og så skal man være forbundet til internettet, selv hvis man vil spille
et single player spil!

> Du får som regel en tilsvarende udgave af spillet, med få umærkelige
> forskelle. Nogle gange kan du dog købe særlige Steam udgaver med
> visse eksklusive ting.

Bagsiden af medaljen er, at hvis man vil installered mods og den slags
er det for det ofte umuligt med spil købt gennem steam. Det er nedtur i
nogle spil, mens det i andre er ligegyldigt.

> Det er der ingen grund til, jævnfør ovenstående.

Det eneste er så lige, at hvis Steam en dag går på røven eller på anden
måde ikke tilbyder de spil man har så kan det blive et problem.

> De findes som slet bekendt ikke :)

Enig.

Steam er smart på mange måder, men ikke ubetinget. Jeg synes primært det
giver mening fordi de somme tider har nogle gode tilbud, men ellers har
man altså mere kontrol med et spil på DVD.

Mvh
Bruno

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 21-10-09 05:58

Bruno, Copenhagen - Denmark <dont_use_this@adress_ever.invalid> declared in:
hbldnt$gn5$1@news.eternal-september.org :

> Og så skal man være forbundet til internettet, selv hvis man vil
> spille et single player spil!

Det overvejede jeg nu slet ikke som et problem.
Det er vel de færreste der ikke er har en permanent internet forbindelse
nu om dage (forstået sådan at der selvfølgelig er nogen, men at der ikke
er ret mange, og de har vel så slet ingen interesse i Steam).

Desuden kan man sagtens spille singleplayer spil med Steam sat i
offline mode. Man behøver altså IKKE være online, når blot spillet
*er* blevet installeret og opdateret.

> Bagsiden af medaljen er, at hvis man vil installered mods og den slags
> er det for det ofte umuligt med spil købt gennem steam. Det er nedtur
> i nogle spil, mens det i andre er ligegyldigt.

Jeg har slet ingen problemer haft i den forbindelse.
Tværtimod ligger der mods tilgængeligt til download via Steam...

Hvilke spil/mods har du haft problemer med?

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 21-10-09 15:48

Thomas Hejl Pilgaard wrote:

> [...]
> nu om dage (forstået sådan at der selvfølgelig er nogen, men at der ikke
> er ret mange, og de har vel så slet ingen interesse i Steam).

Det ved jeg nu ikke - der er rigtig mange som i dag spiller fra en
bærbar og de kan nemt komme i en situation hvor de ikke er on-line.
Rejser, ophold i sommerhus... selv med noget 3G mobil er der steder hvor
der enten mangler dækning eller hvor internet koster en formue.

> Desuden kan man sagtens spille singleplayer spil med Steam sat i
> offline mode. Man behøver altså IKKE være online, når blot spillet
> *er* blevet installeret og opdateret.

AH, det er altså blevet bedre. På et tidspunkt så gik den nemlig ikke.

> Jeg har slet ingen problemer haft i den forbindelse.
> Tværtimod ligger der mods tilgængeligt til download via Steam...

Kun nogle få.

> Hvilke spil/mods har du haft problemer med?

Ikke mig personligt for jeg har kun købt enkelte ting på Steam. Men jeg
ved der er bøvl med S.t.a.l.k.e.r., Deus Ex...

Mvh
Bruno

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 21-10-09 20:46

"Bruno, Copenhagen - Denmark" <dont_use_this@adress_ever.invalid> wrote in
message news:hbn6uk$t72$1@news.eternal-september.org...

> [...]
> ophold i sommerhus... selv med noget 3G mobil er der steder hvor der enten
> mangler dækning eller hvor internet koster en formue.

Jeg har et smart abonnement.
Det koster mig ikke en disse at have det.
Kun når jeg bruger det, og i så fald max 25 kr dén dag.

Jeg skal ikke kunne sige om det dækker lige så godt som et 3G abonnement,
men jeg er på den anden side heller ikke interesseret i at slæbe en
bærbar med, hvis jeg skal i sommerhus. Det er to koncepter der konflikter
i mit hovede :)

> AH, det er altså blevet bedre. På et tidspunkt så gik den nemlig ikke.

Nej, det er sandt.
Sådan var det jo ikke oprindeligt tænkt, konceptet.
Men de lyttede til brugerne.

> Ikke mig personligt for jeg har kun købt enkelte ting på Steam. Men jeg
> ved der er bøvl med S.t.a.l.k.e.r., Deus Ex...

Tjah. Jeg ved da at The Nameless Mod til Deus Ex skulle virke.
Det handler vel bare om at mod-udviklerne husker at Steam udgaverne kan
være lidt andre versioner.

Fra : Martin

Dato : 27-10-09 12:30

Bruno, Copenhagen - Denmark wrote:

> [...]
> Rejser, ophold i sommerhus... selv med noget 3G mobil er der steder hvor
> der enten mangler dækning eller hvor internet koster en formue.

Der er nogle spil som kræver internet forbindelse selv i singleplayer,
problemet er ikke steam, men spiludvikleren som har valgt en form for
DRM der siger spillet skal tjekkes mod vores server.

Fx. er Football Manager 09 et af dem, vildt irriterende, men jeg synes
nu det er fair nok.

Fra : PerX ...

Dato : 13-11-09 04:01

In article <4ae6d9c5$0$274$14726298@news.sunsite.dk>,
martin@aarhof.invalid says...
> Fx. er Football Manager 09 et af dem, vildt irriterende, men jeg synes
> nu det er fair nok.

Og dem som ikke syntes det er fair bruger en pirat version i stedet ;)

Fra : PerX ...

Dato : 25-10-09 23:34

In article <006b8c80$0$25312$c3e8da3@news.astraweb.com>,
t.pilgaard@adslhome.dk.dk says...

> Desuden kan man sagtens spille singleplayer spil med Steam sat i
> offline mode. Man behøver altså IKKE være online, når blot spillet
> *er* blevet installeret og opdateret.

Og alligevel har steam folk sagt til mig "Den service tilbyder vi
ikke" - og været ude for at spil nægter at starte hvis de ikke kan komme
på nettet (igen)

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 27-10-09 07:38

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> declared in:
MPG.254ef0b799b372f798c863@74.209.131.10 :
> [...]
>
> Og alligevel har steam folk sagt til mig "Den service tilbyder vi
> ikke" - og været ude for at spil nægter at starte hvis de ikke kan

Har du sat Steam i offline mode inden du oplever dét?

--

Permanently behind me: SWG & Age Of Conan.
Currently playing: WoW, LOTRO, WAR & Aion.

Fra : PerX ...

Dato : 13-11-09 03:58

In article <004d7d34$0$1586$c3e8da3@news.astraweb.com>,
t.pilgaard@adslhome.dk.dk says...
> PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> declared in:
> MPG.254ef0b799b372f798c863@74.209.131.10 :

> Har du sat Steam i offline mode inden du oplever dét?

Inden support folk sagde det?

Det husker jeg ikke.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 13-11-09 08:41

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> declared in:
MPG.2566e996eb50ddbe98c877@news.usenetserver.com :
> In article <004d7d34$0$1586$c3e8da3@news.astraweb.com>,
> t.pilgaard@adslhome.dk.dk says...

> Inden support folk sagde det?
>
> Det husker jeg ikke.

Hvor længe er det da siden du havde det problem?
Steam tillod det ganske rigtigt ikke i starten, men det er da et
stykke tid siden nu.

Fra : PerX ...

Dato : 25-10-09 23:29

In article <00444810$0$1383$c3e8da3@news.astraweb.com>,
t.pilgaard@adslhome.dk.dk says...

> Det er der ingen grund til, jævnfør ovenstående.

Jo, der er en grund: Så har man det hvis de lukker (lad være med at sige
at de aldrig lukker - det har jeg oplevet før)

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 27-10-09 07:44

PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> declared in:
MPG.254eef875327291198c862@74.209.131.10 :
> In article <00444810$0$1383$c3e8da3@news.astraweb.com>,
> t.pilgaard@adslhome.dk.dk says...

> Jo, der er en grund: Så har man det hvis de lukker (lad være med at
> sige at de aldrig lukker - det har jeg oplevet før)

Steam har lukket før?

Lad mig sige det sådan her: Hvis Steam lukker, så skriver du bare.
Så skal jeg nok købe de spil til dig, som du ikke længere kan spille.

Det er lidt naivt/paranoidt at tro at så stor en service "bare" lukker.
De vil da naturligvis i så fald udgive et patch, der straks gør det
muligt at spille alle spillene uden at logge på Steam.
Det ville ikke være et problem at fikse sådan et patch sammen inden.

Ellers ville de jo står overfor et hav af erstatningskrav.

Fra : Martin

Dato : 27-10-09 12:28

Thomas Hejl Pilgaard wrote:
> Lad mig sige det sådan her: Hvis Steam lukker, så skriver du bare.
> Så skal jeg nok købe de spil til dig, som du ikke længere kan spille.

Dejligt, så må du ikke skifte email vel :)

> [...]
> muligt at spille alle spillene uden at logge på Steam.
> Det ville ikke være et problem at fikse sådan et patch sammen inden.

Tjaaa, nu er GeoCities jo pillet ned, hvilket var det største i 90'erne :)

Men selvfølgelig inden Steam lukker, så er der selvfølgelig et bedre
alternativ

> Ellers ville de jo står overfor et hav af erstatningskrav.

Eller bare en fandens masse sure kunder, som Yahoo står med nu

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 28-10-09 08:00

Martin <martin@aarhof.invalid> declared in:
4ae6d935$0$274$14726298@news.sunsite.dk :

> Dejligt, så må du ikke skifte email vel :)

Det kan jeg ikke love.
Hvis TDC nu en dag lukker?... :)

> Tjaaa, nu er GeoCities jo pillet ned, hvilket var det største i
> 90'erne :)

Det havde jeg slet ikke hørt om.
Jamen dog. Lidt af en æra der så endegyldigt er slut.

Men igen: Der er ingen der har tabt deres data.
Alt de havde liggende hos GeoCities har de jo kunnet gemme selv,
og så uploade til en anden udbyder.

Fra : PerX ...

Dato : 13-11-09 04:01

In article <004d7e91$0$1571$c3e8da3@news.astraweb.com>,
t.pilgaard@adslhome.dk.dk says...
> PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> declared in:
> MPG.254eef875327291198c862@74.209.131.10 :

> Steam har lukket før?

Firmaer lukker.

> Lad mig sige det sådan her: Hvis Steam lukker, så skriver du bare.
> Så skal jeg nok købe de spil til dig, som du ikke længere kan spille.

Løgn.

> Det er lidt naivt/paranoidt at tro at så stor en service "bare" lukker.

Pladder. Som sagt er det sket før med andre firmaer (nej, jeg gider ikke
spilde tid på at researche for dig), desuden kan de jo bare lukke for
ting hvis der opstår en grund (som fx da Amazon, slettede ebøger på
deres ebook reader uden at spørge folk om lov)

> De vil da naturligvis i så fald udgive et patch, der straks gør det
> muligt at spille alle spillene uden at logge på Steam.

Der er intet naturligvis over det - det er bare ønske tænkning. Hvis
steam lukker er det på grund af økonomiske problemer, og så sætter man
ingen til at lave paches.

> Det ville ikke være et problem at fikse sådan et patch sammen inden.
>
> Ellers ville de jo står overfor et hav af erstatningskrav.

Nej, du har bare ikke læst hvad der står i betingelserne. De kan lukke
dig ude den dag i morgen og alt du kan gøre er rende og oppe.

Fra : Thomas Hejl Pilgaard

Dato : 13-11-09 08:47

-PerX ... <hyp1999@_hotmail_nospam_.com> declared in:
MPG.2566ea355a32967f98c878@news.usenetserver.com :
> In article <004d7e91$0$1571$c3e8da3@news.astraweb.com>,
> t.pilgaard@adslhome.dk.dk says...

> Firmaer lukker.

Folk dør.
Afholder det dig fra at leve?

> Løgn.

Uvidende, påståeligt udsagn.

> [...]
> lukke for ting hvis der opstår en grund (som fx da Amazon, slettede
> ebøger på deres ebook reader uden at spørge folk om lov)

Amazon havde ikke rettighederne til at distribuere bøgerne.
Steam har rettighederne til at distribuere spillene.
Altså ikke et sammenligneligt grundlag.

> Der er intet naturligvis over det - det er bare ønske tænkning. Hvis
> steam lukker er det på grund af økonomiske problemer, og så sætter man
> ingen til at lave paches.

Du er jo en fanatisk konspirationsteorist...

> Nej, du har bare ikke læst hvad der står i betingelserne. De kan lukke
> dig ude den dag i morgen og alt du kan gøre er rende og oppe.

Den tror jeg simpelthen ikke holder rent juridisk.
Betingelser kan sige hvad som helst og holde vand.