Hjælp til valg af router og netværksharddi~
Fra : Morten R. Nielsen

Dato : 18-10-09 13:09

Hejsa gruppe!

I morgen er jeg så heldig at få en 9/9 Mbit forbindelse incl. fast IP

Jeg har i den sammenhæng tænkt mig at skifte min oldgamle router ud med en
ny, og i samme ombæring købe mig en netværksharddisk som jeg kan tilgå
udefra igennem ftp regner jeg med.

Og så er spørgsmålet til alle jer kloge hoveder: Hvilken router vil I
anbefale, og skal den være med USB-port til harddisken, eller skal
harddisken bare sættes over lan? Og hvilken harddisk vil I anbefale?

Jeg har også lige et par krav, for at gøre det endnu værre:
-Routeren skal være trådløs, så de bærbare kan komme på.
-Der må gerne være indbygget en 4-ports gigabit switch.
-Og hvis det kan lade sig gøre, så vil det være fedt hvis min PS3 kunne
tilgå de ting der ligger på harddisken, men det er ikke et krav.

Håber at I har nogle input til min forespørgsel

Morten R. Nielsen

'I don't know half of you half as well as I should like, and I like less
than half of you half as well as you deserve!'
Bilbo Baggins

Fra : Gert Krabsen

Dato : 18-10-09 15:21

Morten R. Nielsen skrev:
> [...]
> anbefale, og skal den være med USB-port til harddisken, eller skal
> harddisken bare sættes over lan? Og hvilken harddisk vil I anbefale?

Router: Fritzbox FON 7270 - den kan alt..

NAS (harddisk) - mange muligheder, men jeg er godt tilfreds med Synology
- har et par stykker.

NAS'en sættes direkte på nettet - det fungerer som regel hurtigere, end
hvis al trafik til den skal kå gennem routerens USB-port.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-10-09 01:54

On 18 Okt., 14:09, "Morten R. Nielsen" <m...@m-r-n.dk> wrote:
> [...]
> udefra igennem ftp regner jeg med.
> Og så er spørgsmålet til alle jer kloge hoveder: Hvilken router vil I

Jeg kan anbefale en Synology NAS, en DS209+II

> [...]
> -Og hvis det kan lade sig gøre, så vil det være fedt hvis min PS3 kunne
> tilgå de ting der ligger på harddisken, men det er ikke et krav.

Så skal du nok have en tråløs router som sammen med alt andet samles i
en gigabit switch.

--
Christian