Hjælp til mail()
Fra : Claus Marcussen

Dato : 18-10-09 10:52

Hej.

Jeg prøver at sende en mail fra php - går sådan set godt indtil jeg begyndte
at lave den lidt mere kompliceret : jpeg baggrund, billeder i teksten osv.

Er der nogen der kender en nem måde at klare det på - for ellers er jeg nødt
til at sige at det var s'gu nemmere i ASP (og det vil jeg helst ikke).

mvh. Claus

Fra : Jonathan Stein

Dato : 20-10-09 00:02

Claus Marcussen skrev:

> Jeg prøver at sende en mail fra php - går sådan set godt indtil jeg begyndte
> at lave den lidt mere kompliceret : jpeg baggrund, billeder i teksten osv.

Bemærk fra http://php.net/manual/en/function.mail.php: "Note: If
intending to send HTML or otherwise Complex mails, it is recommended to
use the PEAR package » PEAR::Mail_Mime."

Der findes også mange andre mail-pakker til PHP - f.eks. PHPMailer
(http://phpmailer.worxware.com/).

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Claus M

Dato : 21-10-09 18:43

Hej.

Tak for hjælpen. Anvendte PHPMailer. Var nemt (3 timer fra start til
fornuftigt resultat). Kan anbefales.

Med venlig hilsen

Claus Marcussen