Bioshock
Fra : Kim2000

Dato : 16-10-09 12:44

Er der nogen, der kan få Bioshock til at virke på Vista? Spillet blev købt
tilbage da det udkom, men min computer var ikke kraftig nok, jeg kunne
spille det, men uden fornøjelse. Lyden virkede dog. Nu har jeg computeren,
men nu virker lyden ikke. Den virker fint i menuskærmen, og også i
mellemspillet, men ligeså snart selve spillet starter så stopper den.

Take2s hjemmeside siger man skal afinstallere ens lyddrivere, lade Vista
finde dens egen og derefter installere sin rigtige igen.

Det jeg har prøvet er:

Afinstallere lyddriveren, lade windows finde sin egen, prøve spillet,
fortsat ingen resultat.
Afinstallere lyddriveren, lade windows finde sin egen plus at installere
Realteks driver, ingen resultat.
Opdateret spillet til 1.1 hvorefter det crasher konstant og fortsat ingen
lyd.

Det kan vel ikke passe at et spil fra 2007 ikke virker på Vista og at andre
ikke har fået det til at virke, det har jo modtaget skyhøje anmeldelser
overalt.

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-10-09 15:36

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote in message
> Det kan vel ikke passe at et spil fra 2007 ikke virker på Vista og at
> andre ikke har fået det til at virke, det har jo modtaget skyhøje
> anmeldelser overalt.

Ikke megen hjælp til dig, men hos mig virker det fint. Skal dog lige sige,
at min version er hentet via Steam.
Eneste problem jeg har, er når jeg exit'er fra spiller. Så kommer der en
windows boxs, der siger, at bioshock.exe has stoped working,

Min audio setting er forøvrigt
Audio Mode: Stereo
Use Reverb: ON
USE EAX: OFF

p.s. Har du prøvet at afinstallere spillet, og installere det igen ?

Bjarne Kunckel

Bjarne K.