House MD
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 16-10-09 18:54

ja min søster læser til læge så hun har listet mig på den her serie - den er
faktisk skide go - hoved rolle indehaveren er lige så uforskammet Jack i as
good as it get og lige så genial - så hvis du er til gode dialoger så vil
jeg sige den her er et most :)

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 17-10-09 00:21

Bo Mørch Mogensen skrev:

> [...]
> uforskammet Jack i as good as it get og lige så genial - så hvisdu
> er til gode dialoger så vil jeg sige den her er et most :)

Den er god. Men det er også lidt, som om man ser samme afsnit igen og
igen.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 17-10-09 11:56

Peter Brandt Nielsen wrote:
> Den er god. Men det er også lidt, som om man ser samme afsnit igen og
> igen.

Det synes jeg egentlig ikke.

Jeg er glad for at "Medical Investigations" stoppede efter 20 afsnit.
Det var ved at blive repetetivt, så det var godt at de stoppede mens
legen var god, men "House, M.D." er en væsentligt mere kompleks serie.
Jeg er netop startet på 4. sæson, og den er stadig 100% værd at se.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Taba

Dato : 18-10-09 15:32

Bo Mørch Mogensen wrote on 16-10-2009 19:54:
> [...]
> good as it get og lige så genial - så hvis du er til gode dialoger så vil

Så må hun nok lige kigge på følgende efter hvert afsnit så hun ikke
sluger alt råt: http://www.politedissent.com/house_pd.html
Er en rigtig amerikansk læge, der udover at lave en almindelig
anmeldelse af afsnittene, så laver han også en faglig en.

Ser selv serien og selvom det godt nogle gange kan blive for ensformigt
med patient/detektiv delen, plejer der at være ok drama ml. de
forskellige karakterer. Som kommende læge kan jeg kun være imponeret
over at de i den serie selv laver ALT paraklinik (blodprøver,
scanninger, diverse tests og undersøgelser). Og de er godt nok nogle
kloge læger der bare kan kaste rundt med en masse diagnoseforslag i tide
og utide

--
/Taba