Router + switch?
Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 16-10-09 13:50

Hej.

Måske et simpelt spørgsmål, men kan man bruge en router og en switch på
samme tid?

Jeg har en Linksys WRT54g, og den kan jeg slutte fire kablede
forbindelser til, men hvad nu, hvis jeg gerne vil have fem computere
(eller andet) sluttet til med kabler?

Kan jeg så slutte en switch til routeren og sætte computerne deri?

Mvh. Mikkel

--
"At first just a rustle of canvas
And the gentlest breath on my face"

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-10-09 13:52

On Fri, 16 Oct 2009 14:49:36 +0200, "Mikkel Z. Herold"
<mikkel@[remove_this]mzh.dk> wrote:

> Kan jeg så slutte en switch til routeren og sætte computerne deri?

Ja

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Gert Krabsen

Dato : 16-10-09 14:27

Mikkel Z. Herold skrev:
> [...]
> (eller andet) sluttet til med kabler?
>
> Kan jeg så slutte en switch til routeren og sætte computerne deri?

Ja da - det er sådan set det, switchen er beregnet til. Betragt den som
en stikdåse.

Vi har f.eks. placeret servere, NAS, printere m.v. i et rum, fjernt fra
router og arbejdspladser. Så i stedet for at trække 5-6 kabler fra
router til rummet nøjes vi med eet - og så en masse små kabler mellem
switch og udstyr..

Fra : Mikkel Z. Herold

Dato : 17-10-09 20:51

Gert Krabsen skrev:

> Ja da - det er sådan set det, switchen er beregnet til. Betragt den som
> en stikdåse.

Tak - var bare ikke sikker på, om der ville opstå noget konflikt med
hvilken computer datatrafikken var til/fra ...

> [...]
> router og arbejdspladser. Så i stedet for at trække 5-6 kabler fra
> router til rummet nøjes vi med eet - og så en masse små kabler mellem

Det er præcis det, jeg skal til. Har fået en fiberforbindelse + digitalt
tv, så nu skal routeren placeres et andet sted end før.

Et tillægsspørgsmål: Kan jeg sætte min nuværende linksys router til den
nye router, jeg har fået fra fiberselskabet (også en Linksys) og derved
udvide mit trådløse område/forstærke signalet? Det kunne være et
alternativ til en switch i den fjerne ende af huset.

Mvh. Mikkel