Som stor fan af "Band of Brothers"...
Fra : Naess

Dato : 14-10-09 14:37

.... kan jeg næsten ikke vente efter at have set traileren til den nye
WW2-miniserie om stillehavskrigen der kommer i 2010 :

http://www.hbo.com/events/pacific/

--

Hilsen / Regards
Kevin Naess

56 02'02,56 N, 12 36'16,24 E
http://www.pbase.com/naess
Test your Firewall and PC security :
https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

Fra : Per Nielsen

Dato : 14-10-09 17:19

Naess frembragte:
> ... kan jeg næsten ikke vente efter at have set traileren til den nye
> WW2-miniserie om stillehavskrigen der kommer i 2010 :
>
> http://www.hbo.com/events/pacific/

FEDT! Har set "Band of Brothers" en 3-4 gange og har den som box-sæt

Fra : Naess

Dato : 14-10-09 18:46

> (...) en 3-4 gange (...)

Ikke mere... Amatør!

Anyways, Jeg tror ikke vi skal forvente den samme tråd som i BoB hvor man
følger det samme kompagni i alle 10 afsnit. Krigen i stillehavet forløb på
en helt anden måde end dén på det europæiske fastland, og hvor
kamphandlingerne skete i faser gennem tre år med stigende intensitet.

På IMDB er plottet beskrevet således :
A 10-part mini-series from the creators of "Band of Brothers" telling the
intertwined stories of three Marines during America's battle with the
Japanese in the Pacific during World War II.

Banzai....!!

Fra : Per Nielsen

Dato : 14-10-09 19:40

Naess har bragt dette til verden:
> Ikke mere... Amatør!

Den kan da altid hives frem igen Jeg har ikke lige fået undersøgt
om den er kommet eller kommer på blu-ray, men skulle det ske er jeg da
på igen...

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-10-09 23:25

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Naess har bragt dette til verden:
>
> Den kan da altid hives frem igen Jeg har ikke lige fået undersøgt om
> den er kommet eller kommer på blu-ray, men skulle det ske er jeg da på
> igen...

den er ude på bluray, kvaliteten er super!
mvh anders

Fra : Per Nielsen

Dato : 15-10-09 06:44

Anders Houmark forklarede den 15-10-2009:
> den er ude på bluray, kvaliteten er super!

Hov, det checker jeg lige op på. Takker

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 16-10-09 18:58

> Naess frembragte:

> FEDT! Har set "Band of Brothers" en 3-4 gange og har den som box-sæt

Det har jeg også den er formidabel - jeg mener det Tom Hanks og Spilberg der
står bag - der sker et eller andet for spilberg da han laver schinlders
liste hvor han går fra at lave hyggelig film
til rent faktisk lave også seriøse film - hvor han tager en holdning til
nazismens forbrydelser imod menneske heden og terrorismen ... jeg har
egneligt altid synes han var go på nær jerresccia park dem bryder jeg mig
ikke om , de er lidt for ferme -

og dog så mener jeg nu at solen rige fra 80 erne er en af de 10 bedste film
der nogen sinde er lavet - fantastisk spil af den dreng

Fra : Per Nielsen

Dato : 16-10-09 19:06

Følgende er skrevet af Bo Mørch Mogensen:
> [...]
> nazismens forbrydelser imod menneske heden og terrorismen ... jeg har
> egneligt altid synes han var go på nær jerresccia park dem bryder jeg mig

Jeg må indrømme at Schindlers liste krøb ind under huden på mig, der er
nogle scener jeg aldrig glemmer.

Fra : Zeki

Dato : 18-10-09 11:57

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> og dog så mener jeg nu at solen rige fra 80 erne er en af de 10 bedste
> film der nogen sinde er lavet - fantastisk spil af den dreng

Yep. Jeg vidste at han nok en dag skulle blive en stor og kendt skuespiller.

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 14-10-09 17:29

Naess skrev:
> .... kan jeg næsten ikke vente efter at have set traileren til den nye
> WW2-miniserie om stillehavskrigen der kommer i 2010 :

Der er ellers nogen tid at vente endnu... (engang i 2010)

> http://www.hbo.com/events/pacific/

Hm... umiddelbart ser den ikke ud til at have nogen af de kvaliteter som
gjorde BOB til noget særligt. Men nu kan man jo aldrig regne med trailere...

Mikkel

Fra : Peter Heide

Dato : 14-10-09 17:39

"Naess" <Invalid@city.dk> skrev i meddelelsen
> ... kan jeg næsten ikke vente efter at have set traileren til den nye
> WW2-miniserie om stillehavskrigen der kommer i 2010 :
>
> http://www.hbo.com/events/pacific/

Jeg har haft BOB boxen liggende i et par år uden at have fået taget mig
sammen til at se den. Går ud fra jeg har noget godt tilgode.

Fra : Anders Houmark

Dato : 14-10-09 18:03

"Peter Heide" <salute@TPB.se> skrev i en meddelelse

> "Naess" <Invalid@city.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg har haft BOB boxen liggende i et par år uden at have fået taget mig
> sammen til at se den. Går ud fra jeg har noget godt tilgode.

JA! Sæt den på for pokker :P

Fra : Michael

Dato : 14-10-09 19:03

Ej for satan peter....

Det grænser næsten op til en permanent ban fra gruppen her ;D hehe...

Nej den er virkelig underholdende og medrivende.

Persongalleriet er utrolig varieret og efter man har set de originale folk
tale i starten af hvert afsnit ser man at de personer de har valgt til de
forskellige roller er godt ramt.

Desuden er det ikke kun decideret krigshandlinger, der er en detajleret
gennemgang af forberedelserne til invasionen, selve invasionen, befrielsen
af holland, indtagelsen af berchtesgaden og hitlers ørnerede, kapituleringen
og hjemsendelse. Der gåes ikke på kompromis nogen steder, det er råt, usødet
og sandt.

Det er så også derfor jeg tror at det bliver en, well måske ikke dårlig
oplevelse at se den nye serie, men nok nærmere med et stik af nostalgi hvor
man tænker tilbage til dengang DR2 viste serien første gang i november
2001...husker godt at ALLE jeg kendte på det tidspunkt skulle se hvert
afsnit og bagefter snakke om det osv osv.

Ikke at det bliver dårligt, det nægter jeg at tro på når både Tom Hanks og
Steven Spielberg er involveret igen, de har vel rutinen i den genre hehe.

Men så ville jeg måske næsten råde dig til at vente med at se serien indtil
du har oplevet den nye....og så bagefter se den første?. Forstår godt at de
laver den da opmærksomheden omkring stillehavskrigen involverede
amerikanerne, men for os europæere er den første serie nok nærmere vores
hjerter da det jo ligesom foregik i vores baggård og vi har forbindelse til
det, både min morfar og farfar var modstandsmænd, min morfar kom til at
sidde i neuengamme koncentrationslejr pga sine handlinger, han overlevede
heldigvis (ellers var jeg jo ikke her hehe).

Følger du ikke mit råd mht. at se den nye først og så den gamle så få den
set snarest og del din begejstring/skuffelse med os alle herinde :).

Mvh
Silver.

Glæd dig! :).