Galastop
Fra : Ukendt

Dato : 14-10-09 19:10

Nogen her, der har erfaringer med det ? Virker det ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-10-09 06:06

On Oct 14, 8:09 pm, "Buffy" <Buffy(snabel-a)tjekmig.dk> wrote:
> Nogen her, der har erfaringer med det ?

Ja, for lang tid siden fik vores ældste hund det et par omgange.

> Virker det ?

Det dæmpede generne, men det er træls at give dem.

Vi har gjort det ultimative indgreb i stedet for, vi skulle ikke have
hvalpe alligevel.

--
Christian

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-09 14:45

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en

>Det dæmpede generne, men det er træls at give dem.

Ok, takker. Det er jo også hundedyrt, derfor er jeg lidt tøvende, hvis det
alligevel ikke virker. Hun har nu udset sig en bamse, som hun ligger med, så
piver hun ikke så længe...

>Vi har gjort det ultimative indgreb i stedet for, vi skulle >ikke have
>hvalpe alligevel.

Det har jeg også overvejet, men det skal jo gøres på det rigtige tidspunkt,
hvor hun ikke har gak i hormonerne..

Betyder det mon noget, at hun er fyldt 4 år, hvis det ender med en
neutralisering ?

Fra : Kim2000

Dato : 15-10-09 20:04

"Buffy" <Buffy(snabel-a)tjekmig.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> alligevel ikke virker. Hun har nu udset sig en bamse, som hun ligger med,

Nu bliver jeg sikkert beskyldt for mishandling igen, men jeg tager altså
bare bamsen og gemmern den væk, En dags tid senere er hun sig selv igen.
Ikke om jeg gider det pjat.

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-09 21:40

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nu bliver jeg sikkert beskyldt for mishandling igen, men jeg tager altså
> bare bamsen og gemmern den væk, En dags tid senere er hun sig selv igen.

Det er skam også forsøgt her og også i flere dage, men det virker ikke og så
er det jo forøvrigt din vovses hvalp jeg har, så kan se, at det åbenbart
ligger til dem begge, at blive falsk drægtige.

Biva er jo også vældig hvalpefikseret på andre dyr ( kaniner og marsvin ) og
det er ikke kun i den her periode- derfor synes jeg det er lidt svært, at
vurdere hvornår hun evt. skulle neutraliseres....

http://tjekmig.dk/fotomappe/images/2009/06/20/620100312.jpg

Fra : Kim2000

Dato : 15-10-09 21:53

> [...]
> det er ikke kun i den her periode- derfor synes jeg det er lidt svært, at
> vurdere hvornår hun evt. skulle neutraliseres....

Den er sgu blevet stor Og så med en sød lille kanin.

Det er sjovt, det må ligge i generne for Molly har været mor for killinger
og en kanin ligeledes og endda et pindsvin, der vist skyndsomt forsvandt da
hun kiggede den anden vej, men det var sjovt at pindsvinet og killinger
sidde på række ved madskålen og Molly bagved (hun har sikkert overvejet hvad
hun skulle gøre ved den lille stikkende bold). En skruptudse fik dog den
kolde skulder og fik en ordentlig "gø-tur".

Fra : Hm

Dato : 16-10-09 08:27

midt i mellem to løbetider

Hanne

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-09 16:59

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Den er sgu blevet stor Og så med en sød lille kanin.
>
> Det er sjovt, det må ligge i generne for Molly har været mor for killinger

Ja, kaninen er så også blevet stor nu, men vi har stadig et marsvin, der er
et bette pjok og det rør nu heller ikke Biva, at dyrene vokser op- de er
stadig hendes "hvalpe".

Så godt i kattegruppen, at Molly også passer killinger - kunne du ikke
fremtrylle et billede af hende ?

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 16-10-09 09:09

"Buffy" <Buffy(snabel-a)tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> det er ikke kun i den her periode- derfor synes jeg det er lidt svært, at
> vurdere hvornår hun evt. skulle neutraliseres....

Jeg tror, at falsk drægtighed er meget almindeligt, i hvert fald er mine 4
tidligere labber alle blevet det, og er blevet neutraliseret af den grund.

Iflg. min dyrlæge er det rigtige tidspunkt for operationen midt mellem to
løbetider.

At lade hunden beholde bamsen vil blot forlænge symptomerne.

mvh Anelise

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-09 17:06

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i
> Iflg. min dyrlæge er det rigtige tidspunkt for operationen midt mellem to
> løbetider.

Det skal jo så heller ikke falde lige i den tilstand hun er i nu, men vi må
lige regne på det...

> At lade hunden beholde bamsen vil blot forlænge symptomerne.

Ja, jeg ved det, men hun slapper af med bamsen. Datteren har en hel seng
fyldt med bamser og hun står så og piver og buffer der hele dagen, hvis vi
tager bamsen fra hende.

Det har været en lille Rottweiler bamse, der var favoritten, men nu er det
er build a bear med hjerter, hun har kastet sin kærlighed på- hun er så
ligeglad med alle de andre bamser, når hun bare kan ligge med favoritten.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-10-09 03:06

On Oct 15, 3:45 pm, "Buffy" <Buffy(snabel-a)tjekmig.dk> wrote:
> [...]
> hvor hun ikke har gak i hormonerne..
>
> Betyder det mon noget, at hun er fyldt 4 år, hvis det ender med en

Nej, vores 1. hund blev steriliseret som 6 årig.
Vores hund 2 er lige blavet det, hun er under 1 år og det var 2 mdr
efter 1. løbetid.
Dyrlægen sagde at man havde fundet ud af at blev de steriliseret inden
1. løbetid var der endda flere fordele, men hun snød os

--
Christian

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-09 17:07

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en

>Nej, vores 1. hund blev steriliseret som 6 årig.

Var hun også falsk drægtig og hjalp det i så fald, at neutralisere hende ?

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-10-09 03:06

On Oct 15, 9:03 pm, "Kim2000" <kim2...@mail.dk> wrote:

> Nu bliver jeg sikkert beskyldt for mishandling igen, men jeg tager altså
> bare bamsen og gemmern den væk, En dags tid senere er hun sig selv igen..
> Ikke om jeg gider det pjat.

Det prøvede vi også, men det dur ikke.

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-10-09 03:07

On Oct 16, 9:26 am, "Hm" <mishm8...@gmail.com> wrote:

> midt i mellem to løbetider

Eller inden 1. løbetid.

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-10-09 01:58

On 16 Okt., 18:07, "Buffy" <Buffy(snabel-a)tjekmig.dk> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i en

> Var hun også falsk drægtig og hjalp det i så fald, at neutralisere hende ?

Ja meget
Hun peb i 2 uger og det var et helvede at lufte hende, hun ville hele
tiden tilbage til sit legetøj

Ja, det forsvinder 100%, så hvis du ikke vil have hvalpe (eller
hanhunde rendende) så er der intet at betænke sig på.

--
Christian

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-09 14:14

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i en

>Ja meget
>Hun peb i 2 uger og det var et helvede at lufte hende, >hun ville hele
>tiden tilbage til sit legetøj

Ok takker.
Her render Biva heller ikke løs, lige for tiden.
Har prøvet en gang, at hun stak hjem fra skoven og sad foran lågen og
ventede for, at komme ind til sin bamse.