Fint - og på tide !
Fra : Frank Leegaard

Dato : 03-10-09 17:23

Fra : Kim2000

Dato : 03-10-09 18:01

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen
news:4ac77a64$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/10/03/145333.htm

Tja, endnu en lov som ikke vil blive håndhævet. Bare se på hundeloven, der
er mere end rigeligt i den til at stoppe bidske og tossede hunde, der er
bare ikke een eneste der tager den lov alvorligt. Jeg kan end ikke forstille
mig at politiet gider modtage anmeldelsen af salg af katte under 12 uger.

Mine egne kllinger har desværre været uden mor siden uge 4, fordi hun er
forsvundet

I dag satte jeg iøvrigt opvaskemaskinen i gang, gik ud og kom brænde i
fyret, da jeg kom tilbage lød der den største jammer. I opvaskemaskinen sad
en lille fyr sgu. Heldigt den var sat på biovask ved 45 grader. Han så helt
ren ud

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-10-09 18:40

In news:4ac78343$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Kim2000 <kim2000@mail.dk> typed:

> [...]
> fyret, da jeg kom tilbage lød der den største jammer. I
> opvaskemaskinen sad en lille fyr sgu. Heldigt den var sat på biovask

Når man har små killinger, skal man have et øje på hver finger. Alle ved da,
at de små er meget nysgerrige, og gerne vil gemme sig i kasser og andre
steder hvor de kan komme ind, så det vil da være helt indlysende at man lige
checker opvaske- eller vaskemaskinen inden man starter den. Jeg gyser ved
tanken om følgerne, hvis det havde været en "normal" opvask du havde gang i.

Når de ikke har deres mor mere, er det jo din opgave at sørge for at de ikke
kommer galt afsted. Du må være mere påpasselig en anden gang. Og det mener
jeg helt seriøst.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 03-10-09 18:48

In news:4ac77a64$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Frank Leegaard <frankFJERN@superbruger.dk> typed:
> http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/10/03/145333.htm

Tjah, umiddelbart lyder det jo forjættende.

Sandheden er nok, at det er den samme gang "varm luft" som tidligere tiders
snak om forbedret dyrevelfærd. Jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan de
vil håndhæve det. En kattelov på linje med hundeloven ville være mere på sin
plads. Katte er totalt retsløse, så det er nok på tide at nogen vil gøre et
eller andet for at forbedre *alle* kattes vilkår, og give tårnhøje bøder til
dem der ikke behandler deres kæledyr anstændigt, og dermed mener jeg
samtlige dyreracer..

Jeg vil godt nok se det inden jeg tror på det.