Sterilisator
Fra : Brian Mørch

Dato : 19-09-09 22:56

Hejsa.
Vi er på udkig efter en sterilisator til barnets flasker. Efter lidt søgen
på nettet, virker udbuddet ret begrænset. Umiddelbart er der en Philips der
er "branded" med Avent. Derud over har jeg også set et mærke kaldet Tommee
Tippee.

-Hvad kan anbefales af jer herinde fra?
-Skal man bruge flasker hvor mærket er det samme som maskinen?
-Hvad skal der ellers ligge af overvejelser inden et køb?

På forhånd tak.

Mvh
Brian

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-09-09 08:55

"Brian Mørch" <juggernaut@streetbike.dk> writes:

> Vi er på udkig efter en sterilisator til barnets flasker.

Har I fået barnet og ved I at I har brug for en sterilisator?

Jeg spørger bare, fordi mange førstegangsforældre bare køber og køber
ting de slet ikke har brug for.

Vi fik en hel stak sutteflasker og de nåede at blive brugt en dag, da
hun var 19 dage gammel, fordi jeg skulle opereres og ikke kunne amme.
Så jeg aner ikke noget om sterilisatorer og den slags.

Mvh Trine

--
Stor og hyggelig butik med mange spændende ting
- havefigurer og fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde.

Fra : Den 9.

Dato : 20-09-09 09:52

"Brian Mørch" <juggernaut@streetbike.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> -Skal man bruge flasker hvor mærket er det samme som maskinen?
> -Hvad skal der ellers ligge af overvejelser inden et køb?

Hvad med en kogekedel og en deraf sjat kogende vand?

Brug det I allerede har (kogekedel) og brug de sparede penge på noget I
*virkelig* har brug for.

Du vasker vel heller ikke jeres knive og gafler i en autoclave?

http://en.wikipedia.org/wiki/Autoclave

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-09-09 13:17

"Den 9." <ska.do.ha.sl@g> writes:

> Du vasker vel heller ikke jeres knive og gafler i en autoclave?

Nu er det jo sådan at helt små børn ikke har opbygget det immunforsvar
og den bakterieflora som større børn og voksne har. Derfor anbefales
det fra Sundhedsstyrelsens side at sutter, sutteflasker og den slags
til de helt små steriliseres. På samme måde bør man ikke bruge vand
direkte fra hanen når man laver mælk til dem.

Mvh Trine

Fra : Den 9.

Dato : 20-09-09 15:18

"Trine Kornum Christiansen" <news@trinekc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> --
> Stor og hyggelig butik med mange spændende ting
> - havefigurer og fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde.

Se her:

http://www.ouh.dk/dwn20478

enkelt og ligetil og uden en masse merværdi eller elektronisk skralderværk
(bortset ra opvaskemaskinen som jo efterhånden er almindelig)

Det står på side 110

"Rengøring af flasker og sutter
Flasker og sutter rengøres efter brug. Det er nødvendigt,
at du er omhyggelig med hygiejnen, fordi varm mælk samler bakterier.
Mælkerester sidder især i skruegangen og på kanterne. Flaskerne vaskes med
flaskerenser, opvaskemiddel og varmt vand. Sutterne gnides med groft salt,
så de slimede mælkerester fjernes.
Flasker og sutter skylles grundigt og skoldes i kogende
vand. Vandet hældes fra, og flasker og sutter opbevares tørt og tildækket.
Flaskerne kan evt. vaskes i opvaskemaskine. Mælkeresterne
skal skylles af før opvask."

Fra : Brian Mørch

Dato : 20-09-09 16:29

> [...]
> vand. Vandet hældes fra, og flasker og sutter opbevares tørt og tildækket.
> Flaskerne kan evt. vaskes i opvaskemaskine. Mælkeresterne

Selvfølgelig skal flaskerne lige rengøres inden en skoldning eller
sterelisation.
Sidst vi brugte flasker, havde vi et helt batteri på køkkenbordet. Det orker
vi ikke igen, så derfor er denne løsning brugbar for os.
Måske er der nogle brugere af netop en sterelisator der vil komme lidt for-
og imod indlæg.

Mvh
Brian