Redirecte EFTER header
Fra : Anders M

Dato : 09-10-09 20:30

Hej,

Kan man ikke redirecte med PHP efter headeren er sendt så man kan
skrive f.eks.

i stedet for at skulle gøre det over html.. det må ikke være med
clientscripts som f.eks. javascript..

MVh Anders

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jan Nielsen

Dato : 09-10-09 20:52

Anders M skrev:
> [...]
> skrive f.eks.

> i stedet for at skulle gøre det over html.. det må ikke være med

Nej, eller andre server sprog...
Når headeren er afsluttet har serveren sendt en status kode til
klienten, og kan ikke ændre eller redirect fra denne.

MEN du kan slå output buffering i php til, således at output først
skrives når du beder om det, på den måde kan du redirect senere i
scriptet selvom du har lavet output (da det ikke bliver sendt).

Fra : Anders M

Dato : 09-10-09 21:36

Jan Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> skrives når du beder om det, på den måde kan du redirect senere i
> scriptet selvom du har lavet output (da det ikke bliver sendt).

i asp kan du jo alle steder på siden skrive <%Response.Redirect
"side"%>.. er der ikke noget tilsvarende i php?

Fra : Anders M

Dato : 09-10-09 21:38

> [...]
> skrives når du beder om det, på den måde kan du redirect senere i
> scriptet selvom du har lavet output (da det ikke bliver sendt).

jeg tænker på noget tilsvarende ASP hvor du alle steder på siden kan
skrive response.redirect "page"..

Fra : Anders

Dato : 09-10-09 22:23

Anders M skrev:

> jeg tænker på noget tilsvarende ASP hvor du alle steder på siden kan
> skrive response.redirect "page"..

Nu kender jeg ikke ASP, men hvis det er muligt der, er det fordi ASP
ikke sender header til browseren før scriptet er kørt.
I PHP kan det gøres *hvis* output buffering er slået til. Altså du
starter dit script med ob_start(); og slutter med ob_end_flush();
ex.
<?php ob_start(); ?>
<!Doctype...
<?php if (...) header("Location: $url"); ?>
<?php ob_end_flush(); ?>

Fra : Stig Johansen

Dato : 10-10-09 01:53

Anders wrote:

> Nu kender jeg ikke ASP, men hvis det er muligt der, er det fordi ASP
> ikke sender header til browseren før scriptet er kørt.

Det er sådan set det samme.

Hvis man ikke kører med 'buffering', kan man ikke skrive headere
hvorsomhelst.

Kører man med buffering som:
> I PHP kan det gøres *hvis* output buffering er slået til.
Kan man godt.

Men at bruge buffering er tegn på dårlig kode.

Stig Johansen

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 10-10-09 02:06

Anders skrev:

> Nu kender jeg ikke ASP, men hvis det er muligt der, er det fordi ASP
> ikke sender header til browseren før scriptet er kørt.

Så hudt jeg visker fra da jeg kodede i ASP, fik jeg en eller anden
http-fejlkode, der betød det samme som php's meddelelse om at headeren
allerede er sendt.

> [...]
> <?php ob_start(); ?>
> <!Doctype...
> <?php if (...) header("Location: $url"); ?>

Lidt nysgerrigt kunne jeg godt tænke mig at vide hvad man skal bruge en
redirect til, efter sidens output er hentet ned.
Umiddelbart ville jeg anse det som spild af båndbredde og/eller serverkraft.

--
Philip - http://chartbase.dk | http://www.hitsurf.dk

Fra : Anders

Dato : 11-10-09 02:20

Philip Nunnegaard skrev:
> [...]
> redirect til, efter sidens output er hentet ned.
> Umiddelbart ville jeg anse det som spild af båndbredde og/eller

Jeg gik bare ud fra Anders M havde en grund til at spørge som han
gjorde.

Jeg kunne derimod godt forestille mig et lidt kluntet eksempel, hvor
f.eks en form-validering finder sted /efter/ PHP er begyndt at sende
HTML'en. Måske er det det Stig mener med, at buffering er tegn på
dårlig kode?

Fra : Anders M

Dato : 11-10-09 09:30

Philip Nunnegaard wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> [...]
> redirect til, efter sidens output er hentet ned.
> Umiddelbart ville jeg anse det som spild af båndbredde og/eller serverkraft.

ja, men det er fordi at brugeren gemmer noget via TinyMCE, og den skal reloades
for at være opdateret..

Fra : scootergrisen

Dato : 13-10-09 03:03

0 er det antal sekunder browseren skal vente med at gå til det nye
sted.

Fra : Jan Nielsen

Dato : 13-10-09 23:15

scootergrisen skrev:

> 0 er det antal sekunder browseren skal vente med at gå til det nye
> sted.

OP skriver jo netop han ikke vil bruge client side til det, meta er også
client side.

Derudover vil en klient side refresh medføre endnu en request og "click"
i visse browsere, samt gøre back besværlig.