vil have to decimaler på variable
Fra : Tingholm [7900]

Dato : 04-10-09 12:42

Hej Gruppe

Har lavet en automatisk faktura, hvor jeg desværre kan få en sum på kr 100,5
Det skulle jo selvfølgelig være kr 100,50

Hvordan kan jeg gennemtvinge at den skal vise resultatet med to decimaler?

--
Mvh Brian
mail: "fornavn" @menuen.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-10-09 13:10

On Sun, 4 Oct 2009 13:42:08 +0200
"Tingholm [7900]" <rendmig@tingholm.com> wrote:

> Hvordan kan jeg gennemtvinge at den skal vise resultatet med to decimaler?

Du skal have fat i en funktion, der kan lave formateret output. Se
f.eks på sprintf -> http://dk2.php.net/manual/en/function.sprintf.php

--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-10-09 13:15

Tingholm [7900] skrev:

> Har lavet en automatisk faktura, hvor jeg desværre kan få en sum på kr 100,5
> Det skulle jo selvfølgelig være kr 100,50

   $pris=100.5;
   echo number_format ($pris, 2, ',', ".");

Hvis man skal bruge engelsk talformat, kan man nøjes med:

   echo number_format ($pris, 2);

Der findes også money_format(), men det virker ikke på alle
platforme.

   http://dk2.php.net/manual/en/function.money-format.php

--
Bertel

Fra : Tingholm [7900]

Dato : 06-10-09 20:11

> echo number_format ($pris, 2);

1000 tak for det :) Lige hvad jeg manglede...

--
Mvh Brian
mail: "fornavn" @menuen.dk