EU Moms
Fra : Ukendt

Dato : 06-10-09 19:30

Hej.

Jeg har som erhvervsdrivede handlet i udlandet (EU). Så vidt jeg forstår,
skal jeg i min momsangivelse angive 25% af købsbeløbet som EU
Erhvervelsesmoms under udgående moms. Det tilsvarende beløb kan jeg fradrage
i min indgående moms.

Derudover skal jeg i rubrik A angive beløbet, der er købt for.

Det er sådan set fint nok, hvis det er sådan det er, men som jeg er
indrettet, så vil jeg gerne kunne forstå tingene.

Når jeg gør dette, så virker det på mig, som om det ingen effekt giver -
hverken plus eller minus - på min momsangivelse. Og hvorfor gør man det så.
Er det udelukkende til statistisk formål, at man skal angive eU-moms, for
når man samtidig kan trække det amme beløb fra indgående moms, så kan jeg
ikke se formålet

NR

Fra : Allan G

Dato : 06-10-09 19:59

"Niels Ravn" <nej tak> skrev i en meddelelse
> [...]
> for når man samtidig kan trække det amme beløb fra indgående moms, så kan

Som svar Ja ?
Og så udfylde en listeangivelse.

http://www.skat.dk/blanketter/31010.pdf

Så har de styr på dig og hvad du laver.

Mvh Allan

Fra : Allan G

Dato : 06-10-09 20:04

"Allan G" <allan_roskilde@fjern.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Niels Ravn" <nej tak> skrev i en meddelelse

> [...]

Ævv jeg læste ikke Købt så der var jeg for hurtig på tasterne.

Mvh Allan

Fra : Jonathan Stein

Dato : 06-10-09 20:48

Niels Ravn skrev:

> Når jeg gør dette, så virker det på mig, som om det ingen effekt giver -
> hverken plus eller minus - på min momsangivelse.

Normalt vil det gå lige op, men hvis du f.eks. bruger det købte til
repræsentation eller hvis du både har momspligtige og momsfri
aktiviteter, vil der evt. kun være delvist fradrag.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/