Ang: Samsung 3126 YouSee BOX
Fra : BB

Dato : 12-10-09 17:31

Hej med jer
Jeg har omtalte BOX, og har ikke mulighed for at få retur igennem
antennestikket, så jeg vil høre om der er nogen der har erfaringer med at
bruge et ethernet kabel på ca. 20 meter for at få de ekstra tjenester som
YouSee tilbyder.
Hilsen BB

Fra : GiWeo

Dato : 12-10-09 18:00

Jeg har et løbende på 15m uden problermer

Fra : BB

Dato : 13-10-09 18:45

Hej med dig

> Jeg har et løbende på 15m uden problermer

Jeg takker for svaret, så jeg har også monteret ethernet kabel og jeg kan se
at den får ipadresse fra min router, så langt så godt.
Men når jeg tester forbindelsen inde fra Samsungboksen kan den
tilsyneladende ikke finde nogen internetforbindelse.
Det syntes jeg lyder mystisk når jeg kan se den bruger den rigtige
ipadresse.
Har du evt. nogle guldkorn :)
Hilsen BB

Fra : Brian Kals

Dato : 13-10-09 19:23

"BB" <bent@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> tilsyneladende ikke finde nogen internetforbindelse.
> Det syntes jeg lyder mystisk når jeg kan se den bruger den rigtige

Har du været inde i indstillinger og vælge ethernet i stedet for kabelmodem?

Link lampen på boksen lyser når der er internet forbindelse.

Mvh
Brian.

Fra : BB

Dato : 13-10-09 20:05

"Brian Kals" <esa1@houge.spamfree.dk> skrev i meddelelsen

> Har du været inde i indstillinger og vælge ethernet i stedet for
> kabelmodem?
>
> Link lampen på boksen lyser når der er internet forbindelse.

Hej Brian
Jeg har været inde i indstillinger og ændret til ethernet, og min link lampe
lyser også.
Så det ser da ud til at der er forbindelse, men nu syntes jeg det tager
meget lang tid at starte op, fra jeg trykker på knappen til jeg kan se noget
billede på skærmen går der mindst 30-40 sekunder.
Hilsen og tak
BB

Fra : Brian Kals

Dato : 13-10-09 20:31

> [...]
> meget lang tid at starte op, fra jeg trykker på knappen til jeg kan se
> noget billede på skærmen går der mindst 30-40 sekunder.

Hvad sker der f.eks når du prøver at gå ind og bestille en film ?

Mvh
Brian

Fra : BB

Dato : 13-10-09 21:10

> Hvad sker der f.eks når du prøver at gå ind og bestille en film ?

Når jeg går ind i det menupunkt, er det som om min BOX søger og søger men
kan ikke komme igennem til cinema.

Takker for hjælpen
BB

Fra : Brian Kals

Dato : 13-10-09 21:43

> "Brian Kals" <esa1@houge.spamfree.dk> skrev i meddelelsen

> Når jeg går ind i det menupunkt, er det som om min BOX søger og søger men
> [...]

Jamen kommer der ikke nogen fejl på skærmen?

Mvh
Brian

Fra : BB

Dato : 16-10-09 05:32

Hej Brian

> Jamen kommer der ikke nogen fejl på skærmen?

Ja der kommer den meddelse at der ikke er kontakt til internettet, selvom
link lampen lyser og IPadressen passer iflg. routeren.

Hilsen BB

Fra : BB

Dato : 16-10-09 08:51

Hej alle

> Ja der kommer den meddelse at der ikke er kontakt til internettet, selvom
> link lampen lyser og IPadressen passer iflg. routeren.

Der kommer lige et update på problemet, jeg har snakket med YouSee igen igen
og de ville undersøge sagen da de godt kunne se der var et problem.
Hilsen og tak
BB