Skal halsen over på hund
Fra : Nicolai

Dato : 12-10-09 09:32

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-10-09 03:08

On Oct 12, 10:31 am, "Nicolai" <spam2...@nifo.dk> wrote:
> http://www.fyens.dk/article/1340259:Indland-Fyn--Muskelhund-fik-halse...
>
> Sådan kan man jo også gøre det...

Jeg kan kun sige: Hurtigt, effektivt og billigt.

--
Christian

Fra : /Peter

Dato : 12-10-09 11:43

"Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.fyens.dk/article/1340259:Indland-Fyn--Muskelhund-fik-halsen-skaaret-over
>
> Sådan kan man jo også gøre det...

Hedder det ikke: Sådan SKAL man gøre det?

Fra : Snuden

Dato : 12-10-09 19:46

"/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i meddelelsen
> "Nicolai" <spam2005@nifo.dk> skrev i en meddelelse

> Hedder det ikke: Sådan SKAL man gøre det?

Man skal lige huske at bruge en lovlig kniv til det. Dvs en kniv med en
bladslængde under 7 cm

Manden blir sigtet for hærværk, men blir muligvis frifundet efter lov om
nødret.

Fra : Lars Graversen

Dato : 13-10-09 13:23

"Snuden" <snudebørgen@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "/Peter" <pgh@wer.nn> skrev i meddelelsen

Jeg må spørge:
Hvem vil ikke hjælpe en hund i nød, den hund der er i fare for at blive
slået ihjel af en anden, skal have den hjælp der behøves, I DETTE TILFÆLDE
EN HURTIG MAND MED EN KNIV.

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-09 18:40

"Lars Graversen" <larsgrav@post1.tele.dk> skrev i en

> [...]
> slået ihjel af en anden, skal have den hjælp der behøves, I DETTE TILFÆLDE

Jeg ville såmen også hjælpe en hund i nød, men flere steder læser man det
som om, at det er en nabokrig og vovsen er dolket efter, at den har sluppet
den lille hund og det er bestemt ikke i orden imo.

Tror man skal passe på med, at folk ikke bare begynder, at stikke hunde ned
til højre og venstre pga. fordomme....

Fra : Pwh

Dato : 13-10-09 19:20

Buffy, skrev:
> [...]
> det som om, at det er en nabokrig og vovsen er dolket efter, at den
> har sluppet den lille hund og det er bestemt ikke i orden imo.

Ved jeg snart ikke.
Har den uprovokeret angrebet den anden hund har den i mine
øjne opbrugt sin eksistensberettigelse, slet og ret.

/Jens

Fra : JBH

Dato : 13-10-09 19:28

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Ved jeg snart ikke.
> Har den uprovokeret angrebet den anden hund har den i mine
> øjne opbrugt sin eksistensberettigelse, slet og ret.

Og så mener du at man er berettiget til at aflive den uden ejerens accept
eller en Politi/domstolskendelse.?

Hvis det virkelig forholder sig sådan at hundene var skilt igen, men en
tilskurer efterfølgende skærer halsen over på den hund som angreb, håber jeg
satme han ryger ind og sidde for brud på våbenloven og dyremishandling.

/JBH

Fra : Pwh

Dato : 13-10-09 20:55

JBH, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Og så mener du at man er berettiget til at aflive den uden ejerens
> accept eller en Politi/domstolskendelse.?

Ville ikke rører mig en meter.
Og for at komme dit spørgsmål mht straf i forkøbet.
Jeg tager gerne 7-14 dag i brummen på den konto
for at forsvarer mine hunde, de ville sætte livet ind for mig ved jeg.

/Jens

Fra : Kim2000

Dato : 13-10-09 21:26

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Ville ikke rører mig en meter.
> Og for at komme dit spørgsmål mht straf i forkøbet.
> Jeg tager gerne 7-14 dag i brummen på den konto
> for at forsvarer mine hunde, de ville sætte livet ind for mig ved jeg.

Så slemt er det slemt ikke. Hvis du tager din spade og går direkte over til
naboen og hakker knolden af køteren, så er det fortsat kun hærværk. Mon ikke
2-3000 kroner i bøde plus prisen på hunden bliver udfaldet. Det er på linie
med at male grafitti eller smadre et vindue (i lovens øjne).

Fra : Pwh

Dato : 13-10-09 21:38

Kim2000, skrev:

> [...]
> hærværk. Mon ikke 2-3000 kroner i bøde plus prisen på hunden bliver
> udfaldet. Det er på linie med at male grafitti eller smadre et vindue

Skam heller ikke fordi jeg opsøger 14 dage i brummen
Men hellere det end at se mine hunde blive slagtet.

/Jens

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-09 19:52

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Ved jeg snart ikke.
> Har den uprovokeret angrebet den anden hund har den i mine
> øjne opbrugt sin eksistensberettigelse, slet og ret.

Men det ved vi jo ikke om den har.
Bingo kan da også finde på, at lige rende hen til en anden hund og hilse
ved, at lige dutte den på ryggen med snuden og skulle hun så stikkes ned
pga. det, fordi nogen her i byen ikke kender forskel på en schæferblanding
og en kamphund ?

Skal posten også til, at have kniv med rundt på ruten, så de kan stikke lidt
hunde ned undervejs ?

Anyway- er helt enig i, at hunde, der angriber umotiveret skal aflives og
ikke have chance på chance, som kanin- og kattedræberen, der også var i
medierne, på et tidspunkt.
Synes så bare ikke lige, at det er noget folk på gaden, lige skal gå ind og
gøre selv, for så vil det ende med, at gå ud over en masse uskyldige hunde,
fordi ejerne har set sig tosset på hinanden- tror jeg.

Fra : Pwh

Dato : 13-10-09 20:57

Buffy, skrev:

> Men det ved vi jo ikke om den har.

Skrev også hvis den havde, var der ikke selv.

/Jens

Fra : Kim2000

Dato : 13-10-09 19:35

"Buffy" <Buffy(snabel-a)tjekmig.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> som om, at det er en nabokrig og vovsen er dolket efter, at den har
> sluppet den lille hund og det er bestemt ikke i orden imo.

Hvor har du den oplysning fra?

Fra : Ukendt

Dato : 13-10-09 19:45

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor har du den oplysning fra?

Uhh, BT, TV2 eller en lignende side, hvor det nævnes i en af artiklerne og
også i nogen af kommentarene.

Man ved jo reelt ikke, hvad der er rigtigt og forkert i den aktuelle sag og
synes da heller ikke, at hundeskovene ( hvor vi så aldrig kommer, men bare
som eksempel ) skal være det nye sted, hvor hundeejere mødes og stikker
hinandens hunde ned.

Fra : Pwh

Dato : 13-10-09 21:08

Buffy, skrev:

> [...]
> kommer, men bare som eksempel ) skal være det nye sted, hvor
> hundeejere mødes og stikker hinandens hunde ned.

Så galt går det vel næppe.
Men i mine øjne ville det ikke værer noget problem at folk begyndte at
tage sagen lidt "i egen hånd" når myndighedrne ikke slår til.
Har samtlige gange rystet på hovedet af historier af folk de bare har stået
og gloet på at deres hund/kat/kanin er blevet flået i stykker uden at blande sig,
hvad fanden er det for en gang uansvarlige kyllinger spørger jeg bare om ???
Jeg forventer/ved at mine hunde vil forvarer mig og mit hjem,
de må da som minimum kunne forvente det sammme fra min siden.

/Jens

Fra : Kim2000

Dato : 13-10-09 21:25

> [...]
> Jeg forventer/ved at mine hunde vil forvarer mig og mit hjem,
> de må da som minimum kunne forvente det sammme fra min siden.

Jeg tror der er to ting i det. Hvis min hund bliver angrebet så vil jeg
sikkert kaste mig ind i kampen, men hvis jeg ser gennem mit vindue at en
kamphund står og kaster rundt med en kanin (der tydeligvis allerede er død)
så begynder alle spørgsmålene jo, skal jeg risikere mit helbred for et dødt
dyr. Og jeg ville da heller ikke tøve med at aflive en køter, ifølge den
adfærdsekspert BT havde talt med i sommers, så skulle man "kvæle, eller slå
hunden bevidstløs", så er det sagt. Og det var af en såkaldt hundepsykolog.

Fra : JBH

Dato : 13-10-09 21:33

> [...]
> ifølge den adfærdsekspert BT havde talt med i sommers, så skulle man
> "kvæle, eller slå hunden bevidstløs", så er det sagt. Og det var af en

Og en anden ting man lige skal overveje, før man kaster sig ind i et
hundeslagsmål.
Ansvarsforsikringen dækker som udgangspunkt IKKE. Dvs. hvis du f.eks får
rykket nogle sener i smadder i en hånd, er der ingen erstatning.....

mvh
JBH

Fra : Pwh

Dato : 13-10-09 21:52

Kim2000, skrev:

> [...]
> tydeligvis allerede er død) så begynder alle spørgsmålene jo, skal
> jeg risikere mit helbred for et dødt dyr.

Så ville det rage mig en papand,
bur din kanin ordentligt inde ville jeg tænke.
Var det min egen kanin ville jeg slippe mine egne køtere løs,
så ville jeg gerne se den "kamphund" bagefter

/Jens (hvis hunde nu allerede er sluppet løse via hundelem)

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-09 09:46

> [...]

> blande sig,
> hvad fanden er det for en gang uansvarlige kyllinger spørger jeg bare om

Ja, men jeg er helt enig- jeg vil helt sikkert også springe imellem, hvis
vores hunde ( eller andre dyr )blev overfaldet og har da også gjort det,
selvom det kostede et par huller i hånden.

Har også måtte skille et par af vores egne hunde ad - de er flippet ud et
par gange, når de har været i løbetid.

Det jeg lidt frygter med den omtalte sag er, at det bliver mere reglen end
undtagelsen, at folk begynder, at rende rundt med knive, når der luftes hund
og evt. stikker lidt i andres hunde på må og få, fordi de er parnoide og
fordomsfulde og det nu er blevet en anerkendt og straffri ting at gøre i
samfundet.

Fra : Pwh

Dato : 14-10-09 10:07

Buffy, skrev:

> [...]
> når der luftes hund og evt. stikker lidt i andres hunde på må og få,
> fordi de er parnoide og fordomsfulde og det nu er blevet en anerkendt

Det tror jeg ikke du skal frygte.
Med den nye våbenlov vil det som udgangspunkt koste 1 uge
i skyggen bare det at have en kniv på sig.
Begynder man også at stikke til højre og venstre koster det
sikkert nogle uger ekstra oven i, kamphund eller ej.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 15-10-09 10:01

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Begynder man også at stikke til højre og venstre koster det
> sikkert nogle uger ekstra oven i, kamphund eller ej.

Det er vel også rimeligt ?

--
Mvh-John
www.web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 15-10-09 11:23

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Det er vel også rimeligt ?

Helt rimeligt.
På den anden side har man også lov til at forsvarer sig selv og sin hund.
Er det ikke berregtiget nødværge det kaldes i fagsproget.
Men at bevæbne sig i forvejen med det for øje går altså ikke mere

/Jens

Fra : jopa

Dato : 15-10-09 12:15

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev
> På den anden side har man også lov til at forsvarer sig selv og sin hund.
> Er det ikke berregtiget nødværge det kaldes i fagsproget.
> Men at bevæbne sig i forvejen med det for øje går altså ikke mere

Lur mig om ikke det er et simpelt nabo/kvarter opgør vi er vidne til.
Vi kender ikke forløbet til bunds.
På mig virker det umiddelbart som selvtægt uden jeg skal forsvare nogen
kampkræ

--
Mvh-John
www.web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 15-10-09 12:41

jopa, skrev:
> [...]
> Vi kender ikke forløbet til bunds.
> På mig virker det umiddelbart som selvtægt uden jeg skal forsvare

Meget muligt.
Men så kommer det også til at koste ham en tur i brummen.
Uanset hvad er det ikke fornøjeligt at skulle slæbes gennem retssystemet,
heller ikke sikkert hans arbejdsgiver synes det er helt optimalt,
og ender han op med en plettet straffeattest er det slet ikke sjovt længere.

/Jens (med en ren straffeattest)

Fra : jopa

Dato : 15-10-09 12:45

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> og ender han op med en plettet straffeattest er det slet ikke sjovt
> længere.

Øhm det har jeg så prøvet at forklare 500 stk Brian gennem tiden, men vi med
slips skal jo også leve

--
Mvh-John
www.web-graphic.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-10-09 04:57

On Oct 13, 10:33 pm, "JBH" <skodkont...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> Ansvarsforsikringen dækker som udgangspunkt IKKE. Dvs. hvis du f.eks får
> rykket nogle sener i smadder i en hånd, er der ingen erstatning.....

Så dækker ens ulykkesforsikring vel ?
Ellers hæfter hundeejerne vel personligt ?

--
Christian

Fra : JBH

Dato : 14-10-09 16:24

> [...]

Så dækker ens ulykkesforsikring vel ?
Ellers hæfter hundeejerne vel personligt ?

Næh, hvorfor skulle han dog det, når skadeslidte selv vælger at deltage i
slagsmålet. Ulykkesforsikringen er jeg lidt mere i tvivl om da den ikke er
lovpligtig.

mvh
JBH

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-10-09 05:00

On Oct 13, 10:51 pm, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Så ville det rage mig en papand,
> bur din kanin ordentligt inde ville jeg tænke.
> Var det min egen kanin ville jeg slippe mine egne køtere løs,
> så ville jeg gerne se den "kamphund" bagefter

Nu skal det ikke udarte sig til en min-far-er-stærkere-end-din-far
kamp, men jeg tror ikke at dine hunde altid ville vinde, der er mange
af de kammuskehunde som er ret store og meget stærke.

En lille amstaff tror jeg sagtens de kan ordne.
--
Christian

Fra : Pwh

Dato : 15-10-09 09:07

Christian B. Andresen, skrev:

> Nu skal det ikke udarte sig til en min-far-er-stærkere-end-din-far
> kamp, men jeg tror ikke at dine hunde altid ville vinde, der er mange
> af de kammuskehunde som er ret store og meget stærke.

Det skulle nu ikke tages så seriøst, defor en
Men mine hunde har som skrevet fri adgang til haven,
så de ville sikkert opdage en fremmed hund før mig.
Jeg ville self så ikke stille mig op i vinduet og følge kampen,
men nok farer ud og pande indbryderen en i knolden.

> En lille amstaff tror jeg sagtens de kan ordne.

Mine hunde kan ordne alle andre hunde,
og min Far er den stærkeste i hele verden

/Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-10-09 06:10

On Oct 15, 10:07 am, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> [...]
> Jeg ville self så ikke stille mig op i vinduet og følge kampen,
> men nok farer ud og pande indbryderen en i knolden.

Så håber jeg ikke du rammer forkert.