Hvad ville i gøre?
Fra : GSX 750

Dato : 11-10-09 11:11

Fra : Kim2000

Dato : 11-10-09 11:41

"GSX 750" <no@name.invalid> skrev i meddelelsen
news:4ad1af3c$0$293$14726298@news.sunsite.dk...
> http://www.tv2east.dk/artikler/kamphund-stukket-ihjel

Det lyder som den måde vi håndtere tingene på i Nordjylland, heroppe har vi
nemlig heller ikke politi. Jeg havde fuldt ud "set den anden vej" og ville
ikke kunne udpege gerningsmanden.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-10-09 13:14

"GSX 750" <no@name.invalid> skrev i en meddelelse
> http://www.tv2east.dk/artikler/kamphund-stukket-ihjel
>
> Mvh
> Jarl

Hej Jarl

Tja, nu når man læser efterskrifterne efter avisartiklen, så kommer det jo
unægteligt til at lyde, som om hunden blot bruges som et våben til at få ram
på dennes ejer....

Samt at mordet på hunden, virker som noget, der egentligt nemt kunne være
planlagt....

Så det er sgu svært at tage stilling i den sag... Det lyder jo trods alt,
som om kamphunden, eller dennes ejer, egentligt ikke manglede støtte i
lokalbefolkningen....

Hvad det andet angår.... Selve slagsmålet, ser ud til at bygge meget på, at
den ene hund, var større end den anden.... Og lad os da lige for en god
ordens skyld, straks pointere, at du ikke kan forklare, hverken en Chihuahua
eller Dværg Gravhund, at den er mindre end en Grand Danois.... Og gladeligt
går i kødet på sådan et bæst, selv om den i vore øjne, er en meter højere,
end den angribende minihund.... Men altså i den verden, er en hund en hund,
og størrelsen spiller ingen rolle i hundens øjne.... Og dette gælder altså
for dem begge....

De fleste små hunde overlever udelukkende på, at de større hunde ofte er
meget bedre opdraget, end minihundene, og derfor oftere adlyder kommandoer,
selv medens kampen er på sit højeste.... På et tidspunkt, hvor minihunden
intet fatter, af bare raseri....

Der ud over, ved vi jo alle, at en hund fint kan enes med F.eks 999 naboers
hunde, men nabo nummer 1000, har også en hund, og de to, ser rødt, når de
ser hinanden.... Normalt vil man jo så prøve at undgå, at disse to hunde
mødes.... For man ved, der bliver kamp, hvis de mødes....
Det ville vel være den normale udlægning.... Men ville man nu, med djævelens
vold og magt, have ram på naboen.... Tja, hvem ved. Måske er de ligefrem
villige til at ofre en hund, for at få det.... I hvert fald da naboens
kamphund, var man villig til at ofre.... Den er svær, når det er sådan en
langvarig nabostrid.....

Jeg ville ikke bare sådan, lægge ud med at give kamphunden skylden.... For
en grim fornemmelse siger mig, at den bliver misbrugt af naboerne, for at
mele deres egen kage.... Men OK.... Det er bare den fornemmelse jeg får...
Dømt ud fra, at 2 ud af 2 lokale indlæg, faktisk råber vagt i gevær....

Og for en god ordens skyld.... Jeg er også Nordjyde, og ville i hvert fald
ikke vende blikket bort, snarere kigge lidt dybere i sagen....

Men der finder jeg næppe megen støtte

M.V.H....Benny..

Fra : oz3bto

Dato : 11-10-09 14:48

"GSX 750" <no@name.invalid> skrev i en meddelelse
> http://www.tv2east.dk/artikler/kamphund-stukket-ihjel
>
> Mvh
> Jarl

Hvis en anden hund angriber Bugsy så er jeg egentlig ligeglad om det er en
pingeser, Kamphund eller en grand... Den ville få så mange slag og spark så
den ikke fatter hva der sker

Fra : Pwh

Dato : 11-10-09 18:04

oz3bto, skrev:
> [...]
> er en pingeser, Kamphund eller en grand... Den ville få så mange slag
> og spark så den ikke fatter hva der sker

Enig.
Jeg ville heller ikke have hæmninger i den retning.

/Jens

Fra : GSX 750

Dato : 12-10-09 05:31

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Enig.
> Jeg ville heller ikke have hæmninger i den retning.
>
> /Jens
Jeg er helt enig, jeg hjælper min hund.
Mvh
Jarl

Fra : Kim2000

Dato : 12-10-09 08:37

> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg er helt enig, jeg hjælper min hund.

Og her så EB´s mærkværdige måde at beskrive hændelsen på:

http://ekstrabladet.dk/112/article1237467.ece

Det er et gigantisk billede af hunden der er indsølet i blod.Læg i øvrigt
mærke til hvor stor hunden er.

Det lyder som om naboerne har været efter hende med hunden og det er så
uretfærdigt som det overhovedet kan være (det første link, hvor der er
debatforum) i følge dem. Der skrives helt upåvirket af at hunden altså dels
ikke var sikret, dels at hundens første tur i frihed blev benyttet til at
bide i en anden hund.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-10-09 11:08

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> debatforum) i følge dem. Der skrives helt upåvirket af at hunden altså
> dels ikke var sikret, dels at hundens første tur i frihed blev benyttet

Også min opfattelse....

I øvrigt meget pudsigt, at fordi en herre fandt en mulighed for at bruge sin
kniv,
bliver han ikke straffet for at gå med kniv.....

Hvor andre må i fængsel, for at have haft en hobbykniv liggende i bilen...

Tankevækkende...

M.V.H....Benny..

Fra : Kim2000

Dato : 12-10-09 11:39

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
> bliver han ikke straffet for at gå med kniv.....
>
> Hvor andre må i fængsel, for at have haft en hobbykniv liggende i bilen...

Man må sige miljøet på Lolland er barsk hvis ens kniv er et arbejdsredskab
for at gå en tur Man kan dog godt forstille at han fortælle at han løb
hjem og hentede den eller noget ligende, hvis det nu er naboen, men det kan
jo også være den er under 7 cm.

Fra : Pwh

Dato : 12-10-09 17:10

Kim2000, skrev:

> men det kan jo også være den er under 7 cm.

Det sagde hun også i går

/Jens

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 12-10-09 18:15

Følgende er skrevet af Benny Mortensen:
> [...]
> kniv,
> bliver han ikke straffet for at gå med kniv.....

Ønskede man ellers oprindeligt...

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 12-10-09 19:44

In news:4ad2ffe0$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.inv> typed:

> I øvrigt meget pudsigt, at fordi en herre fandt en mulighed for at
> bruge sin kniv,
> bliver han ikke straffet for at gå med kniv.....

Det ser vist ud til, at han alligevel måske bliver straffet.:

http://www.bt.dk/krimi/risikerer-faengsel-efter-drab-paa-kamphund

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-10-09 10:56

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Benny Mortensen <bfm@tdcadsl.inv> typed:

> Det ser vist ud til, at han alligevel måske bliver straffet.:

Tja, og nu er det endda blevet til en brødkniv....

Det var dog et forunderligt våben at tage med, når man bare lufter hund.

Nu er man så bange for, at Dennis Pedersen hævner sig korporligt....

Dertil kommer, at der vist var adskillige anmeldelser mod ham, som
altså ikke har relationer til hunden, og hvor Politiet er gjort til part
i...

Jo mere man hører, jo mindre tilfældigt virker det at være....

Ja man fristes til at tro, at det indeholder et vist niveau af planlagt...

I øvrigt lyder det til, at den anden hund var stukket af, da kamphunden
blev stukket ned.... Så ryger i hvert fald " Nødværgen " og den erstattes
af overfald / selvtægt / hærværk / dyremishandling, og hvad man ellers
kan finde på.... I værste fald, kan han sigtes for alle delene, samt for
overtrædelse af våbenloven...

M.V.H....Benny..

Fra : Kim2000

Dato : 13-10-09 11:01

> [...]
> af overfald / selvtægt / hærværk / dyremishandling, og hvad man ellers
> kan finde på.... I værste fald, kan han sigtes for alle delene, samt for

Fakta er fortsat at hunden sad med kæben i ryggen på den anden hund. Mon
ikke det er en nabo, ellers giver det ikke meget mening at have en brødkniv
i lommen.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-10-09 07:46

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i en meddelelse

> Enig.
> Jeg ville heller ikke have hæmninger i den retning.
>
> /Jens

Tja, jeg ved sgu ikke.... Jo jeg tror jeg ville hjælpe det stakkels kræ.
Hvis jeg skulle møde et, der var dum nok, til at kaste sig over ham.

Men jeg vil helt sikkert have ondt af min hund....

Endelig får han chancen for at æde en, og så ødelægger jeg den...

Livets goder er sgu uretfærdigt fordelt ))))))

M.V.H.....Benny..

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 12-10-09 03:04

On Oct 11, 12:11 pm, "GSX 750" <n...@name.invalid> wrote:
> http://www.tv2east.dk/artikler/kamphund-stukket-ihjel

Kommer jeg nogensinde ud for at en anden hund angriber en af mine
hunde vil jeg gøre alt hvad jeg kan for at få det stoppet, også hvis
det indbærer at den angribende hund dør af det.

--
Christian

Fra : Pwh

Dato : 12-10-09 17:11

Christian B. Andresen, skrev:

> Kommer jeg nogensinde ud for at en anden hund angriber en af mine
> hunde vil jeg gøre alt hvad jeg kan for at få det stoppet, også hvis
> det indbærer at den angribende hund dør af det.

Men er du også rede til selv at komme til skade, jeg er,
men mange er det ikke ved jeg af erfaring.

/Jens

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 13-10-09 01:35

On Oct 12, 6:11 pm, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Men er du også rede til selv at komme til skade, jeg er,
> men mange er det ikke ved jeg af erfaring.

Ja det vil jeg mene, men om jeg så reelt er det i situationen ved man
jo ikke før man står i den.

--
Christian

Fra : Pwh

Dato : 13-10-09 19:15

Christian B. Andresen, skrev:

> Ja det vil jeg mene, men om jeg så reelt er det i situationen ved man
> jo ikke før man står i den.

Jeg har stået i den 3-4 gange, greb fysisk ind hvergang.
Og kan med oprejst pande sige at jeg greb ind unden at tænke
over konsekvenserne, blev dog ikke bidt nogen af gangene.

Til at starte med da jeg fik hund (Tyson) som hvalp havde jeg altid
en kniv på mig når jeg luftede hund (ikke ellers) i det tilfælde at han
skulle blive overfaldet, en enkelt gang var den på vej op af lommen,
men ejeren af schæferen fik heldigvis råbt sin hund til sig.
Så jeg har fra start af været helt afklaret i den retning.

Nu om dage med den strikse våbenlov har jeg dog ikke kniv på mig,
og nu er hundene også stærke nok til at kunne sige fra selv,
men jeg er der stadig som nødstop hvis det skal værer.

/Jens (som blive lappet sammen på statens regning hvis det er)