Besynderlig adfærd.
Fra : Pwh

Dato : 09-10-09 10:33

Vi har lige gået en god lang tur ved vestvolden, genialt lufteområde

Bag Absalon camping var schæferklubben igang med at træne,
mage til råberi skal man da lede længe efter.
Hvad er det der gør at folk tror man skal henvende sig til sin
hund med 110db, det har jeg aldrig forstået.
Men schæfere hører måske specielt dårligt

Lidt senere mødte vi en dame med en Boxer i flexline,
den lagde sig ned da den så mine hunde, jeg kaldte self
mine hunde til mig da den var i snor.
Lige som vi er ud for dem kaster den sig frem så flexlinen
hyler og skriger, mine hunde passer stadig sig selv.
Siger til damen at den vist trænger til at blive opdraget,
det eneste hun kan blive ved med at gentage var at mine skal værer i snor,
hvad det havde med sagen at gører kunne hun ikke rigtigt forklarer mig.

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-10-09 19:54

Pwh skrev:

> [...]
> det eneste hun kan blive ved med at gentage var at mine skal værer i
> snor, hvad det havde med sagen at gører kunne hun ikke rigtigt

Det må da være et helvede for dig atter og atter at møde dén slags
mennesker!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 09-10-09 19:57

On Fri, 9 Oct 2009 20:54:00 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

>Det må da være et helvede for dig atter og atter at møde dén slags
>mennesker!?

Det der er galt er jo sikkert at Pwh's hunde går og siger "røvhul" til
alle andre hunde på hundesprog men holder sig pænt på plads. "Se hvor
dygtige vi er" )) (eller også er de andre i snor af en grund ))

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 09-10-09 20:03

Ivan Madsen skrev:

> Det der er galt er jo sikkert at Pwh's hunde går og siger "røvhul" til
> alle andre hunde på hundesprog men holder sig pænt på plads. "Se hvor
> dygtige vi er" ))

Utroligt hvad dén mand kan lære sine hunde!?

(I dag kravlede Blackie op i sofaen hvor jeg lå og læste og fortsatte så op
på ryglænet hvor han sad og knejsede som en stor rovgrib i 5 min. - ikke
noget jeg havde lært ham )
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ivan Madsen

Dato : 09-10-09 20:12

On Fri, 9 Oct 2009 21:02:48 +0200, "Hans Paulin \(6310\)"
<me@privacy.net> wrote:

> [...]
>på ryglænet hvor han sad og knejsede som en stor rovgrib i 5 min. - ikke

Mine hunde kan gø af postbudet helt uden at have lært det ) Det
hjælper selvfølgelig at de så bliver affodret ved havelågen af
selvsamme postbud, som godt må klappe dem ))

Fra : Kim2000

Dato : 09-10-09 20:15

"Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Mine hunde kan gø af postbudet helt uden at have lært det ) Det
> hjælper selvfølgelig at de så bliver affodret ved havelågen af
> selvsamme postbud, som godt må klappe dem ))

Min kan stemple brevene

Fra : Kim Jensen

Dato : 12-10-09 13:53

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i meddelelsen

> "Ivan Madsen" <karinogivan@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Min kan stemple brevene

Vores er bare dum. Selvom jeg har vist ham det 20 gange, bliver han ved med
at lave kaffen for stærk ))

Kim

Fra : Pwh

Dato : 12-10-09 17:07

Kim Jensen, skrev:
> "Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i meddelelsen
>
> Vores er bare dum. Selvom jeg har vist ham det 20 gange, bliver han
> ved med at lave kaffen for stærk ))

*ROFL*
Han kan vel bedst lide den sådan selv

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 09-10-09 20:22

Ivan Madsen, skrev:

> Det der er galt er jo sikkert at Pwh's hunde går og siger "røvhul" til
> alle andre hunde på hundesprog men holder sig pænt på plads. "Se hvor
> dygtige vi er" )) (eller også er de andre i snor af en grund ))

*LOL*
Skulle ikke undre mig en meter, de er nogle banditter mine hunde

/Jens (som ikke havde set det fra den vinkel)

Fra : Pwh

Dato : 09-10-09 20:20

Hans Paulin (6310), skrev:

> Det må da være et helvede for dig atter og atter at møde dén slags
> mennesker!?

Ligefrem et helvede er nok lige stærkt nok udtryk,
men en anelse irrerterende at blive chikaneret når man går
fredeligt og passer sig selv

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-10-09 11:24

Hans Paulin (6310) wrote:

> Det må da være et helvede for dig atter og atter at møde dén slags
> mennesker!?

Det tør siges.

--
/Frank

Fra : jopa

Dato : 10-10-09 12:01

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev

> Det tør siges.
Det er noget Jensen digter for at skabe debat.

Men det er da rigtigt at dem der har sin hund i snor ikke har styr på dem

--
Mvh-John
www.web-graphic.dk

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-10-09 12:57

jopa wrote:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev

> Det er noget Jensen digter for at skabe debat.

Det sagde jeg så ikke.

Jeg undres bare over hvordan visse skribenter. (og her tænker jeg ganske
generelt) kan opleve ting som man tænker: Whaauuww ... Det her vil jeg højst
opleve en gang årligt eller en gang i min livstid. Ja det oplever de på
næsten ugentligt basis.

Så det er mere en statistisk undren.

> Men det er da rigtigt at dem der har sin hund i snor ikke har styr på
> dem

Man kan så sige at de trods alt nok går en lettere fremtid i møde. Styr
eller ikke styr.

--
/Frank

Fra : Pwh

Dato : 10-10-09 13:55

Frank Leegaard, skrev:

> [...]
> vil jeg højst opleve en gang årligt eller en gang i min livstid. Ja
> det oplever de på næsten ugentligt basis.

Personligt synes jeg nu det er sjældent at jeg oplever angreb fra andre hunde,
gøen fra tæppetissere ser jeg mere som irrerterede larm

> Så det er mere en statistisk undren.

Ved så ikke hvor du bor, eller hvor meget du går om året.
Men her hvor jeg bor møder man altså mange hunde,
og vi går vel omkring 6-7000km om året, så klart at jeg
da oplever nogle forskellige episoder, heldigvis flest posetive

> Man kan så sige at de trods alt nok går en lettere fremtid i møde.
> Styr eller ikke styr.

Måske nogle af dem, men hvordan vil en fremtidig hundelov se på feks
den boxer der prøvede at angribe mine hunde igår.
Det var da ikke ½ meter fra at den havde fået hapset Tyson,
den vil måske i fremtiden blive pålagt at skulle føres med mundkurv på
hvis jeg havde anmeldt hende og den var røget til en mentaltest.

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 10-10-09 13:45

jopa, skrev:
> "Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev

> Det er noget Jensen digter for at skabe debat.

Nemlig, det forholder sig nemlig lige omvendt,
det er mine løse hunde der overfalder alle dem der går i snor

> Men det er da rigtigt at dem der har sin hund i snor ikke har styr på
> dem

Hvorfor ellers have den i snor

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-10-09 13:56

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Hvorfor ellers have den i snor

Jeg har aldrig snor på min med mindre vi møder andre løse hunde, og så
kommer snoren på for deres skyld

Går vi tur i en by så er det snor på da han måske prøver det et par gange om
året.
Vi lufter normalt kun her på marker og skov hvor vi aldrig møder andet end
råvildt.
Dem ville han så gerne lege med men får ikke lov.

--
Mvh-John
www.web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 10-10-09 14:17

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Jeg har aldrig snor på min med mindre vi møder andre løse hunde, og så
> kommer snoren på for deres skyld

Næh, du er vel ikke dyreplager

Mht den anden oplevelse jeg havde med råberiet da jeg mødte schæferklubben,
er det noget der er normal adfærd når man skal træne hund.
Eller mener du som jeg at det er taberadfærd

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-10-09 14:29

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Mht den anden oplevelse jeg havde med råberiet da jeg mødte
> schæferklubben,
> er det noget der er normal adfærd når man skal træne hund.
> Eller mener du som jeg at det er taberadfærd

Det er så dybt indgroet i mig det der med kommandoer.
Konen siger tit lad være med at skælde ham ud

Hvis jeg hvisker "dæk" kigger han på mig og render 20 gange rundt om sig
selv før han lægger sig.
Råber jeg "DÆK" ligger han der i løbet af 1 sekund.

Ind i mellem når der kommer en bil i fuld fart er jeg nød til at kommandere
hvis han er 20 meter fra mig

Er du på en træningsplads med 15 andre hunde er det sikkert nødvendigt med
høje klare kommandoer så hundene kan skelne hvem det gælder.

Nu kommer jeg ikke mere sådanne steder og træner selv min hund.
Jeg har med Milo trænet angreb/forsvar sammen med venner fra den lokale
klub.
Sporsøgning osv interesserer mig ikke en dyt.
Skal blot have en hund der indbefatter kæledyr, og vagthund og som kan
skelne mellem delene.

--
Mvh-John
www.web-graphic.dk

Fra : oz3bto

Dato : 10-10-09 15:22

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sporsøgning osv interesserer mig ikke en dyt.
> Skal blot have en hund der indbefatter kæledyr, og vagthund og som kan

Har endnu ikke oplevet en schæfer der ikke skulle komanderes med.. Nogen
endog ret højt
Også tit at man kan få en fremmed schæfer til at lystre .. et spørgsmål om
at tale hårdt og højt nok

Samojeden som vi selv har skal man også nogen gange snakke temlig højt til
før de lystre.. Andre gange så er et knips med fingre eller klap på låret
nok

Fra : jopa

Dato : 10-10-09 15:37

"oz3bto" <no@in.dk> skrev

> Også tit at man kan få en fremmed schæfer til at lystre .. et spørgsmål om
> at tale hårdt og højt nok

Der er så kun 3 personer der kan få ham til at lystre.
Alle andre må gerne forsøge

--
Mvh-John
www.web-graphic.dk

Fra : oz3bto

Dato : 10-10-09 16:32

> "oz3bto" <no@in.dk> skrev

> Der er så kun 3 personer der kan få ham til at lystre.
> Alle andre må gerne forsøge
>
> --
> Mvh-John
> www.web-graphic.dk

Gør gerne forsøget .. Den sidste der sagde sådan blev ret overasket over at
hans hund faktisk lystrede mig .. OK der måtte også tales ret hårdt og højt
men den lagde sig dog ned

Men det er faktisk nemt at forhindre .. Lær hunden fra start nogen andre
komandoer som de sædvanlige sit og dæk.. Enste fremmede kan få Bugsy til at
at sætte sig.. Gi pote og komme hen til en.. Resten er der alternative
komandoer til f.x."Flad ud"

Fra : Pwh

Dato : 10-10-09 17:01

oz3bto, skrev:

> [...]
> Bugsy til at at sætte sig.. Gi pote og komme hen til en.. Resten er
> der alternative komandoer til f.x."Flad ud"

Jeg bruger også mest alternative kommandoer, men er jo heller ikke skolet
på en træningsplads til hvad der er politisk korrekt at sige til sin hund
Men det er lige så meget personen/tonefaldet der gør udslaget med mine
har jeg bemærket. Feks at få Tyson til at slippe en pind har mange spurgt
mig om kommandoen til, normalt siger jeg "spyt ud", men "pølse" virker også fint
når jeg siger det. Fremmede mennsker kan sige "spyt ud" herfra til nytår
uden nogen effekt, faktisk ret sjovt at hører på

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 10-10-09 16:54

jopa, skrev:
> "oz3bto" <no@in.dk> skrev

> Der er så kun 3 personer der kan få ham til at lystre.
> Alle andre må gerne forsøge

Mine adlyder kun en person, har flere gange moret mig når andre
forgæves prøver at kommanderer med dem

/Jens

Fra : Ragna

Dato : 10-10-09 17:30

oz3bto skrev:

>Har endnu ikke oplevet en schæfer der ikke skulle komanderes med.. Nogen
>endog ret højt

Så var det en skam, at du aldrig oplevede vores "hjemme-opdragede" schæfere,
som begge to kunne imponere fremmede med deres evne til at forstå ganske
almindelig snak og venlige henstillinger. Der var aldrig blevet råbt ad
hverken den ene eller den anden.
Det samme gælder vores nuværende hund (collie), som oven i købet forstår en
henstilling i et roligt tonefald om, at nu skal vi til venstre - eller til
højre - når han går fri foran os (helt ude på landet!)

>Også tit at man kan få en fremmed schæfer til at lystre .. et spørgsmål om
>at tale hårdt og højt nok

Der vil jeg til gengæld give dig ret. Når vores nabos aggressive schæfer kom
farende hen mod collien og mig ude ved vejen ud for naboens grund, kunne jeg
stoppe ham med et hårdt "Nej" og et lige så hårdt "Gå hjem"
Sandsynligvis fordi man selv havde haft en schæfer, skræmte den mig ikke for
alvor.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Pwh

Dato : 10-10-09 16:52

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Det er så dybt indgroet i mig det der med kommandoer.
> Konen siger tit lad være med at skælde ham ud

Det er da helt ok med kommandoer, men det burde da ikke værer
nødvendigt at råbe dem hvis hunden hører normalt.

> Hvis jeg hvisker "dæk" kigger han på mig og render 20 gange rundt om
> sig selv før han lægger sig.
> Råber jeg "DÆK" ligger han der i løbet af 1 sekund.

Og havde du fra start af trænet ham op til at reagerer på en hvisken
er det mit bud at det havde fungeret lige så godt

> Er du på en træningsplads med 15 andre hunde er det sikkert
> nødvendigt med høje klare kommandoer så hundene kan skelne hvem det
> gælder.

Jeg mødte to kvindemennesker der havde skilt sig ud fra træningsflokken,
og de stod på 2-3 meters afstand og brølede af deres hunde,
det mener jeg er dårlig opdragelse af deres unghunde.
Lige før jeg spurgte om deres hunde var hørerhæmmede, men tog mig i det

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-10-09 16:59

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Lige før jeg spurgte om deres hunde var hørerhæmmede, men tog mig i det

Er det ikke sådan generelt at Københavnere er mere højrøstede end os
Danskere ?
Det virker på mig som de er vældig glade for at høre på sig selv

ps var lige en tur på internatet og hente lakseolie og så lige hunden for
dig.
Hold kæft hvor var han skøn en lækker bamse.
Der er desværre intet billede endnu men det er en rotte han på ca 1 år.
Beskrivelse her
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/internater/1a6e190338c1aacbc1256e2b00569b03!opendocument&exp=76537cbb7a128797c125701c00716c7a

--
Mvh-John
www.web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 10-10-09 17:09

jopa, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Er det ikke sådan generelt at Københavnere er mere højrøstede end os
> Danskere ?

Det skal jeg ikke kunne sige.

> Det virker på mig som de er vældig glade for at høre på sig selv

Det virker på mig som om at en del mennesker får styrket deres ego
ved at kommanderer rundt med en stor stærk hund.
Andre har nok bare vænnet deres hund til at kommandoer der ikke
gives med 110db ikke behøver at blive adlydt.

> [...]
> Hold kæft hvor var han skøn en lækker bamse.
> Der er desværre intet billede endnu men det er en rotte han på ca 1

Slæb du ham hjem til Milo, så skal der nok blive ballade
Jeg er nu mest til tæver, så en Rotte avlstæve bliver nok den næste
hund jeg skal have, tror ikke jeg vil have hanhund mere når Tyson er væk.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 10-10-09 17:13

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Slæb du ham hjem til Milo, så skal der nok blive ballade

Tror jeg nu ikke.
Kunne blive en prima legekammerat til Milo.

En hund er rigeligt for mig.
Har prøvet at have op til 11 på en gang

--
Mvh-John
www.web-graphic.dk

Fra : Kim2000

Dato : 09-10-09 19:58

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> hvad det havde med sagen at gører kunne hun ikke rigtigt forklarer mig.

Burde denne dame ikke kende sin hund godt nok til at vide den vil gøre
udfald mod andre hunde?

Fra : Pwh

Dato : 09-10-09 20:30

Kim2000, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Burde denne dame ikke kende sin hund godt nok til at vide den vil gøre
> udfald mod andre hunde?

Hun så jo intet galt i det, det var jo min skyld fordi mine hunde gik løse.
Hendes hund blev ikke engang irretesat, lavede en af mine hunde sådan
et stunt ville de få sig en balle så det vaskede sig ( det har de aldrig gjort).

Men tror faktisk det var den samme boxertæve som jeg mødte i området
sidste sommer, der røg den på begge mine hunde (der var den løs).
Det endte dog med at den fik en tur hen af græsset af Tyson den lille pisboxer,
så var den ikke helt så sprød mere

/Jens