Tiser på gulvet, uanset hvor tit den lufte~
Fra : michael

Dato : 08-10-09 15:35

En veninde har købt en lille blandings hvalp (Lasso abso???) Desværre er
hvalpen opfostret i en lejlighed, hvor den ikke kom på gaden da ejeren ikke
kunne gå, ja jeg ved godt det er helt ude i tovene, men det kunne min
veninde jo ikke gøre for. Den har klaret det på altan etc. ejeren har været
god ved den, men det undskylder ikke, at vedkommende fik hvalpe, veninden
har nu haft den i et 1/2 år og lufter den mange gange om dagen a en times
tid. Men, men den tiser stadig indendørs uanset hvor tit min veninde går med
den, på nær når hun er oppe hos mig i sommerhuset så foregår det ude, hvad
skal hun gøre for at vænne den af med, at tise oppe? Hun er virkelig på
mærkerne med luftningen, men den gør det aligevel, hun elsker den lille
satan, men tiseriet er ved at gøre hende ked af det. Jeg har ingen råd anden
kærlighed og luftning tit, men er der nogen her i gruppen der kender et
triks til at slippe af med dette problem??

jørgen

Fra : Nana

Dato : 08-10-09 18:21

"michael" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> har ingen råd anden kærlighed og luftning tit, men er der nogen her i
> gruppen der kender et triks til at slippe af med dette problem??

Har den være til dyrlægen for at udelukke urinvejsproblemer?

Fra : GSX 750

Dato : 09-10-09 09:07

"Nana" <nana@phobiasild.dk> skrev i meddelelsen

> "michael" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> Har den være til dyrlægen for at udelukke urinvejsproblemer?
Hej.
Som barn fik min familie en Lhasa Apso. Jeg var med inde i lufthavnen og
hente den. Da vi fik den var den ca 2 år gammel og i ca 1½ år havde den gået
vagt i et tempel i Nepal. Det var en meget sød, kærlig og vagtsom hund. Den
var så vagtsom, så hvis min mor glemte at sige til hunden at den skulle
passe på bilen, når vi var ude at køre bil, så sked den på hendes førersæde.
Kunne den ikke skide, så tissede den så sædet var vådt. Fik hunden at vide
at den skulle passe på. så lavede den ikke nogen ulykker, men den var
komplet arrig når nogen nærmede sig bilen. Det samme skete i hjemmet, han
skulle have at vide at han skulle passe på, ellers var der gaver når vi kom
hjem igen.

Kan dit problem være at hunden er understimuleret og at den keder sig, eller
at den ikke får lov til det den er bedst til, nemlig at passe på???
Mvh
Jarl
--
Min hund er en Dobermann/ Grand Danois blanding og hun er 6½ år gammel.

Fra : michael

Dato : 09-10-09 15:07

"GSX 750" <no@name.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jarl
> --
> Min hund er en Dobermann/ Grand Danois blanding og hun er 6½ år gammel.

Takker.
Om den er understimuleret tror jeg ikke, da hun tager sig meget af den og
den har også omgang med andre hunde. Nu er hendes ikke en 100% ægte Lasso,
så om det har noget at sige ved jeg ikke, selv tror jeg det hænger sammen
med, at den i noget af sin hvalpetid, ca. 10 uger tisede oppe og måske
derfor har svært ved, at vænne sig af med det igen? Men om det er den
rigtige grund tør jeg ikke sværge på.
jørgen

Fra : michael

Dato : 09-10-09 14:55

"Nana" <nana@phobiasild.dk> skrev i en meddelelse

> "michael" <nonspam@mail.com> skrev i en meddelelse

> Har den være til dyrlægen for at udelukke urinvejsproblemer?

Nej, da den ikke tiser når hun er oppe hos mig i sommerhuset, så er det OK.
Derfor tror vi ikke det er sygdomsrealiteret.
jørgen

Fra : jopa

Dato : 09-10-09 18:24

"michael" <nonspam@mail.com> skrev
> men er der nogen her i gruppen der kender et triks til at slippe af med
> dette problem??

Det er altid svært at få indgroede vaner væk.
Det er nok et ? om at starte forfra som om det var en ny lille hvalp.
Altså luftning når hunden har sovet-spist og så videre.
Masser af ros når den gør det rigtige.
Sker uheldet så ud på gaden straks så den opfatter at tisseriet inde er
forkert.

Dybest set er historien vand på min mølle der principielt mener at folk nok
ikke umiddelbart bør have hund i etagelejligheder, men det er en anden snik
snak

--
Mvh-John
www.web-graphic.dk