perlmoduler til windows
Fra : jos

Dato : 19-07-09 18:12

Jeg har fået installeret Activeperl på min winxp, mhb på at installere assp.
Jeg har i PerlModulManageren sat de steder, som howto-install asssp angiver
(winnipeg UCLA og Roth-eteller andet
Jeg har også fået installeret 4 moduler, men jeg kan ikke finde følgende:
Email:valid
File::Reverse....
Mail::SPF::Query
Mail::SRS
Net::DMS
Net::Syslog
Tie::RDBM
Win32::Daemon

hvordan finder jeg disse og får dem installeret (stadig i winXP)

finn

Fra : Steen Lund Hansen

Dato : 19-07-09 20:48

jos wrote:
> Jeg har også fået installeret 4 moduler, men jeg kan ikke finde følgende:
Prøv på http://search.cpan.org/
Der er jo ikke garanti for at de alle findes til Windows, men det er
sansynligt. Installer dem f.eks. fra en kommando prompt med flg: (de
skal ikke downloades først)
ppm install email-valid

> Email:valid
Den findes og kan indstalleres.
> File::Reverse....
Den findes ikke - er det stavet rigtigt?

Resten må du selv slå op.

-Steen Hansen, Aalborg

Fra : jos

Dato : 20-07-09 11:50

Steen Lund Hansen wrote:
> [...]
> Der er jo ikke garanti for at de alle findes til Windows, men det er
> sansynligt. Installer dem f.eks. fra en kommando prompt med flg: (de
ppm skal svjf. stadig have at vide hvor filerne findes?? (novice, sorry)

Tak!
ved at indsætte alle repositories fra perl-modules wikiside fik jeg de
fleste med.
Nu er jeg nede på 5:
Win32-Daemon
net-smtp
mail-SRS
net-LDAP
LWP-Simple

> Resten må du selv slå op.
og undskyld min uvidenhed, men det jeg [vistnok?] søger er "hvordan slår man
op hvor modulerne ligger?", så jeg kan lægge den url ind i PPM
hvis jeg forsøger at søge på modulernes navne, får jeg alt at vide om
hvordan jeg bruger dem, ikke hvor jeg finder dem

finn

Fra : jos

Dato : 20-07-09 18:53

Nu er det lykkedes at få installeret alt undtagen:
> Win32-Daemon

Jeg har manuelt fået hentet hos www.roth.net fået hentet daemon_5006.zip,
som indeholder win32-daemon. dll og .ppd
men får at vide at ppdfilen ikke indeholder referencer til dette OS.

Ikke det helt store problem, da jeg nu har assp til at køre - og virker som
applikation, men det ville pynte at den kørte som service.

Så hvis nogen har et bud på at få assp til at køre som service -altså finde
en fungerende win32-daemon og få den korrekt installeret, lytter jeg gerne!

finn

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 19-07-09 21:08

On Sun, 19 Jul 2009 19:12:17 +0200, jos wrote:

> Jeg har fået installeret Activeperl på min winxp, mhb på at installere assp.

Rygtet vil vide at Strawberry Perl er godt til Windows og CPAN:

* http://strawberryperl.com/

Jeg kan ikke påstå jeg har prøvet selv, men...

Mvh.

--
"I said to Hank Williams: How lonely does it get? Adam Sjøgren
Hank Williams hasn't answered yet" asjo@koldfront.dk