2 * undskyld :-)
Fra : Pwh

Dato : 02-10-09 13:03

Vi bliver pt forfulgt af de der snorhunde der ikke er styr på

Igår aftes gik der en ældre herre med sin hund i flexline
på modsat fortorv af os, da vi er ud for dem fiser hans køter
tværs over vejen til mine (godt der ikke kom en bil)
Hvad den ville aner jeg ikke, den fik en knur af Angel og pakkede sig,
manden undskyldte mange gange, men der var jo intet sket.

Idag mødte vi så en ældre dame med en tæppetisser som straks
tændte af da den så mine hunde, hun undskyldte også mange gange
for dens opførsel, men mine hunde overlevede jo igen.
Men det ville da værer rart at os der lufter trådløst kunne få lov til
at gå i fred uden at blive overfaldet af snorhunde der ikke er styr på

/Jens

Fra : KIm2000

Dato : 02-10-09 14:52

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Men det ville da værer rart at os der lufter trådløst kunne få lov til
> at gå i fred uden at blive overfaldet af snorhunde der ikke er styr på

Det er da dejligt der er erkendelse nok hos folk til at de tager den i snor.

Fra : Ralph

Dato : 02-10-09 16:50

"KIm2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det er da dejligt der er erkendelse nok hos folk til at de tager den i
> snor.

Jeg gør det kun som signalværdi på Rissa, Tootsie kan man desværre ikke
stole på så der er snoren på før døren bli'r åbnet.

--
Ralph

Fra : Pwh

Dato : 02-10-09 17:15

Ralph, skrev:
> "KIm2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jeg gør det kun som signalværdi på Rissa,

Du vælger altså at signalerer at du kommer med en hund
der kræver at den er i snor, selv om det ikke er nødvendigt

/Jens (som opfatter snor som et negativt signal)

Fra : Pwh

Dato : 02-10-09 17:12

KIm2000, skrev:
> "Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Det er da dejligt der er erkendelse nok hos folk til at de tager den
> i snor.

Hjalp jo ikke stort for ham der brugte flexline.

/Jens

Fra : Ivan Madsen

Dato : 02-10-09 17:28

On Fri, 2 Oct 2009 18:12:25 +0200, "Pwh" <kkkjhh@email.dk> wrote:

>Hjalp jo ikke stort for ham der brugte flexline.

Flexliner bør afskaffes ved lov Hvis din hund er hidsig og du er
uopmærksom, så'eeh brænder lokummet. Hvis din hund angribes kan du med
alm. line bare slippe og din hund er stort set fri til at undvige som
den vil.

Fra : Pwh

Dato : 02-10-09 17:35

Ivan Madsen, skrev:

> Flexliner bør afskaffes ved lov

Nej da, hvis der kommer generelt snorpåbud med den nye hundelov
skal jeg da have købt nogle med 100 meter line i

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 02-10-09 22:59

Pwh wrote:

> Nej da, hvis der kommer generelt snorpåbud med den nye hundelov
> skal jeg da have købt nogle med 100 meter line i

Det er vel næppe nødvendigt. Dine hunde er vel ½ m fra din side?

--
/Frank

Fra : Pwh

Dato : 03-10-09 09:31

Frank Leegaard, skrev:

> Det er vel næppe nødvendigt. Dine hunde er vel ½ m fra din side?

Ikke hele tiden, det ville sgu da værer belastende for mig
Men de forstår da kommandoen "bliv her" som jeg bruger
hvis vi skal over gaden, eller passerer fremmede mennesker/hunde.

/Jens

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-10-09 09:47

Pwh wrote:

> Ikke hele tiden, det ville sgu da værer belastende for mig
> Men de forstår da kommandoen "bliv her" som jeg bruger
> hvis vi skal over gaden, eller passerer fremmede mennesker/hunde.

Det gør de jo.

998 gange ud af 1000

--
/Frank

Fra : Pwh

Dato : 04-10-09 19:44

Frank Leegaard, skrev:

> Det gør de jo.
>
> 998 gange ud af 1000

Mere forlanger (forventer) jeg heller ikke af dem

/Jens

Fra : Pwh

Dato : 04-10-09 19:51

Pwh, skrev:

> Mere forlanger (forventer) jeg heller ikke af dem

Glemte lige lidt praleri
Mødte her på aftensturen et par med en lille hund der kom imod os
på en smal sti, de havde deres i snor og så lidt betænkelige ud ved
synet af mine løse hunde.
Gav mine besked på at "blive her" så de gik klods op af mine knæ
da vi gik forbi dem, ikke noget råberi, bare en stille kommando.
Manden bemærkede til mig at han ville ønske at han kunne få sin
hund til at gå lige så pænt, kun et spørgsmål om træning svarede jeg

/Jens

Fra : Torben R. Sørensen

Dato : 04-10-09 22:00

> [...]
> Men det ville da værer rart at os der lufter trådløst kunne få lov til
> at gå i fred uden at blive overfaldet af snorhunde der ikke er styr på

Personer, der ikke har kontrol over deres hund opfylder ikke lovens
bogstav - Derfor er alle disse små hidsige hunde ikke at betragte som ført i
snor, der er jo ikke kontrol over dem!

Torben, som også er dødtræt af flexliner