Problemer med login til delt mappe på NAS ~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-10-09 04:23

Hej NG.

I går installerede jeg Microsoft Windows Services for UNIX på min
windows XP og det gik fint.
Jeg har aktiveret NFS på min DS209+II og ændrede NFS privilegier på
den aktuelle mappe til:

Host: *
Privilegier: R / W
Root squash: ingen mapping

Hvis jeg så finder mappen på mit netværk på Windows XP-maskine, kan
jeg finde den via Default NFS og der kan jeg kan finde
DiskStation.home.

Åbner jeg den kan jeg se mappen, fx. "christian"

Forsøger jeg at åbne den får jeg en dialogboks, hvor Windows XP beder
om brugernavn (DiskStation/admin er forudfyldt) og adgangskode (tom)
og selv om jeg enten bruger "DiskStation/admin" eller "admin" og det
admin password jeg normalt bruger til at logge på NAS jeg vil ikke
forbinde.

Noget nogle af jer har oplevet?

--
Christian

Fra : N_B_DK

Dato : 03-10-09 13:25

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message
> Hej NG.
>
> I går installerede jeg Microsoft Windows Services for UNIX på min
> windows XP og det gik fint.

Hvorfor har du det?

Ovenstående har intet at gøre med tilgang til en NAS, (hvad filsystem der
benyttes på NASen er fløjtende ligegyldigt, det ser klienterne ikke).

--
MVH. N_B_DK

http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/

Fra : jos

Dato : 03-10-09 18:10

N_B_DK wrote:
> "Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in message

> Hvorfor har du det?
Manden skrev jo tydeligt at han ønskede at anvende NFS

> Ovenstående har intet at gøre med tilgang til en NAS, (hvad filsystem
> der benyttes på NASen er fløjtende ligegyldigt, det ser klienterne
> ikke).
Funktionsmæssigt ligegyldigt ja, - men absolut ikke performancemæssigt!

finn

Fra : N_B_DK

Dato : 03-10-09 18:46

"jos" <jos@her.dk> wrote in message

> Manden skrev jo tydeligt at han ønskede at anvende NFS

Ja, på NASen! ved at installere ovenstående service giver man adgang for
unix maskiner til netværks shares....

> Funktionsmæssigt ligegyldigt ja, - men absolut ikke
> performancemæssigt!

Jeg har heller ikke skrevet så meget som et ord om performance.

Fra : Jesper Lund

Dato : 03-10-09 19:05

jos wrote:

> Funktionsmæssigt ligegyldigt ja, - men absolut ikke performancemæssigt!

Hvad får dig til at tro at NFS performer bedre end SMB/CIFS på en Windows
klient? NAS'en understøtter utvivlsomt begge protokoller.

--
Jesper Lund

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-10-09 02:04

On 3 Okt., 14:24, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:

> Hvorfor har du det?
>
> Ovenstående har intet at gøre med tilgang til en NAS, (hvad filsystem der
> benyttes på NASen er fløjtende ligegyldigt, det ser klienterne ikke).

Mest for at prøve at bruge NFS til overførsel, det skulle være
hurtigere end det som bruges nu, som vist er det som hedder SAMBA.

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-10-09 02:06

On 3 Okt., 20:05, Jesper Lund <use...@jesperlund.com> wrote:

> Hvad får dig til at tro at NFS performer bedre end SMB/CIFS på en Windows
> klient? NAS'en understøtter utvivlsomt begge protokoller.

Ja, men indtil flere steder har jeg set folk som har væsentligt bedre
performance hvis de bruger NFS, så det kunne jeg godt tænke mig at
prøve.

Men det var så ikke lige så nemt som jeg troede.

--
Christian