Grafikkort i bærbar...
Fra : J W Nielsen

Dato : 26-09-09 11:22

Hej...
Har postet nedenstående i dk.edb.hardware.baerbar, men har desværre ikke
fået noget respons. Jeg forsøger derfor her - kan I hjælpe:
-----
En bekendt har en Dell bærbar (M1710) og det er med sikkerhed konstateret,
at
grafikdelen(kortet?) er defekt.
På PC'ens specifikationer står der, at grafikken er: 256MB NVIDIA GeForce Go
7900 GS.

Så vidt jeg har forstået har mange bærbare PC'er indbygget grafikdelen på
bundkortet.

Er det korrekt, at ovennævnte PC rent faktisk har et separat grafikkort som
lader sig udskifte?
Jeg har googlet lidt på nævnte (256Mb NVIDIA GeForce 7900 GS) og kan kun
finde nogle gamle link - formentlig er det udgået?
Hvis det er muligt at udskifte - hvilket kort passer så til PC'en??? -
Nogenlunde samme ydelse eller bedre???

Mvh Jørgen

Fra : -= bgn =-

Dato : 26-09-09 18:39

"J W Nielsen" <jorgen@fjern5nielsen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> finde nogle gamle link - formentlig er det udgået?
> Hvis det er muligt at udskifte - hvilket kort passer så til PC'en??? -

Der sidder seperat grafikkort i en DELL M1710 (har selv én). Min første
model brugte Geforce 7800GTX og min efterfølgende har et 7950GTX.

BG

Fra : Lasse Jensen

Dato : 26-09-09 19:27

On Sat, 26 Sep 2009 12:21:44 +0200, J W Nielsen wrote:

> [...]
> finde nogle gamle link - formentlig er det udgået? Hvis det er muligt at
> udskifte - hvilket kort passer så til PC'en??? - Nogenlunde samme ydelse

http://www.mxm-upgrade.com/
Læs ovenstående. Det er ret kompliceret. Din bærbare skal være udstyret
med et MXM modul, og så skal du finde et nyt der passer i, både med
hensyn til fysisk størrelse og strømforbrug. Men det er muligt. God
fornøjelse.

--
Lasse Jensen

Fra : Kenneth

Dato : 28-09-09 18:08

J W Nielsen wrote:
> [...]
> konstateret, at
> grafikdelen(kortet?) er defekt.
> På PC'ens specifikationer står der, at grafikken er: 256MB

Hvis jeg husker rigtigt så blev maskinen også leveret med
GeForce Go 7950 GTX, så det kunne være et alternativ
omend det uden tvivl vil koste mere.

Jeg kender til et firma som sælger reservedele til Dell bærbare
og
det er: http://www.parts-people.com

Det ser dog ikke ud til at de har nogle af de 2 grafikkort. Måske
du
evt. kunne skrive til dem og spørge.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : J W Nielsen

Dato : 28-09-09 21:41

"Kenneth" <kenneth_no_more_spam@not.working.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> det er: http://www.parts-people.com
>
> Det ser dog ikke ud til at de har nogle af de 2 grafikkort. Måske du

Mange tak for jeres respons... specielt vil jeg kigge lidt på
"reservedelsfirmaet" - skal dog lige ha åbnet pc'en først.

Mvh Jørge

Fra : Kenneth

Dato : 28-09-09 22:52

J W Nielsen wrote:
> Mange tak for jeres respons... specielt vil jeg kigge lidt på
> "reservedelsfirmaet" - skal dog lige ha åbnet pc'en først.

Mht til grafikkortet. Ja det er et separat indstikskort.

Jeg har selv XPS M170 som er foreløberen til din og de
er nærmest ens. Hvis man har hænderne skruet bare lidt rigtigt
på så er det ikke noget problem at skifte.

Du kan evt. tage service manualen i brug. Den findes her:
http://support.dell.com/support/edocs/systems/xpsm1710/EN/sm/index.htm

Fra : J W Nielsen

Dato : 29-09-09 21:22

> Du kan evt. tage service manualen i brug. Den findes her:
> http://support.dell.com/support/edocs/systems/xpsm1710/EN/sm/index.htm
>
> Med Venlig Hilsen / With Best Regards
> Kenneth Iversen

Hej Kenneth

Fuldstændig suverænt - mange tak for hjælpen

Mvh Jørgen