4890 eller 5870
Fra : lnc

Dato : 24-09-09 07:03

hej hvad vil være det bedste køb

2x 4890 til en ca pris på 2600,-
1x 5870 til en pris på 2600,-

hvor vil jeg få mest for mine penge

bundkort : Asrock - AOD790GX/128M - Crossfire stup tilbyder Pcie 2 x8
hvorimod single setup er x16
Cpu 9950 BE
8 Gb Geil Ultra
1000 W PSU

Fra : Morten Wartou

Dato : 24-09-09 09:51

"lnc" <booh@it.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> 1x 5870 til en pris på 2600,-
>
> hvor vil jeg få mest for mine penge
>
> bundkort : Asrock - AOD790GX/128M - Crossfire stup tilbyder Pcie 2 x8

Jeg ville ikke være det mindste i tvivl om at jeg ville vælge et 5870.

Langt lavere strømforbrug (der er ret forskellige resultater på nettet -
70-80 watt mindre i idle er nok ikke utænkeligt)

DirectX 11-understøttelse

5870 ser også ud til at være rigtigt stærkt ved videoencoding.

5870 støjer væsentligt mindre, både i idle og load

Du kan opgradere med et ekstra 5870 når du får for mange penge. :)

Dirt 2 følger med (dog ikke fra alle producenter, men kig dig for - hvorfor
sige nej til et "gratis" spil). :)

Ydelsesmæssigt vil 2*4890 ligge ret tæt på 5870, hver har de deres stærke
punkter så i nogle tilfælde kan der være en relativt stor forskel - men
altså til begge sider.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Christian 'CeeJay' J~

Dato : 03-12-09 02:25

lnc wrote:
> hej hvad vil være det bedste køb
>
> 2x 4890 til en ca pris på 2600,-
> 1x 5870 til en pris på 2600,-
>
> hvor vil jeg få mest for mine penge

I følge Tomshardware så er 2x 4890 hurtigere og billigere end et 5870.
http://www.tomshardware.com/reviews/best-graphics-card,2464-7.html

5870 er selvfølgelig et DX11 kort med Eyefinity og andre nyskabelser samt et
lavere strømforbrug.

Jeg ville dog foretrække 2x 5770.
Det er ikke nær så hurtigt som 2x 4890 , men overclocker man dem kan det komme
tæt på og man sparer en hel del strøm i deres levetid .. hvilket man jo også
skal betale for, og de har alle de fine nye features som et 5870 også har. Så
til prisen vil jeg sige at 2x 5770 er bedst. Pris ca 2100 kr

På den anden side kan du også overclocke 2x 4890 - det vil sluge afsindigt
meget strøm , men det vil også være afsindigt hurtigt.

Skal man have noget hurtigere bliver det 2x 5850 men så kigger du på omkring
3400 kr.