min hund blev stjålet idag.
Fra : Ralph

Dato : 27-09-09 16:07

Næsten hjemme fra strandturen idag indhentede vi en ung kvinde der havde
lidt problemer med at styre tre søde børn på ca. 2, 3 og 4 år, den ældste
pige spurgte om hun måtte klappe Rissa, det måtte hun godt, så spurgte hun
hvorfor den var våd og jeg svarede at vi havde været ude at bade, så tog hun
snoren og gik i den retning vi kom fra, vi fik hende stoppet og spurgte hvad
hun skulle? Hun skulle til stranden med hunden og bade, nej det skal du
ikke, men vi kan da følges lidt, så vi gik 100 m. så skulle firkløveret
dreje fra, men hun fulgte bare med os, og barnepigen/mosteren/moderen (eller
hvad hun var) sagde at nu skulle hun komme, nej, hun ville med hunden hjem
og give den et kys. Så var den dag reddet

--
Ralph

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-09-09 18:31

In news:h9nv1m$90s$1@aioe.org,
Ralph <rwr@post6.tele.dk> typed:
> [...]
> hun var) sagde at nu skulle hun komme, nej, hun ville med hunden hjem
> og give den et kys. Så var den dag reddet

Det var vel nok en sød historie, men emnelinien gjorde mig da lidt
forskrækket. Godt at Rissa trods alt var i gode hænder.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Torben

Dato : 28-09-09 00:29

On 27 Sep., 17:06, "Ralph" <r...@post6.tele.dk> wrote:
> [...]
> hvad hun var) sagde at nu skulle hun komme, nej, hun ville med hunden hjem
> og give den et kys. Så var den dag reddet

GG.. og sådan blev det.. (-;
Det var da heldigt at rissa var en godmodig hund. Jeg bryder mig
normalt ikke om børn der bare farer hen til fremmede hunde på den
måde.

Mvh. Marie
www.hundeguf.nu
www.agers.dk

Fra : Pwh

Dato : 28-09-09 19:55

> Mvh. Marie
> www.hundeguf.nu

Hvad er den af Marie, er du blevet barfforhandler

/Jens

Fra : Torben

Dato : 28-09-09 23:26

On 28 Sep., 20:55, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> Hvad er den af Marie, er du blevet barfforhandler
>
> /Jens

Jeps..
jeg røg ind i en stime af "uheld", først stod min hakker af, så
lukkede slagteren og så var gode råd dyre..
jeg har jo en lille skare af faste kunder som jeg "forsørgede" i
forvejen, så konaktede jeg rigtighundemad (for barfcenteret gider jeg
slet ikke beskæftige mig med), og så kastede jeg mig over det efter 2
timers betænkningstid.
Vi har ryddet et udhus som er shinet op, købt nogle mega frysere så
jeg har en lille hyggelig butik herhjemme, som Emma vogter med sit liv
((-;

Det er noget dyrere end hvad jeg har været vandt til, men til gengæld
er der et stort udvalg, og varene er virkelig i topklasse, den ros
skal de have. Og jeg må indrømme, at det er fedt at kunne åbne lågen
til fryserne og vælge dagens menu.
Jeg har jo en del års erfaringer efterhånden, både med egne og andres
hunde, og har gennemgået kurser efterfølgende omkring barffodring både
til hunde og katte, så jeg føler mig nu ganske tryg ved at vejlede
andre, og hvis det ikke er nok, er der god hjælp at hente både fra
ernæringsvejledere og dyrlæger i vores netværk af forhandlere - og det
er slet ikke så ringe at have i baghånden.

Så vi må se hvordan det går herovre hvor barf stadig er "NYT OG
FARLIGT" GG

Mvh.Marie
www.hundeguf.nu
www.agers.dk

Fra : Pwh

Dato : 29-09-09 20:01

Torben, skrev:

> [...]
> forvejen, så konaktede jeg rigtighundemad (for barfcenteret gider jeg
> slet ikke beskæftige mig med), og så kastede jeg mig over det efter 2

Dem er min lokale barfforhandler (Maxøe) desværre også blevet gift med.
Før i tiden kunne man købe kød/kallun til furnuftige penge.

> Det er noget dyrere end hvad jeg har været vandt til,

Noget, jeg ville sige *meget*
(håber jeg ikke spolerer det mht dine fremtideige kunder)
Jeg er helt holdt op med at købe kød gennem Maxøe,
køber kun ben hos ham når der er noget godt.
Jeg kan ikke se fornuften i at jeg hos "rigtighundemad"
skal give min. 35kr/kilo for fjerkræs"affald" når jeg
som feks. idag hos Netto har købt kylling af spisekvalitet
for mennesker til 15kr/kilo, det er sgu da plat og svindel,
så må du meget have mig undskyldt

/Jens (som ikke vil snydes)

Fra : Torben

Dato : 30-09-09 00:59

On 29 Sep., 21:01, "Pwh" <kkk...@email.dk> wrote:

> [...]
> som feks. idag hos Netto har købt kylling af spisekvalitet
> for mennesker til 15kr/kilo, det er sgu da plat og svindel,

Det hænger noget sammen med at sortimentet er sat sammen så man kan
være sikker på at hundene der dækket ind. feks. den hakkede kylling
med brusk og ben er sammen sat så mængden af kød og ben hænger sammen
i forhold til hundens behov.
deres lammekød har jeg ikke set bedre og billigere andre steder, ikke
engang det "affald" jeg selv har hentet hos min slagter har været
bedre eller billigere. alt kommer fra dyr der ikke er vokset op med
vækstfremmere og pumpet med antibiotika osv. det har også noget at
sige på sigt.
du skal også tænke på, at de fra slagteriets side, skal tjene på
indpakning, de står for garantier for kødets friskhed og kvalitet,
dylægekontroller, det koster penge, fragtmænd i den ene og den anden
ende koster penge, og så skal vi som forhandlere betale skat,
arbejdsmarkedsbidrag, en noget krads el regning for fryserne, vi står
til rådighed for råd og vejledening, kostplaner osv. - det får du også
for pengene. Jeg ved ikke hvordan maxøes kører det, men som privat
forhandler.
Jeg er heller ikke "gift" med rigtig hundemad, det er der ingen der
er. jeg forhandler blot kødet derfra, og er ellers selvstændig
forhandler og kan tage ind hvad der passer mig og mine kunder.
Hvis du køber stort ind, kan du også få det til helt andre priser end
hvis du blot køber et par kilo..
Hvis du sammenligner prisen med den fra DAN DOG, så er der da en
verden til forskel i kvaliteten, udseende og lugt.
Men ja, det er dyrere end hvis du går på tilbudsjagt og ser bort fra
slagtedyrenes opvækstvilkår. Men hånden på hjertet, jeg har en kunde,
der evner at finde ud af det, så hunden får en varieret kost, så for
mange er det en sikkerhed for, at hunden får hvad den skal have.
og det betaler de gladeligt for.
Jeg har en del allergihunde på kost, som ikke tåler kylling og
oksekød, så er det også ret så svært at sammensætte en ren barfdiæt på
tilbudsvarer fra netto!.
men for dig og mig har det aldrig været svært vel?
Jeg forstår jo heller ikke at folk vil tages i røven af Hills og RC,
og betale kassen for unødvendigt fyld og plidderpladder, når fodring
egentlig kan gøres så enkelt og langt bedre for hunden - og katten for
den sags skyld.
-men sådan er vi jo så forskellige.
Jeg havde bare valget mellem at droppe barfen eller give det et skud.
Jeg ville ikke kunne finde nok variation, hvis de skulle leve af andet
end tilbudskyllingelår og okse med sidste salgsdato og affaldsfisk.
Du bruger også el kama, og er rimeligt dækket ind der, så du er ikke
så pisket til at være obs på variationen, jeg bruger den slet ikke
mere og har ikke gjort det længe.
-desuden er det ikke dyrere at fodre på barf fra RH end på Hills,
feks. - så det nok som man ser på det.

Mvh. Marie - hvis hunde elsker tilbudskyllingelår..
www.hundeguf.nu
www.agers.dk

Fra : Pwh

Dato : 30-09-09 10:03

Torben, skrev:

> [...]
> være sikker på at hundene der dækket ind. feks. den hakkede kylling
> med brusk og ben er sammen sat så mængden af kød og ben hænger sammen

Man må håbe at folk går lige så højt op i hvad de selv stopper i munden,
jeg får knopper når der skal laves teknik ud af at råfodrer

> Hvis du køber stort ind, kan du også få det til helt andre priser end
> hvis du blot køber et par kilo..

Jeg giver af princip ikke mere en højest 20 kr/kilo for hundemad,
fisk dog undtaget, det kan jeg sjældent finde så billigt,
men det får de heller ikke ret tit.

> Men ja, det er dyrere end hvis du går på tilbudsjagt og ser bort fra
> slagtedyrenes opvækstvilkår.

Jagt og jagt, jeg fylder bare i fryseren når der er tilbud.
Når jeg selv kan spise burkyllinger og burhønseæg kan mine hunde også

> Men hånden på hjertet, jeg har en kunde,
> der evner at finde ud af det, så hunden får en varieret kost, så for
> mange er det en sikkerhed for, at hunden får hvad den skal have.
> og det betaler de gladeligt for.

Jeps, det har tørkostproducenterne opdagt for længe siden,
så hvorfor skulle barfproducenterne ikke også udnytte den usikkerhed

> [...]
> tilbudsvarer fra netto!.
> men for dig og mig har det aldrig været svært vel?

Synes det ikke, jeg følger Billinghursts råd om at kosten blot skal værer
varieret over en periode, den behøver ikke varierer fra dag til dag.

> -desuden er det ikke dyrere at fodre på barf fra RH end på Hills,
> feks. - så det nok som man ser på det.

Hvis jeg skulle fodrer mine hunde ud fra RH's priser ville de
værer dyrere i kost end jeg selv er, så er jeg stået af for længe siden.
Problemet med firmaer som RH er jo at der ikke rigtigt er konkurrence
på området som der er med menneskemad, men det kommer måske.

> Mvh. Marie - hvis hunde elsker tilbudskyllingelår..

Dem har Netto til 15 kr/kilo denne uge, skal have fyldt fryseren op

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-09-09 07:44

> [...]
> barnepigen/mosteren/moderen (eller hvad hun var) sagde at nu skulle hun
> komme, nej, hun ville med hunden hjem og give den et kys. Så var den dag

Det var da en kærlighedserklæring der ville noget

M.V.H....Benny..