Loppe angreb - Hurtig hjælp tak
Fra : oz3bto

Dato : 27-09-09 14:50

Vi har "reddet" en samojede tæve fra en familie der ikke magtede at passe
den

Den er simpelthen smæk fyldt med lopper .. Pelsen er visse steder helt sort
af lopper

Den fik omgående et dryp i nakken men hjælper det på så voldsom et loppe
angreb ?

Hvad kan vi ellers gøre?

Erik

Fra : jopa

Dato : 27-09-09 15:05

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad kan vi ellers gøre?

Vask den i loppemiddel eller pudre den med loppemiddel.
derefter apoteket og køb piller.
Det der du drypper i nakken giver jeg ikke meget for.
Her gives der piller hvis en sjælden gang min har det

--
Mvh-John
www.web-graphic.dk

Fra : oz3bto

Dato : 27-09-09 17:36

"jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> derefter apoteket og køb piller.
> Det der du drypper i nakken giver jeg ikke meget for.
> Her gives der piller hvis en sjælden gang min har det

Dryppet i nakken har nu altid virket for os .. Både hund og aktte er normalt
loppefri .. Men det kan man så sandelig ikke sige om den stakkels tæve

Hvad piller er det jeg skal købe og hvor finder vi loppe pudder ? .. Da
det er en samojede så er der temlig meget pels så vil helst ikke vaske hende
da det næsten er umulig at få hende tør igen når det ikke er sommer og sol

Fra : jopa

Dato : 27-09-09 17:51

> Dryppet i nakken har nu altid virket for os .. Både hund og aktte er
> normalt
> loppefri .. Men det kan man så sandelig ikke sige om den stakkels tæve

Det kan også fint bruges til forebyggelse men mange af de produkter er
lopperne blevet imune over for.
Det du drypper i nakken går ikke længere end til hundens fedtlag.
Pillerne går direkte i blodet, og da lopperne suger blod kan man sige sig
selv at det er det bedste.
Købes på apoteket.
De vil hellere sælge frontline og andet de kan tjene på

--
Mvh-John
www.web-graphic.dk

Fra : oz3bto

Dato : 27-09-09 18:04

> [...]
> selv at det er det bedste.
> Købes på apoteket.
> De vil hellere sælge frontline og andet de kan tjene på

Hvor hurtig virker de piller så ?

Vi forsøger nemlig på at holde hende adskilt fra resten af flokken for at de
ikke også bliver voldsomt angrebet og det er sku lidt synd for hende for hun
er vildt glad for Bugsy

Fra : jopa

Dato : 27-09-09 18:34

> Hvor hurtig virker de piller så ?

Øhm det ved jeg ikke desværre.
Apoteket siger at det er stærke sager så frontline skal prøves først.
Går ud fra det hjælper med det samme når de går direkte i blodbanen.

--
Mvh-John
www.web-graphic.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 27-09-09 15:22

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> sort
> af lopper
>
> Den fik omgående et dryp i nakken men hjælper det på så voldsom et loppe

Vi fik noget loppe-pudder ved dyrlægen da vi havde et lignende problem.
(2,5kg hund og voldsomt loppe angreb kunne have udviklet sig fatalt)

--
Uffe Bærentsen

Fra : Ralph

Dato : 27-09-09 15:54

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i en meddelelse
> Vi har "reddet" en samojede tæve fra en familie der

Hvis du vil have hjælp idag, så find ud af om der er en minkavler i nærheden
der gerne vil tjene en flaske vin. De har - som regel - 2-3 forskellige
typer loppepulver, så hvis du kan købe en kopfuld af det, så sover hunden
nok bedre inat.

Du må gerne skrive til mig privat, så skal jeg se om der er en avler i
nærheden af dig - e-mail er valid.

--
Ralph

Fra : oz3bto

Dato : 27-09-09 17:37

> [...]
> nok bedre inat.
>
> Du må gerne skrive til mig privat, så skal jeg se om der er en avler i

Den er der en del af her i området .. Har også en kammerat der arbejder ved
en .. Må lige have fat i ham

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-09-09 18:37

In news:4abf6f3c$0$285$14726298@news.sunsite.dk,
oz3bto <no@in.dk> typed:
> [...]
> helt sort af lopper
>
> Den fik omgående et dryp i nakken men hjælper det på så voldsom et

Der findes en pille som er 100% effektiv. Den hedder Capstar og dræber alle
voksne lopper inden for 24 timer. Bagefter kan man bruge et almindeligt
loppemiddel f.eks. Bayvantic eller Advantage, da Capstar kun dræber voksne
lopper men ikke æggene.
--

Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : HSLK

Dato : 27-09-09 19:48

Hejsa

> [...]
> loppemiddel f.eks. Bayvantic eller Advantage, da Capstar kun dræber voksne

Jesp det er yderst efektivt !!! Kan kun anbefalde det

Knus Henriette.

Fra : oz3bto

Dato : 27-09-09 19:55

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> loppemiddel f.eks. Bayvantic eller Advantage, da Capstar kun dræber voksne

Det er frontline der er blevet brugt denne gang men ellers er det normalt
Bayvantic men den kunen vi ikke finde sidst

Og den pille købes på apoteket eller?

Fra : jopa

Dato : 27-09-09 20:10

> Og den pille købes på apoteket eller?

Ja for satan

--
Mvh-John
www.web-graphic.dk

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-09-09 20:22

In news:4abfb6af$0$287$14726298@news.sunsite.dk,
oz3bto <no@in.dk> typed:
> "Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det er frontline der er blevet brugt denne gang men ellers er det
> normalt Bayvantic men den kunen vi ikke finde sidst
>
> Og den pille købes på apoteket eller?

Hos os kan den ligesom alle andre loppemidler købes på vort lokale
dyrehospital. Man kan bl.a. også få den på nettet her.:

http://www.alttilhundogkat.dk/program_vet_og_capstar_vet_hund.6

Fra : KIm2000

Dato : 27-09-09 22:30

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hos os kan den ligesom alle andre loppemidler købes på vort lokale
> dyrehospital. Man kan bl.a. også få den på nettet her.:

Et tip er at hvis man handler hos en dyrlæge så altid sig man har to
katte/hunde, det er recepten der koster penge, fx kostede kattens ormemiddel
275 kroner, så var naboen dernede 315 kroner for 2 x ormemiddel... hmmmrf.

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-09-09 10:29

In news:4abfd944$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
KIm2000 <kim2000@mail.dk> typed:
> [...]
> katte/hunde, det er recepten der koster penge, fx kostede kattens
> ormemiddel 275 kroner, så var naboen dernede 315 kroner for 2 x

Ja, det er godt nok dyrt at sørge godt for sine kæledyr. Vi køber bare
midlerne hos dyrehospitalet uden at der er skrevet en recept.

Min datter bor ca. 200 m. fra mig, så når vore katte skal til det årlige
check + vaccination, tager vi derop med begge katte samtidig, hvilket så
betyder at vi får rabat på kat nr. 2. Der er da en besparelse selvom det
ikke er det helt store. Bagefter deler vi regningen. og så er alle glade.