tdc mobil adsl et yderst ringe produkt, fo~
Fra : kenneth

Dato : 26-09-09 12:00

Download: 115 kbit/sek (14.4 KB/sek)
Upload: 58 kbit/sek (7.3 KB/sek)
Test tidspunkt: 26. september 2009 12:16:04

Jeg har fået denne forbindelse for (229 kr. pr. mdr), da jeg ikke har em
tlf.linie men er den ikke for dårlig, TDC lovede 1 MD ???, men, men det er
den jo langt fra, at være?.

Jeg har ikke en tlf. linie indlagt , så hvad er den biligeste forbindelse,
TDC siger, at skal jeg have en, ja så koster den 500 kr. for linie indlagt
pluds 45 kr.(tlf) pr. mdr, og hvad en adcl forbindelse. koster.

Hva vil I råde mig til jeg er enlig mor med en gut på 16 år og knægten
ønsker sig en rigtig internet adgang, men men pengene er meget små.

Alle hans kammerater har internet.

MVH. Lene

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 26-09-09 13:03

kenneth skrev:
> Hva vil I råde mig til jeg er enlig mor med en gut på 16 år og knægten
> ønsker sig en rigtig internet adgang, men men pengene er meget små.

Det var godt nok en dyr og langsom ADSL du har fået når pengene er små.
Skal det være billigt kan du prøve fullrate.dk - dansknet.dk eller
telmore.dk. Hos de 3 betaler man ikke strafafgift for ikke at have
fastnettelefon.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-09-09 13:21

Jeppe Seidelin Dam skrev:

> Det var godt nok en dyr og langsom ADSL

ADSL uden en kobberlinje? Jeg tror det er mobilt internet.

--
Bertel

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 26-09-09 13:21

kenneth skrev:

> [...]
> Test tidspunkt: 26. september 2009 12:16:04

> Jeg har fået denne forbindelse for (229 kr. pr. mdr), da jeg ikke har em

Jeg går ud fra at det er mobilt internet.

Oister sælger 2 Mbit for 169 kr. om måneden, og de bruger 3's
mobilnet som er det bedste hvad dækning og hastighed angår. Skift
over til det når bindingsperioden udløber på TDC-aftalen.

Men der er ingen garanti for hastighed. Min søster bruger Oister
og har ca 2 Mbit derhjemme, men kun 120 - 180 Kbit i vores
sommerhus. Det sidste er hun dog også tilfreds med for det ligger
i sagens natur langt fra større byer.

> TDC lovede 1 MD ???, men, men det er den jo langt fra, at være?.

Jeg tror ikke TDC lover noget. De kalder den sikkert en 1 Mbit
linje, men lover formodentlig kun *op til* 1 Mbit. De kan ikke
vide hvor god dækningen er hos dig.

> Jeg har ikke en tlf. linie indlagt , så hvad er den biligeste forbindelse,
> TDC siger, at skal jeg have en, ja så koster den 500 kr. for linie indlagt
> pluds 45 kr.(tlf) pr. mdr, og hvad en adcl forbindelse. koster.

Man kan fint klare sig med de 2 Mbit som Oister kan levere. Prøv
det, og overvej kun de dyrere løsninger hvis Oister ikke er godt
nok.

https://www.oister.dk/selfcare/servlet/Start

Du kan godt prøve om du kan få lov at opsige TDC-aftalen, men jeg
mener ikke at du har krav på det fordi jeg som sagt ikke tror at
de har garanteret en hastighed.

--
Bertel

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-09-09 01:26

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> wrote:

<snip>

> Du kan godt prøve om du kan få lov at opsige TDC-aftalen, men jeg
> mener ikke at du har krav på det fordi jeg som sagt ikke tror at
> de har garanteret en hastighed.

Det kommer an på hvor gammel aftalen er. Iflg

http://privat.tdc.dk/element.php?dogtag=f5_p_int_mob_b2g_basic

så er der

: Tilfredshedsgaranti
:
: Indenfor 30 dage kan du frit returnere dit køb.

med et link på siden til en uddybning.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-09-09 13:32

kenneth <nospam@mail.com> wrote:

> [...]
>
> Hva vil I råde mig til jeg er enlig mor med en gut på 16 år og knægten
> ønsker sig en rigtig internet adgang, men men pengene er meget små.

Den hastighed de forskellige udbydere af mobil bredbånd oplyser er max
hastigheden - op til osv.

De 115 kbit kunne skyldes at TDCs dækning ikke er så god, der hvor du
bor eller at der var andre, som benyttede forbindelsen mens du testede.
Man deler båndbredden.

Mit forslag: prøv om ikke een af de andre udbydere har en bedre
forbindelse der hvor du bor.

På de forskellige udbyderes hjemmesider kan man se deres dækning, der
hvor du bor.

F.eks hos 3:

http://www.3.dk/Privat/Mobilt-bredband/Hastighed-og-dakning/Daekning1/

Hvis din TDC dongle ikke er SIM låst kunne du afprøve 3 med deres Eazy
Internet Tank og Surf startpakke med en uges forbrug. Den koster 149,-
kr og der følger et SIM kort med. Hvis det så er bedre - og det er
sandsynligt - så kan du bagefter flytte dit ab til dem.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 26-09-09 15:02

> Den hastighed de forskellige udbydere af mobil bredbånd oplyser er max
> hastigheden - op til osv.

Jeg ta'r lige et skridt tilbage.

Kun 500,- kr for at få en linie? Så bor du ikke langt ude på landet.

Det er IMHO en dårlig og dyr løsning du har valgt, med mobil bredbånd.
Betal de 500,- kr og få et TDC fastnet ab.

Billigste TDC bredbånd er 244,- kr pr måned (4 Mbit/128 kbit) og de gi'r
noget de kalder Samlerabat, det er 45,- kr pr måned. Så det bliver 199,-
kr pr måned. Plus 45,- kr for linien. 244,- kr pr måned. Er der en
bindingsperiode? Så siger vi 6 måneder. Det bliver 1.464,- kr.

Derefter skifter du til f.eks Telenor og deres billigste 2 Mbit/512 kbit
adsl til 169,- kr pr måned, inkl et fastnet ab.

For at finde break even, sammenlignes med din nuværende mobil bredbånd:

500 + 1464 + x * 169 = (6 + x) * 229

Break even er ved 16 måneder.

Derefter sidder du for kun 169,- kr pr måned for adsl (og
fastnettelefon) og du sparer 60,- kr pr måned i forhold til dit
nuværende langsomme TDC mobil bredbånd ab.

Telenor er bare taget med som eksempel. Jeg havde deres brochure
liggende. Det kan sikkert øres endnu billiger.

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 27-09-09 10:21

> [...]
> kr pr måned. Plus 45,- kr for linien. 244,- kr pr måned. Er der en
> bindingsperiode? Så siger vi 6 måneder. Det bliver 1.464,- kr.

Samlerabat er vel noget man får når man i ordets betydning samler fastnet og
ADSL? Hvis man kun har en bærelinie mener jeg ikke man får rabat (så kunne
de jo ligeså godt bare sige bærelinien er gratis..)

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 27-09-09 17:54

Michael Kjærsgård:

> Samlerabat er vel noget man får når man i ordets betydning samler
> fastnet og ADSL? Hvis man kun har en bærelinie mener jeg ikke man får
> rabat (så kunne de jo ligeså godt bare sige bærelinien er gratis..)

Jeg regnede med et at der kom et fastnet ab, som ikke bliver brugt. Men så
skal der alligevel betales fastnet ab. Det flytter lidt på break even, men
strategien er ellers rigtig. Det kan bedst betale sig for OP at skifte fra
mobil bredbånd til adsl når udgiften ikke er større end de 500,- kr.

--
Oops!... I did it again

Fra : skibber

Dato : 27-09-09 11:25

On 26-09-2009 12:59:45, "kenneth" wrote:
> [...]
>
> Hva vil I råde mig til jeg er enlig mor med en gut på 16 år og knægten
> ønsker sig en rigtig internet adgang, men men pengene er meget små.

Tag lige et kik på Dansknet.dk
ret billige inc telefon.

/fb

Fra : simon

Dato : 27-09-09 20:02

kenneth skrev:
> [...]
>
> Hva vil I råde mig til jeg er enlig mor med en gut på 16 år og knægten
> ønsker sig en rigtig internet adgang, men men pengene er meget små.

Hej Kenneth/Lene.
Nu skriver du ikke noget om, hvor du bor.
Jeg ved heller ikke om du har mulighed for
internet igennem kabel-tv, f.eks. yousee eller
andre.
Ellers kunne det være en mulighed.
Der er et firma, der hedder Skyline.
De tilbyder trådløst internet, f.eks.
4 MB/512 KB til 172 kr. pr. måned, heraf
de første 6 måneder 60 kr. pr. måned.
De har har også andre hastigheder op til
5 MB.

http://www.skyline.dk

Du kan checke på deres hjemmeside, om du
kan få det, dog operer de ikke på Sjælland
endnu mig bekendt.

mvh
Simon

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 28-09-09 08:36

"kenneth" <nospam@mail.com> wrote in

> Hva vil I råde mig til jeg er enlig mor med en gut på 16 år og knægten
> ønsker sig en rigtig internet adgang, men men pengene er meget små.

Den billigste løsning ville være hvis du kan dele med naboerne. Det må man
gerne på en TDC erhvervslinie, som kun koster en smule mere end privat.

Det er en metode, som jeg ved bruges en del steder hvor en hel opgang eller
boligblok deler samme linie.

Selvfølgelig kræver det at naboerne er med på ideen og at det er til enten
at trække kabler eller lave noget trådløs forbindelse, der virker.

Mvh. NKJensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-09-09 15:25

Niels Kristian Jensen skriver:

> Den billigste løsning ville være hvis du kan dele med naboerne. Det må man
> gerne på en TDC erhvervslinie, som kun koster en smule mere end privat.

Ikke bare sådan.

> Det er en metode, som jeg ved bruges en del steder hvor en hel opgang eller
> boligblok deler samme linie.

Hvor der er en form for forening, elelr sammenslutning der deeles om
regningen.

> Selvfølgelig kræver det at naboerne er med på ideen og at det er til enten
> at trække kabler eller lave noget trådløs forbindelse, der virker.

Og får tilladelse til det.....

Klaus

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 28-09-09 16:35

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Og får tilladelse til det.....

Yep. Et eksempel er Strandhavenet.dk - som jeg selv var med til at starte.
Dengang var det intet problem at få tilladelsen.

Mvh. NKJensen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-09-09 17:27

Niels Kristian Jensen skriver:

> Yep. Et eksempel er Strandhavenet.dk - som jeg selv var med til at starte.
> Dengang var det intet problem at få tilladelsen.

Det er det for så vidt heller ikke i dag. Men man skal søge om det og
have papirene i orden.

Klaus

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-10-09 12:30

On 26 Sep., 16:02, hl...@hotmail.com (Axel Hammerschmidt) wrote:

> Betal de 500,- kr og få et TDC fastnet ab.

Behøver man slet ikke

Telia kan man betale 495,- hvis man ikke har telefonstik og de har
2Mbit til 169kr og gratis oprettelse(og der står også andet sted at de
giver 1måned abonnement gratis ved onlinebestilling, men de bliver
ikke indregnet når man bestiller pt på nettet)

Så her spare man allerede fra 2måned eller sådan noget....

495 for telefonstik
gratis oprettelse

1måned 664, efterfølgende 169.