Tölt er fedt, Store Magleby er kedeligt
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 07-09-09 11:55

Hej

Måske man skulle lave et rigtigt indlæg, og fortælle lidt om lidt
ridning.

Efter min hest fik ringfod i begge forben har jeg holdt en længere
pause, men er nu begyndt igen på hele 2 forskellige steder/heste.

Det ene er en islænder i Orddrup, som en af mine venner har fundet.
Det er en rideskole som rider skovtur i dyrehaven. Tölt er fantastisk.

Det andet er en af familiens venner som er flyttet til Kbh og har
taget hesten med. Den står i Store Magleby lige syd for Kastrup
lufthavn. Det rideterræn er ret kedeligt, men menneskerne er meget
flinke, det er lige som at komme hjem til Bornholm.

Ellers så bruger jeg mest tid på jernhesten

JonB

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 16-09-09 08:03

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

>Måske man skulle lave et rigtigt indlæg, og fortælle lidt om lidt
>ridning.

Hvor forfriskende med en beretning om ridning.

Her er der ikk' kedeligt

Vi har Trundholm Mose som "store ridebane" og der sker hele tiden noget. Senest
var vi 5 ryttere på tur, to af dem begyndere, Signe på 8 år med sin mor Bettina.

Som bekendt fandt men Solvognen netop i Trundholm mose og fundstedet er markeret
med en granitsten. Vi red ud for at hilse på stenen. På marken ved siden af stod
en gigantisk mejetærsker som blev undersøgt af alle hestene.

Netop som vi står og kigger på stenen, starter mejetærskeren og begynder under
stor larm at arbejde. Vi bryder op og rider sindigt efter mejetærskeren der
hvæser og sprutter. Min Ramses (Brutalis) trak af sted med hele flokken og ville
hen og undersøge mejetærskeren nærmere. Da vi når helt hen til den, beslutter
han et nu skal vi overhale og skridter til. Da han kommer foran mejetærskeren
får han et større chock, idet det jo nu er mejetærskeren der kommer efter
Ramses. Hu,hej, hvor det gik ind på den nærmeste mark Resten af flokken
fulgte skrækslagen med og lille Signe fik sin første flyvetur, men blev dog
siddende.

Vi stod så stille på marken og betragtede mejetærskeren der upåvirket af
situationen fortsatte arbejdet. Alle ryttere, især de nye, lærte en masse om
kunsten at blive siddende i en sådan situation.

Ramses har svoret at mejetærskeren kan vente sig til vi ser den igen.

Er der ikk' andre der oplever noget ???

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.soholm.com