Hvilket grafikkort til videoredigering ?
Fra : Ukendt

Dato : 08-09-09 06:19

Jeg vil have en ny PC og overvejer flg.:

Bundkort : Asus P5QC
Processor : Intel Core 2 Quad Q0550 2,83 MHz 12MB

eller :

Bundkort : Asus P6T
Processor : Intel I7 920 2,66 MHz 8MB

Hertil får jeg brug for et grafikkort som primært skal anvendes til
videoredigering ( Pinnacle Studio 12 Plus ) :
http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/us/Products/Consumer+Products/Home+Video/Studio+Family/Studio+Plus.htm

Jeg har ikke meget kendskab til tidens grafikkort,
men er faldet over f.eks. dette :

ASUS EAH4670/DI/1GD3 (1 GB)
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=481220

Er dette grafikkort anvendeligt til mit formål
eller kan I anbefale noget bedre ?

--
Kim

Fra : Bjarne K.

Dato : 08-09-09 15:10

"Kim" wrote in message news:g8qba5pd2g2ah1k1n02p4s5ol9s94aa8tv@4ax.com...

> [...]
>
> ASUS EAH4670/DI/1GD3 (1 GB)
> http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=481220
>
> Er dette grafikkort anvendeligt til mit formål

Hvis kortet kun skal bruges til video redigering, kan omtalte 4670 sagtens
bruges.

Man skal dog passe lidt på hvad man køber af det helt billige grafikkort nu
om dage. Mange er nemlige lavet uden fan control. D.v.s. at blæseren på
køleren er sat til at køre med den samme hastighed hele tiden. Det kort jeg
havde hjemme 1 dag, gav en (ikke vild) summen fra sig, og det blev
returneret dagen efter.

Du kan være sikker på at der er blæser kontrol, hvis du på et billede af
kortet kan se, at der går 4 ledninger til blæseren.

Noget helt andet, er at du sikkert ikke får brug for 1GB ram til
videoredigering. Uden at være helt sikker, tror jeg at det ved
videoredigering mest er Computerens ram der bliver brugt.

4670 er faktisk et ok lov budget gamer kort, men ikke hurtigt nok, til det
retfædigør mere end 512mb ram.

Bjarne K.

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-09 00:34

On Tue, 8 Sep 2009 16:10:00 +0200, "Bjarne K." <not@nej.ni> wrote:

> [...]

>videoredigering mest er Computerens ram der bliver brugt.

>4670 er faktisk et ok lov budget gamer kort, men ikke hurtigt nok, til det

Tak for dit udførlige svar.

Foreløbigt har je besluttet mig for dette kort ( til all-round brug ) :

ASUS EAH4870/HTDI (1 GB)

--
Kim

Fra : Bjarne K.

Dato : 09-09-09 01:53

"Kim" wrote in message news:s9qda5hi08b1e7ptfeo4gg72kk5eattdii@4ax.com...
> Foreløbigt har je besluttet mig for dette kort ( til all-round brug ) :
>
> ASUS EAH4870/HTDI (1 GB)

Nu skriver du allround, så jeg går ud fra, at du også overvejer spil. Ellers
er et 4870 kort, slet ikke nødvendigt.

Det er helt sikkert et godt kort.Det kan klare de opgaver du har i tankerne,
og kan klare samtlige spil på markedet idag, i god opløsning og skruet op
for effekterne (måske ikke ultra high).

Når man når op i den klasse af kort, burde køleren heller ikke give
problemer.
Check dog eventuelt via google, om der er nogle problemer med nævnte kort.

God fornøjelse.

Bjarne K.

Fra : Ukendt

Dato : 09-09-09 13:43

On Wed, 9 Sep 2009 02:53:20 +0200, "Bjarne K." <not@nej.ni> wrote:

>Nu skriver du allround, så jeg går ud fra, at du også overvejer spil.

Ja.

>Ellers er et 4870 kort, slet ikke nødvendigt.

Enig.

> [...]

>problemer.
>Check dog eventuelt via google, om der er nogle problemer med nævnte kort.

Ok.

>God fornøjelse.

Tak for svar.

--
Kim

Fra : MAT

Dato : 28-09-09 11:51

Har til videoredigering med en I7 720 processor og 6 GB RAM valgt et GeForce
grafikkort fra 200 seiren http://www.nvidia.com/object/geforce_family.html
(et præinstalleret OEM GT 220 med 1 GB GDDR3 SDRAM
http://www.nvidia.com/object/product_geforce_gt_220_us.html), og har til
prisen kun godt at sige om dette kort der også er DirectX 10.1 kompatibelt
og kommer i handlen i oktober iflg.
http://www.tweak.dk/nyheder2.php?id=21652&title=NVIDIA_taeller_ned_til_lanceringen_af_GT_220_kortene,
se også
http://www.geek.com/articles/games/nvidia-silently-delivers-40nm-g210-and-gt220-with-directx-101-20090710/.