ASUS EAH 4850 ?
Fra : John Hastesag

Dato : 29-08-09 23:37

Har stadig de skide striber , jeg har skrevet om i et indlæg lidt længere
nede :

En kollega har sagt at jeg skal prøve mig frem med opdateringshastigheden,
men den står fast på 60hz ( tilsyneladende ingen mulighed for at ændre på
den ). Kan man ikke det ?

Jeg udlover fandme snart 500 kr cash, til den der komme med et løsning på
mit dødsyge problem ?

Hér en kopi af indlægget lidt længere nede :

"Når der er noget action-packed på skærmen ( hurtige scener eller
panoreringer ) kommer der sådan en streg på billedet der bevæger sig fra
neden og op og forvræninger billedet på vejen. Når det ikke sker så meget på
filmen : intet problem. Det er ret irriterende. Har sat indstilningerne til
1440 x 900 , 32 bit og opdatering 60 Hz. Nogen der kender en løsning ?"

Fra : lnc

Dato : 30-08-09 17:10

Jo hvis du vælger / Personlige indstillinger/skærm indstillinger/Avacerede
indstillinger/Skærm/Hertz

Er det det rigtige DVI-VGA stik du har monteret ?
Har du haft afbrudt kabling fra GFX til Skærm ?
Har du haft dit gfx kort ud af bundkortet ?
Og du har selvfølgelig sat dit strømstik fra psu til gfxkort ?

Mvh Lars

Fra : John Hastesag

Dato : 31-08-09 00:40

"lnc" <booh@it.dk> skrev i meddelelsen
> Jo hvis du vælger / Personlige indstillinger/skærm indstillinger/Avacerede
> indstillinger/Skærm/Hertz

Nix. den er fastlåst på 60hz

> Er det det rigtige DVI-VGA stik du har monteret ?

ja

> Har du haft afbrudt kabling fra GFX til Skærm ?

nej

Fra : lnc

Dato : 03-09-09 16:46

De spørgsmål du har svaret nej til er selvfølgelig på nuværende tidspunkt
afprøvet ikke sandt og er det stadig det samme ?

Fra : John Hastesag

Dato : 03-09-09 17:46

> De spørgsmål du har svaret nej til er selvfølgelig på nuværende tidspunkt
> afprøvet ikke sandt og er det stadig det samme ?

Du mener det er en god ide at tage grafikkortet ud og sætte det på plads
igen ?

Fra : Bjarne K.

Dato : 31-08-09 23:08

"John Hastesag" <jh@txa.com> wrote in message
> [...]
> men den står fast på 60hz ( tilsyneladende ingen mulighed for at ændre på

Måske hvis du ændre skærmtype kan du æmdre refreshrate, men der er ingen
grund til det. Har ikke fidlet med refreshrate siden der var noget der hed
crt skærme engang for mange pr siden

> Jeg udlover fandme snart 500 kr cash, til den der komme med et løsning på
> mit dødsyge problem ?

Der er ingen her, der kunne finde på at tage penge for at hjælpe. Du er ikke
garanteret det rigtige svar, men til gengælde er det gratis

> Hér en kopi af indlægget lidt længere nede :

Der er jo åbenbart tale om en hardware fejl. Dårligt kort, monitor eller
kabel. Lån noget hardware af dine venner, og skift rundt indtil du finder
synderen.

Det eneste andet jeg kan komme i tanke om, er at du har et varme problem,
eller kæmper med nogle gamle drivere fra dit tidligere kort.

p.s. Hvis jeg har ret, kan du sætte pengene ind på konto nummer
555.5345.55555.333 i Roskilde bank.

Bjarne K.