Desperat nu: Kan ikke logge ind i webwiz f~
Fra : JEsper

Dato : 13-09-09 20:52

Webmasterens mareridt. - og nu lettere desperat.

Har lost mit Admin password til et forum lavet i webwiz. Jeg har åbenbart
ikke sat det ordentligt op, for den kan ikke maile, så der er kun manual
reset tilbage.

Det er på www.hypofyse.dk

Der er proppet spam i forum, og jeg kan ikke få det væk
Jeg er bestemt IKKE databasekyndig og håber på at der er en venlig sjæl
herinde der kan tage mig i hånden

Jeg har prøvet her i forum og tillder mig at poste igen. Beklager hvis det
støder nogen (med adresse til ovennævnte desperation - målet helliger
midlet)

på webwiz siger de som sagt:

1.Open the database in a database management tool
2.Open the database table 'tblAuthor'
3.Find record with the 'Author_ID' with the value of '1', this is your Admin
Account record
4.Copy and paste the following to the 'Username' field:-

Men jeg kan ikke database og derfor heller ikke "tblAuthor".
Kan godt finde databasemappen, men der ligger kun een fil der hedder
database_connection.asp.

Det er da ikke en database?? eller??
Hvad hedder databasen og har den ikke et efternavn?

Er der en venlig sjæl der kan læse databasefilen og hjælpe mig videre??

Med venlig hilsen

Jesper Frehr

Fra : Stig Johansen

Dato : 14-09-09 04:43

JEsper wrote:

> Men jeg kan ikke database og derfor heller ikke "tblAuthor".
> Kan godt finde databasemappen, men der ligger kun een fil der hedder
> database_connection.asp.
>
> Det er da ikke en database?? eller??

Nej, det er en ASP fil.

> Hvad hedder databasen og har den ikke et efternavn?

Du kan åbne filen i f.eks. notepad, eller anden editor.

Inde i filen står der hvad databasen hedder, og hvor den ligger.

Hvis du ikke kan finde det, og forsøger at få hjælp ved at poste koden, så
vær opmæksom på, password til databasen muligvis også står der.

Det skal du ikke offentliggøre.

Stig Johansen

Fra : JEsper

Dato : 14-09-09 21:50

Hej Stig

Tak for svar!
Er du manden der kan hjælpe mig lidt videre

Med venlig hilsen
jesper@frehr.dk

Fra : Stig Johansen

Dato : 14-09-09 23:35

"JEsper" <lk@dfef.dk> wrote in message
> Tak for svar!
> Er du manden der kan hjælpe mig lidt videre

Måske.

Som jeg skrev tidligere, så har jeg downloadet en version af webwiz.
Denne version har 2 filer i database directoriet:
database_connection.asp
database_settings.asp

Her ligger informationerne i database_settings.asp.
Først hvilken type database vi snakker om:
'Database Type
'strDatabaseType = "SQLServer" 'Mic..
'strDatabaseType = "mySQL" 'MySQL 4.1 or MySQL 5
'strDatabaseType = "Access" 'Microsoft Access...
Bemærk her, at ' er kommentarer i ASP, så den linie, der ikke starter med '
er aktiv.

Du skal finde en tilsvarende linie i din version.

Hvis det er Access du kører, står database navnet i linien:
'Virtual path to database
strDbPathAndName = Server.MapPath("database\wwForum.mdb")
Dvs i denne version ligger databasen i directoriet database, og hedder
wwForum.mdb

Hvis det er MS SQLServer eller mySQL, ligger informationerne i disse linier:
strSQLServerName = "" 'Holds ...
strSQLDBUserName = "" 'Holds...
strSQLDBPassword = "" 'Holds ...
strSQLDBName = ""

Hent din database_connection.asp fil, og åbn den i en editor, og led efter
disse informationer.

Og husk, at hvis du skriver noget, så pas på du ikke får skrevet passwordet
her i grupperne.

--
Med venlig hilsen/Best regards
Stig Johansen

Fra : JEsper

Dato : 16-09-09 20:37

Hej igen Stig

Er kommet lidt videre. Det er en MySQL,
Jeg har fundet passsword og DBname i database_connection filen, men det er
den eneste fil i databasebiblioteket.
Den fil med "settings" kan jeg ikke finde.

Hvad pokker gør jeg nu

Jeg er vel ikke kommet til det punkt hvor jeg kan begynde med det de
beskriver på hjemmesiden?
....du ved det med
[...]

?????

Eller hvad?

Kan vi hoppe på email istedet for forum??

Med venlig hilsen
Jesper Frehr

Fra : Stig Johansen

Dato : 16-09-09 21:18

JEsper wrote:

> Er kommet lidt videre. Det er en MySQL,
> Jeg har fundet passsword og DBname i database_connection filen, men det er
> den eneste fil i databasebiblioteket.
> Den fil med "settings" kan jeg ikke finde.

Nej, men det er sikker en nyere version af webwiz, jeg har hentet, hvor
filen er delt i 2.

Når du har passwordet og navnet, burde du kunne komme videre, men du skal
nok også have fat i user navn og servernavn.

> Hvad pokker gør jeg nu
>
> Jeg er vel ikke kommet til det punkt hvor jeg kan begynde med det de
> beskriver på hjemmesiden?

Jo.

> ...du ved det med
> 1.Open the database in a database management tool

Så vidt jeg kan se, så kører du på surftown, og der må være et eller andet
management tool med(?)

Jeg bruger selv Unoeuro, og der ligger der et admin tool på en given
adresse.
Dog har jeg adgang til databasen direkte, så jeg har andre værktøjer til den
slags.

> [...]
> Admin
> Account record
> 4.Copy and paste the following to the 'Username' field:-

Prøv at finde ud af hvad du har af 'management tool'.
Du må have fået nogle oplysninger sammen med dit abonnement.

> Kan vi hoppe på email istedet for forum??

Det kan vi godt, men det er ikke 100% sikkert jeg kan hjælpe dig videre, da
jeg ikke kender din (surftown's) infrastruktur.

Min mail er valid.

Stig Johansen

Fra : JEsper

Dato : 16-09-09 21:42

Såforpokker - nu fik jeg hul på bylden
Jeg rodede lidt rundt og fandt databaseeditoren

Tusind tak for hjælpen Stig

Med venlig hilsen

Jesper Frehr