find ord i varcharfelt
Fra : Arne Feldborg

Dato : 23-08-09 23:46

hejsa...

Jeg sidder her med et lidt trivielt problem. Hvordan finder man nemmest
hvert eneste af de enkelte ord i et varchar felt og får dem stoppet ind
i et array.?

Jeg er helt på det rene med, at man kan søge på eks. "% %" osv. i
forskellige udformninger, men der må da findes en nemmere måde.?

Fra : Arne Feldborg

Dato : 24-08-09 08:09

Arne Feldborg <feldborg@haunstrup.dk> skrev Mon, 24 Aug 2009 00:46:13
+0200

>Jeg er helt på det rene med, at man kan søge på eks. "% %" osv. i
>forskellige udformninger, men der må da findes en nemmere måde.?

Det var måske ikke så smart formuleret.

Det jeg gør nu er, at bruge den nævnte metode til at finde alle felter
der indeholder feks. 6 ord som jeg så derefter splitter op i de enkelte
ved hjælp af php's explode().

Det jeg ønsker er, at kunne lave opsplitningen allerede i sql "select"
så der kan bruges "order by" og "group by" på resultatet.

Ps. Det er Mysql 5.1.30 på et Windows system.