Læring af SQL
Fra : Thomas

Dato : 09-08-09 05:04

Hejsa NG.

Jeg vil høre om i kan hjælpe mig med at finde et rigtig godt sted på
nettet hvor man kan lære SQL. Det jeg tænker på er at et sted hvor der
måske er øvelser, med eventuelle databaser man kan download og
inportere i SQL server express?.

Med venlig hilsen
Thomas.

Fra : Martin

Dato : 10-08-09 05:33

Thomas wrote:
> [...]
> nettet hvor man kan lære SQL. Det jeg tænker på er at et sted hvor der
> måske er øvelser, med eventuelle databaser man kan download og

http://www.w3schools.com/sql/default.asp

w3schools har rigtig mange gode ting man kan lære - men ellers så

http://www.sql-tutorial.net/

Men ellers så er Google også et rigtig godt sted at starte sin færd

Fra : Gert Krabsen

Dato : 10-08-09 07:36

Martin skrev:

> http://www.w3schools.com/sql/default.asp
>
> w3schools har rigtig mange gode ting man kan lære - men ellers så
>
> http://www.sql-tutorial.net/
>
> Men ellers så er Google også et rigtig godt sted at starte sin færd

Hvad med:

www.sql.dk ??

Fra : Thomas

Dato : 10-08-09 03:08

On 10 Aug., 08:36, Gert Krabsen <fjernkrab...@fjernkrabsenfjern.dk>
wrote:

> Hvad med:
>
> www.sql.dk??

Hej alle.

Det er ikke noget problem at finde viden omkring SQL, men det jeg
tænker på er et sted hvor man kan downloade en database og så var der
en toturial omkring denne database så man kommer omkring sql.

Jeg fandt ud af man kan hente nordthwind og så er der en toturial til
denne, hvor man lærer nogle sql sætninger, men søger mere viden på
samme måde.

Med venlig hilsen
Thomas.