dansk svensk gårdhund
Fra : --JH--

Dato : 19-09-09 09:54

Hej

Jeg ku godt tænke mig sådan en.......
Ville lige høre lidt om sådan en...
Kan den holde til at løbe 15 km 4-6 gange om ugen.
Da jeg løbe vil jeg gerne have den med.
Og hvordan er den når den skal være alene? jeg skal jo på arbejde, så den
kommer til at være alene i ca. 8-9 timer
Vil blive glad for alle input....

Med venlig hilsen John

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-09-09 10:00

--JH-- skrev:

> den kommer til at være alene i ca. 8-9 timer

Personligt ville jeg ikke lade en hund være alene så længe.
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : jopa

Dato : 19-09-09 10:44

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev

> Personligt ville jeg ikke lade en hund være alene så længe.

Min er da til tider alene i 24 timer.
Tror såmænd de er uden tidsfornemmelse og sover en del af tiden

Masser af mennesker har et arbejde de skal passe og derfor er deres hund
alene i 9 timer eller mere.

--
Mvh-John

Fra : Pwh

Dato : 19-09-09 11:25

jopa, skrev:
> [...]
> Tror såmænd de er uden tidsfornemmelse og sover en del af tiden
>
> Masser af mennesker har et arbejde de skal passe og derfor er deres

Da jeg fik Tyson skulle han da værer alene hjemme 10-11 timer da
jeg kører på skiftehold med 3 lange dage, dog tog jeg mens han
var hvalp hjem i frokostpausen, men droppede det hurtigt da han
jo så skulle forlades to gange på en dag, det stressede ham mere.
Lavede så hurtigt en hundelem til ham så han kunne fise ud i haven
og besørge hvis det behov opstod mens jeg var på arbejde.
sidenhen fik jeg en hund mere, så nu er der slet ingen probs mht
at nogen skal værer alene hjemme, nok det mest optimale.

Men er ellers enig med John i at hunde ikke rigtigt har tidsfornemmelse,
kan ikke mærke forskel på mine om jeg har været væk 5 eller 10 timer.
Men synes ikke at man skal forlange at en voksen hund skal kunne
holde sig i mere end 12 timers tid. En hvalp self langt kortere tid.

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-09-09 12:48

jopa skrev:

> Min er da til tider alene i 24 timer.

Hvad andre gør med deres hunde må de stort set selv om

> Tror såmænd de er uden tidsfornemmelse og sover en del af tiden
>
> Masser af mennesker har et arbejde de skal passe og derfor er deres
> hund alene i 9 timer eller mere.

I en sådan situation ville jeg aldrig anskaffe mig en hund!

(apropos: kommer på mine lufteture tit forbi kaninbure hvor der sidder
kælekaniner 7/24 på 1/2 m2 gemt og glemt )
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : jopa

Dato : 19-09-09 12:51

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Hvad andre gør med deres hunde må de stort set selv om

Jo men du oplyser om hvad du gør og vi andre hvad vi gør.
Hvad andre gør må de for mig stort set selv om

--
Mvh-John

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-09-09 12:54

jopa skrev:

> Hvad andre gør må de for mig stort set selv om

Jamen, så er vi jo stort set enige, ikke!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : jopa

Dato : 19-09-09 12:57

> Jamen, så er vi jo stort set enige, ikke!?

Om hvad ?
Jeg mener det bedste var om de ikke var alene, men som sagt masser af
mennesker er nød til at arbejde, og de bør måske ikke have hund ?

--
Mvh-John

Fra : Pwh

Dato : 19-09-09 13:08

jopa, skrev:
> [...]
> Jeg mener det bedste var om de ikke var alene, men som sagt masser af
> mennesker er nød til at arbejde, og de bør måske ikke have hund ?

Jeg mindes fra dengang jeg (8 år siden) kom en del ved dyreinternatet i rødovre,
da jeg dengang var på udkig efter en voksen (yngre) hund.
Jeg havde dengang arbejdsdage på 10-11 timer 3 dage ugenligt,
det begrænsede self deres udvalg, de havde jo deres del af problemhundene
Men det de fortalte mig var at de oprindeligt havde haft en regel der sagde at
hunden max måtte værer alene 6 timer, og at den regel havde de netop droppet
fordi det altså er helt normalt at folk arbejder 8 timer så de havde for svært ved
at finde omplaceringssteder.

Ellers igen enig med dig John, mest optimalt var det da at man var sammen med
sin hund 24-7, men vi har jo ikke alle brugshunde der skal med på job
Eller en ægtefælle eller børn der er hjemme i løbet af dagen.
Der mener jeg stadig at løsningen med flere hunde er den bedste,
bør de fleste mennesker da også have overskud til at have.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 19-09-09 13:46

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Ellers igen enig med dig John, mest optimalt var det da at man var sammen
> med
> sin hund 24-7, men vi har jo ikke alle brugshunde der skal med på job

Hvis man skulle være hjemmegående for at have hund ville de arbejdsløse jo
aldrig kunne komme på arbejde før de var kommet af med hunden.
Hvis man sørgede for at alle de utilpassede med kamphunde kom i job ville
problemerne med disse hunde også forsvinde, så det er måske ikke en tosset
ide.

Nu er min stort set aldrig alene hjemme da en af os næsten altid er her, men
skal vi være væk en hel dag eller nogen gange 24 timer er det da betryggende
at hunden er hjemme og passe på alle guldbarene
Juleaften havde mange naboer herude haft besøg, ikke af Julemanden men
tyveknægten.
Vi var væk 24 timer og ingen tyveknægte her hos os.

Et samfund hvor kun de der ikke arbejder må have hund er nok utopi
Der findes formentlig en masse også som bor i etagelejligheder og går på
arbejde.
Der ville jeg måske være mere tilbøjelig til at stille spørgsmålstegn ved
det at have hund, men som sagt de sover for det meste alligevel.
--
Mvh-John

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-09-09 15:37

jopa skrev:

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Om hvad ?

Om dét du klippede væk:

"Hvad andre gør må de for mig stort set selv om"

> Jeg mener det bedste var om de ikke var alene, men som sagt masser af
> mennesker er nød til at arbejde, og de bør måske ikke have hund ?

*Jeg* ville ikke!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 19-09-09 16:28

Hans Paulin (6310), skrev:

> *Jeg* ville ikke!

Arbejde

/Jens

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-09-09 21:30

Pwh skrev:

> Arbejde

Tar alt for meget af min fritid; jeg ka klare mig med meget lidt arbejde!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Pwh

Dato : 20-09-09 05:02

Hans Paulin (6310), skrev:

> Tar alt for meget af min fritid; jeg ka klare mig med meget lidt
> arbejde!

Sådan har jeg det også.

/Jens

Fra : jopa

Dato : 19-09-09 16:37

> *Jeg* ville ikke!

Jeg syntes det er bedre at arbejde
--
Mvh-John

Fra : Pwh

Dato : 19-09-09 16:53

jopa, skrev:
> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Jeg syntes det er bedre at arbejde

Jeg ville da hellere værer sammen med mine hunde 24-7
end at arbejde

/Jens

Fra : jopa

Dato : 19-09-09 16:56

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev

> Jeg ville da hellere værer sammen med mine hunde 24-7
> end at arbejde

Jeg er godt klar over at det er en udbredt misforståelse i har på djævleøen
at i blot skal nyde, og at i har tendens til at stikke snablen i de
offentlige kasser.
Vi andre ved at for at nyde skal man først yde.

John

Fra : Pwh

Dato : 19-09-09 17:23

jopa, skrev:
> Vi andre ved at for at nyde skal man først yde.

Kan du så ikke yde, så skal jeg nok nyde

/Jens

Fra : jopa

Dato : 19-09-09 17:24

"Pwh" <kkkjhh@email.dk> skrev i meddelelsen

> Kan du så ikke yde, så skal jeg nok nyde

Det er jo det jeg gør

--
Mvh-John

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 19-09-09 10:55

--JH-- udtrykte præcist:
> [...]
> Og hvordan er den når den skal være alene? jeg skal jo på arbejde, så den
> kommer til at være alene i ca. 8-9 timer

Distancen ved jeg ikke om den kan klare.
Alene hjemme kan træne den til.
Mange mennesker har arbejde i ca 8 timer om dagen, deres hunde er
sikkert hjemme imens.
Kai

Fra : Hm

Dato : 20-09-09 00:41

"--JH--" <dido10dk@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og hvordan er den når den skal være alene? jeg skal jo på arbejde, så den
> kommer til at være alene i ca. 8-9 timer

Hej John
det vare jo et stykke tid før den kan løbe med dig, når den først er fuld
voksen skulle der ikke være noget i vejen for det, men tro ikke at det er
beskæftigelse nok for hunden, det kan tvært imod gøre hunden mere aktiv.

hvis du har mulighed for at hunden kan komme ud for at gøre sig ren, så kan
den godt være alene så længe, ellers kan det blive svært at få den renlig.

men jeg syntes det må knibe med tiden til hunden, hvis den skal være alene
hjemme 9 timer og så ud at løbe 15 km (jeg ved ikke hvor lang tid det tager)
hjem og i bad og der skal vel også spises -ses lidt fjernsyn og hunden er
stadig ikke blevet aktiveret. sååååå

Hanne/ som ikke er for "god", men trods alt deltager hunden i dagens
aktiviteter

Fra : --JH--

Dato : 20-09-09 17:19

Hej alle!!
Tak for svar...
Den kommer ikke kun til at være inde, den kan gå ud og ind som den vil hele
dagen.
den kommer ud at gå om morgen, Og den skal med ud at løbe efter arbejde
ca.15 km 1,time. Og der efter ud og gå, da jeg er meget glad for at vandre,
jeg tager mange små og store ture. Og selvfølige ikke før den er klar til
det. Jeg vil også gerne have den med i Havkajak, men ved ikke hvad den siger
til det. Den skal ikke noget den ikke vil / kan lide....

Hilsen John

Fra : jopa

Dato : 20-09-09 17:37

"--JH--" <dido10dk@yahoo.dk> skrev

> Den kommer ikke kun til at være inde, den kan gå ud og ind som den vil
> hele dagen.

Det er jo optimalt syntes jeg

> Og den skal med ud at løbe efter arbejde ca.15 km 1,time.

Bliver den træt det lille pus så smider du den i rygsækken og snupper 5 km
med ekstra belastning.
Fin træning

> det. Jeg vil også gerne have den med i Havkajak, men ved ikke hvad den
> siger til det. Den skal ikke noget den ikke vil / kan lide....

Det kan den garanteret få smag for.

Held og lykke med dyret

--
Mvh-John
www.web-graphic.dk

Fra : Pwh

Dato : 20-09-09 18:12

--JH--, skrev:
> [...]
> før den er klar til det. Jeg vil også gerne have den med i Havkajak,
> men ved ikke hvad den siger til det. Den skal ikke noget den ikke vil

Det lyder som et godt hundeliv, klø du bare på

/Jens

Fra : Hm

Dato : 21-09-09 08:00

> [...]
> klar til det. Jeg vil også gerne have den med i Havkajak, men ved ikke
> hvad den siger til det. Den skal ikke noget den ikke vil / kan lide....

Hej John
Det lyder til at den får et rigtigt hunde liv hos did, jeg tror da helt
bestemt den vil nyde at komme med dig i Havkajak også (husk redningsvesten)

Hanne/ hvis hund ikke må se alle indlæg dit er et af dem, tror hun ville
få for mange gode ideer

Fra : HSLK

Dato : 21-09-09 21:09

--JH-- udtrykte præcist:
> [...]
> Og hvordan er den når den skal være alene? jeg skal jo på arbejde, så den
> kommer til at være alene i ca. 8-9 timer

Hejsa

De kan godt lære at være alene hjemme men du skal starte så snart
hvalpen er faldet til. Vi fik startet lidt sendt og derfor tog det lidt
længer tid.

det tog ca 8 uger at få ham renlig, han var ikke renlig da vi fik ham.

DSG er meget lære nemme og nyder at have selskab de knytter sig tæt til
sit menneske. Min er meget aktiv og vil meget gerne lege hele dagen.
Det kan være agillity er noget for dig og hunden DSG skulle være
perfekt til det.

Hvad løb angår tror jeg det vil være fint for hunden når den har den
rette alder. Måske du kunne ind til hunden blev gammel nok få en af de
her "hundeklapvogn" i løbe udgave så er hunden med fra starten og den
skal ikke sidde alene hjem mens du løber. så kan du gå en tur med den
bag efter så også den får motion.

Knus Henriette.

Fra : --JH--

Dato : 22-09-09 20:20

Hej Henriette
Tak for svar..
Det lyder godt..
Jeg har tænkt på noget linende, angående "hundeklapvogn"
Jeg køre også Mountainbike, så en anhænger til den, så kan den løbe lidt
rundt, og når den så bliver træt kan den køre med...
Har se på en 1 hjulet anhænger med affjerdning, (lig med god komfort) og så
en god skrid sikker pude i bunden, og på siderne...

Jeg syntes det er en sød hund. Så derfor jeg gerne vil have en..
Men ville lige høre lidt om den, så fint at høre fra jer alle.....

Venlig hilsen John