Bogføringsspørgsmål
Fra : an

Dato : 17-09-09 22:46

Hej,
Jeg har inkøbt en masse computerudstyr for en kunde, kunden ville have
særlige tastaturer, og har også betalt for disse. De tastaturer der
ellers fulgte med computerene, ejer jeg nu, for en sum af 0,- kr

Så er spørgsmålet: Hvordan behandler jeg disse gratis varer.

1) Lader som ingenting, og når jeg så sælger et tastatur, har jeg bare
solgt en vare der ikke er registreret på lageret.

2) Bogfører dem på lageret for en stk. pris på 0,00 kr, så lageret
stemmer med det jeg fakturer.

3) Vurderer en værdi og bogfører den. (det bliver nok svært at sælge
alle tastaturene)

En del af disse mange 40+ tastaturer har jeg allerede foræret væk til
folk, så der er allerede et svind på 5 tastaturer.

Beløbene vi snakker om er ikke store, men det er prinsippet i dette jeg
er interesseret i.

Venlig hilsen,
A_N

Fra : Karsten \(7870\)

Dato : 18-09-09 09:38

"an" <na@na.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> folk, så der er allerede et svind på 5 tastaturer.
>
> Beløbene vi snakker om er ikke store, men det er prinsippet i dette jeg er

1)
Karsten H. (7870)
Vil du med rette have ry som lærd
Så søg det lette - og gør det svært (piet Hein)

Fra : an

Dato : 20-09-09 21:31

> 1)

Tak for et meget kort og klart svar