Hvem er hvem på usenet
Fra : Poul Nielsen

Dato : 18-09-09 09:27

For nogle år siden postede en læser et link med et billede fra en
nyhedslæser eller et program hvor nyhedslæseren også kunne læse ip-nummeret
på de enkelte indlæg. Er der nogen der evt kender dette program.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 18-09-09 09:36

"Poul Nielsen" <pon@gmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> nyhedslæser eller et program hvor nyhedslæseren også kunne læse
> ip-nummeret på de enkelte indlæg. Er der nogen der evt kender dette

Dette har vel ikke noget med udbydere at gøre?

Men er en del af enhver header hvis posting ISP vælger at inkludere det.
Dvs. du kan osse se det i din OE. Fx står der i header for din post

--
Bjarke Andersen

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 18-09-09 12:38

Bjarke Andersen skrev:
> "Poul Nielsen" <pon@gmail.com> crashed Echelon writing
> Dette har vel ikke noget med udbydere at gøre?

Og endnu mindre med databaser. Flyt gerne tråden over i den rigtige
nyhedsgruppe.

> Men er en del af enhver header hvis posting ISP vælger at inkludere det.

Det har ikke så meget med ISP'en at gøre, men med den news-server man
anvender.

/Lars

Fra : Poul Nielsen

Dato : 18-09-09 09:37

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men er en del af enhver header hvis posting ISP vælger at inkludere det.
> Dvs. du kan osse se det i din OE. Fx står der i header for din post

Mange tak for dit svar, men det jeg søgte var et program der udførte denne
service da det kan tage megen tid med dette, i en anden gruppe fandt jeg
denne her

"Hej xxxxx xxxxx.

I anledning af din plan med at sende en automatisk smøre hver gang du eller
dit software mener at detektere en postning fra en bestemt person, så vil
jeg gerne gøre opmærksom på, at fremgangsmåden er brugt mange gange før i de
internationale og i de svenske nyhedsgrupper, så du ikke sidder og føler dig
alt for genial og nytænkende."

Er det ikke en database som der er tale om her.

Fra : *Sune*

Dato : 18-09-09 09:36

On Fri, 18 Sep 2009 10:27:24 +0200, "Poul Nielsen" <pon@gmail.com>
wrote:

>For nogle år siden postede en læser et link med et billede fra en
>nyhedslæser eller et program hvor nyhedslæseren også kunne læse ip-nummeret
>på de enkelte indlæg. Er der nogen der evt kender dette program.

Det kan alle programmer - prøv at finde 'detaljer' eller noget i dit
program.

Mvh
Sune

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-09-09 10:13

"Poul Nielsen" <pon@gmail.com> wrote in

> [...]
> nyhedslæser eller et program hvor nyhedslæseren også kunne læse
> ip-nummeret på de enkelte indlæg. Er der nogen der evt kender dette

Jeg kender ikke nogle newsreadere der ikke kan.

Du skal kigge efter en funktion der hedder "show headers" eller lignende.

--
I remember when sex was safe and flying dangerous
I miss those days

Fra : Poul Nielsen

Dato : 18-09-09 10:17

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i en meddelelse
> "Poul Nielsen" <pon@gmail.com> wrote in

> Jeg kender ikke nogle newsreadere der ikke kan.
>
> Du skal kigge efter en funktion der hedder "show headers" eller lignende.

Jeg er ked af at læserne ikke forstod hvad jeg mente, jeg må ha udtrykt mig
forkert. Det jeg mente var at det her program udover at vise Navnet også
viste ip nummer ved siden af navnet, således at man netop ikke skulle
ulejlige sig med at gå op i menybjælken og se efter "show headers" eller
lignende.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-09-09 12:15

Poul Nielsen skrev:

> [...]
> viste ip nummer ved siden af navnet, således at man netop ikke skulle
> ulejlige sig med at gå op i menybjælken og se efter "show headers" eller

Det kan de fleste programmer også. Jeg kan f.eks. i mit udvælge
de headere der skal vises ved normal visning. Et par andre
læseprogrammer opererer med en grå bjælke hvor man kan vælge
hvilke headere den skal vise.

Jeg kender ikke dit program.

--
Bertel

Fra : Thomas Corell

Dato : 18-09-09 13:07

Poul Nielsen wrote:

> [...]
> viste ip nummer ved siden af navnet, således at man netop ikke skulle
> ulejlige sig med at gå op i menybjælken og se efter "show headers" eller

Det kan du f.eks med slrn:
http://slrn.sourceforge.net/docs/slrn-manual-5.html#visible_headers

--
Don't waste space

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-09-09 13:00

Poul Nielsen wrote:

> [...]
> også viste ip nummer ved siden af navnet, således at man netop ikke
> skulle ulejlige sig med at gå op i menybjælken og se efter "show

Nu er det ikke en feature som normalt efterspørges, så jeg kender ingen
newsreader der kan vise IP adressen ved siden af navnet. Det nærmeste er
måske Google Groups som prøver at lave oversigter over andre indlæg fra
samme forfatter (ikke altid lige vellykket).

Nu håber jeg ikke at jeg har assisteret PET eller Tim Sloth Jørgensen,
det ville være meget mod mine principper

--
Jesper Lund