brun sovs
Fra : Jens larsen

Dato : 17-09-09 11:16

Min hund har fået noget brunt ildelugtende stads der sidder det ene øre. er
der nogen der ved hvad det er for noget.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 17-09-09 11:37

"Jens larsen" <kl@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Min hund har fået noget brunt ildelugtende stads der sidder det ene øre.
> er der nogen der ved hvad det er for noget.

hej Jens

et skud fra hoften: det lyder som øremider. Din dyrlæge kan nemt kurere det.

mvh Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-09-09 11:42

In news:h8t2ci$ft6$1@aioe.org,
Jens larsen <kl@hotmail.com> typed:
> Min hund har fået noget brunt ildelugtende stads der sidder det ene
> øre. er der nogen der ved hvad det er for noget.

Mit bedste bud er øregangsbetændelse. Jeg tror det vil være fornuftigt at
kontakte dyrlægen, eller ihvertfald ringe til ham/hende. Det er ikke noget
man selv kan gøre noget ved. Din hund skal højst sandsynligt have
antibiotika.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-09 16:05

Fra: "Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk>

>Mit bedste bud er øregangsbetændelse. Jeg tror det vil >være fornuftigt at
>kontakte dyrlægen, eller ihvertfald ringe til ham/hende.

Tror også mest på noget øregangsbetændelse, da hunde ikke så nemt får
øremider, som katte gør iflg. vores dyrlæger.
Du skal nok have fat i dyrlægen, som sandsynligvis behandler det med Otomax
eller lignende.

Man kan så forebygge det fremover vha. Otoclean ørerens- det kan også købes
hos dyrlægen og jeg bruger det jævnligt til vores ene hund, da hun også
døjer med ørene ind imellem.

Fra : Torben

Dato : 17-09-09 06:30

On 17 Sep., 12:15, "Jens larsen" <k...@hotmail.com> wrote:
> Min hund har fået noget brunt ildelugtende stads der sidder det ene øre. er
> der nogen der ved hvad det er for noget.

Øremider.. dyrlægen har noget der tager det.

Mvh. Marie
www.hundeguf.nu
www.agers.dk

Fra : KIm2000

Dato : 18-09-09 20:31

"Jens larsen" <kl@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Min hund har fået noget brunt ildelugtende stads der sidder det ene øre.
> er der nogen der ved hvad det er for noget.

Vores har før haft sådan noget snask, lidt spiseolie 3-4 gange masseret ind
i øret, så forsvandt det i løbet af et par dage.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-09-09 08:38

> Min hund har fået noget brunt ildelugtende stads der sidder det ene øre.
> er der nogen der ved hvad det er for noget.

Tja, gode bud, eller slet og ret, gammelt ørevoks...

Så en finger ned og hent det op og ud....

Og vovsen ser helt salig ud

M.V.H....Benny..

Fra : battlefields

Dato : 19-09-09 11:19

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
news:4ab48a68$0$56780> Tja, gode bud, eller slet og ret, gammelt ørevoks...

> Så en finger ned og hent det op og ud....
>
> Og vovsen ser helt salig ud

Hej Benny
Det er godt nok ikke det bedste råd til hundeører. Hundes øregang går næsten
lodret ned og man risikerer at skubbe ørevoksen længere ned i øret på din
måde. Man må af samme grund heller aldrig bruge vatpinde eller andet til at
rense ører med. (Faktisk gælder det også for menneskeører, selvom de ikke er
bygget helt lige sådan).
Brug noget ørerens eller kontakt dyrlægen.
Hilsen Vibeke