Langsom responstid web Cybercity
Fra : Henrik

Dato : 15-09-09 20:36

Den seneste uges tid er der ofte begyndt at gå 10-20 sekunder fra jeg
trykker på et link til der kommer noget frem på skærmen. Enkelte gange får
jeg time-out. Det virker til, at det kun er HTTP der er påvirket.
Spil/usenet samt min IP-telefoni forbindelse ser ud til fungere stabilt.

Jeg har snakket med Telenor support, som ikke umiddelbart kunne se noget
problem, men min linje er for noget tid siden blevet opgraderet til 15Mb fra
10Mb og jeg har en mistanke om, at min linje ikke kan trække den nye
hastighed. Før jeg får Telenor til at skrue ned for hastigheden, vil jeg dog
lige høre, om der er én herinde, som har en ide til hvad der kunne være
galt.

Vh

Henrik

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 15-09-09 21:15

On Tue, 15 Sep 2009 21:36:25 +0200, "Henrik"
<gedemesterenXXX@gmail.com> wrote:

> Den seneste uges tid er der ofte begyndt at gå 10-20 sekunder fra jeg
> trykker på et link til der kommer noget frem på skærmen.

Check først, om det er et DNS-problem (brug nslookup fra en
kommandolinie, hvis det er noget Windows).

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Henrik

Dato : 16-09-09 07:45

> Check først, om det er et DNS-problem (brug nslookup fra en
> kommandolinie, hvis det er noget Windows).
>
> -A
> --

Jeg har forsøgt med OpenDNS, men uden held. Regner med jeg kontakter Telenor
senere i dag og får dem til at nedsætte hastigheden.

Vh

Henrik

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-09-09 08:11

On 2009-09-16, Henrik <gedemesterenXXX@gmail.com> wrote:

> Jeg har forsøgt med OpenDNS, men uden held. Regner med jeg kontakter Telenor
> senere i dag og får dem til at nedsætte hastigheden.

Forsøgt hvad? Og hvordan uden held?

Hvad er dine pingtider til eksempelvis ns.cybercity.dk?
Hvor hurtigt kan du hente http://mirrors.telianet.dk/pub/test/100meg.bin

Jeg synes det virker lidt tidligt at begynde at bede om
hastighedsnedsættelser. Du har endnu ikke testet nok til at vide, hvor
problemet ligger.

--
Andreas

Fra : Henrik

Dato : 16-09-09 08:22

"Andreas Plesner Jacobsen" <apj@daarligstil.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg synes det virker lidt tidligt at begynde at bede om
> hastighedsnedsættelser. Du har endnu ikke testet nok til at vide, hvor

Jeg har forsøgt med OpenDNS' dns-servere, men uden forbedring af svartider.
Download af ovennævnte fil gik stærkt, ca 1.5 MB/S i snit.

Ping:

"Pinger ns.cybercity.dk [212.242.41.249] med 32 byte data:

Svar fra 212.242.41.249: byte=32 tid=11ms TTL=58
Svar fra 212.242.41.249: byte=32 tid=18ms TTL=58
Svar fra 212.242.41.249: byte=32 tid=19ms TTL=58
Svar fra 212.242.41.249: byte=32 tid=11ms TTL=58

Ping-statistikker for 212.242.41.249:
Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),
Beregnet tid for rundtur i millisekunder:
Minimum = 11ms, Maksimum = 19ms, Gennemsnitlig = 14ms"

Som sagt, er problemet kun til stede noget af tiden, men uden jeg kan være
helt sikker, virker der til at være et sammenfald mellem opgraderingen af
hastigheden og stabiliteten af linjen.

Vh

Henrik

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 16-09-09 08:28

On 2009-09-16, Henrik <gedemesterenXXX@gmail.com> wrote:

> Jeg har forsøgt med OpenDNS' dns-servere, men uden forbedring af svartider.

Asbjørn bad dig om at prøve med nslookup, det var der en grund til, da
det udelukker at det bare er din browser, der opfører sig mærkeligt.

> Download af ovennævnte fil gik stærkt, ca 1.5 MB/S i snit.

Ok, det tyder altså ikke på problemer med linjen.

> Pakker: Sendt = 4, modtaget = 4, tabt = 0 (0% tab),

Heller ikke her. Du kan evt prøve at lade den køre længere (-t hvis jeg
ikke tager fejl) og se om du periodisk taber pakker.
Du kan også prøve med et program som winmtr, der er lavet til det.

> Som sagt, er problemet kun til stede noget af tiden, men uden jeg kan være
> helt sikker, virker der til at være et sammenfald mellem opgraderingen af
> hastigheden og stabiliteten af linjen.

Har du prøvet at reboote din router? Kører du noget bittorrent-software
eller lignende, der bruger mange forbindelser?

--
Andreas

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-09-09 08:45

On Wed, 16 Sep 2009 09:22:12 +0200, "Henrik"
> [...]

> helt sikker, virker der til at være et sammenfald mellem opgraderingen af

Det kan da godt tænkes, at du er blevet opgraderet udover, hvad din
linie kan trække. Det er dog ret nemt for en kyndig supporter at se,
om det er tilfældet, så du kan jo prøve at ringe til dem og spørge, om
de har sådan en...

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : .Kody

Dato : 16-09-09 22:06

Henrik forklarede:
> [...]
> lige høre, om der er én herinde, som har en ide til hvad der kunne være galt.

Hej

Har præcis samme problem, er bare pisse irriterrend, prøv dig lidt frem
med forskellige dns servere. Når der er timeout bare på at gå ind på
www.google.dk, så er der altså noget galt...

..Kody