Hvad skal børnene lære i børnehaven?
Fra : Ivar

Dato : 05-09-09 11:58

Jeg har et barn, der lige er startet i børnehaveklasse.
Jeg kan forstå, at der meget stor forskel på hvad børnene
har lært i børnehaven. Nogle har lært børnene forskel på
konsonanter og vokaler, andre har slet ikke beskæftiget sig
med bogstaver i børnehaven.

Jeg ved, at der for nogle år siden blev strammet op for
kravene til børnehaverne. Hvad er de specifikke krav?

Ivar Magnusson

--
MesNews: http://LexInfo.dk/MesNews/
Børn http://lexinfo.dk/born/born.html

Fra : Den 9.

Dato : 05-09-09 15:26

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> med bogstaver i børnehaven.
>
> Jeg ved, at der for nogle år siden blev strammet op for
> kravene til børnehaverne. Hvad er de specifikke krav?

....og når det så er sagt, så lad de unger være børn så længe som muligt

- og til Bethel Hårdere og hårdere: Rolig nu - de skal nok komme ud og tjene
kapitalen på et tidspunkt i dit syge liberaltstiske menneskesyn!

Fra : Lars Raaby

Dato : 05-09-09 15:49

Den 9. skrev:

> "Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen
>

> https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=124094

Prøv at læse overskriften igen.
Der blev spurgt om børnehaven og ikke om børnehaveklasse

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Den 9.

Dato : 05-09-09 16:10

"Lars Raaby" <Lars.Raaby@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> Prøv at læse overskriften igen.
> Der blev spurgt om børnehaven og ikke om børnehaveklasse
>
> --
> Venlig Hilsen
> Lars Raaby

hmmm - ja, man kan jo ikke vinde *hver* gang

men så prøver jeg igen med et andet hint: søg på din kommunes hjemmeside med
ordet børn- og ungepolitik eller lignende

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 07-09-09 09:35

On 5 Sep., 12:58, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk> wrote:
> [...]
> med bogstaver i børnehaven.
>
> Jeg ved, at der for nogle år siden blev strammet op for
> kravene til børnehaverne. Hvad er de specifikke krav?

de "opstramninger" du tænker på er sikkert de pædagogiske læreplaner,
dette er dog "pædagogiske" læreplaner og IKKE det samme som læreplaner
for folkeskolen.

i børnehaver er der pædagoger og ingen lærer, pædagoger er til for at
yde omsorg for barnet og bistå barnet i sin udvikling, de er ikke til
for at undervise !.

MVH
Kasper Malmberg