Nogen der har erfaring med økonomisk adopt~
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 29-08-09 22:21

ja jeg har for et par år siden haft det samme spørgsmål oppe at vende her i
gruppen men så blev det ikke til noget
jeg har de sidste mange år betalt til røde kors - men jeg synes bare jeg har
læst lidt om de har nogen fallerede politiker
og udbrændte beukrater der ligger og sligger nogen gode ben til en ENORM
gage og masser af skattefri diæter og det gider
jeg sgu ikke betale til ...

Børene fonden er vist den største om ikke andet side på nettet men de er
også de dyreste

mit krav til det er at barnet skal have - mad tøj lægehjælp uddannelse og et
sted at bo .. også skal barnet være fra Indien eller Nepal

nogen med erfaringer og bud ?

Mv.
Bo MM

Fra : Solitaire

Dato : 30-08-09 23:26

On 29/08/09 23:21, in article 4a999bc7$0$336$14726298@news.sunsite.dk, "Bo
Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> mit krav til det er at barnet skal have - mad tøj lægehjælp uddannelse og et
> sted at bo .. også skal barnet være fra Indien eller Nepal

Jeg har rigtig gode erfaringer med Børnefonden som jeg derfor anbefaler på
det varmeste. God fornøjelse med de smukker tanker og handlinger...

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 03-09-09 17:37

"Solitaire" <nejt@k.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har rigtig gode erfaringer med Børnefonden som jeg derfor anbefaler på
> det varmeste. God fornøjelse med de smukker tanker og handlinger...

jamen dem har jeg også tænkt mig at gå til - de har den styrke i starten at
de har den bedste hjemmeside
jeg har nu betalt til ulands arbejde i mange år - men er blevet træt af røde
kors - der går simpelthen for mange
penge op i administration - ligesom vore alle sammens Danida jeg siger dig
sikker 70 % af pengene går til danske
håndværker og embedsmænd der sider og feder den på nogen enorme gager i den
3 verden når de ikke lige
ligger og flyver på beuisness class - det er den sten om halsen meget ulands
arbejde har fået at der sider mange og score
kassen på det fra det land hvor pengene kommer fra .. nok om det

men jeg mener da helt grundliggende hvis man har mulighed for at gøre en
forskel så skal man da også gøre det :)
det er så et projekt jeg laver sammen med min famillie hvor jeg finder
løsningen også deler vi udgiften imellem os
og jeg kunne godt forestille mig det bliver til flere ting - Holst løsning
er godt nok billig

Fra : Holst

Dato : 01-09-09 20:47

Bo Mørch Mogensen wrote:

> [...]
>
> mit krav til det er at barnet skal have - mad tøj lægehjælp uddannelse og et
> sted at bo .. også skal barnet være fra Indien eller Nepal

Jeg har et par børn gennem AC Børnehjælp, som også formidler egentlige
adoptioner, men det er en anden historie. Du kan også bliver fadder
gennem AC Børnehjælp.

http://www.a-c.dk

Vælg her 'Udviklingshjælp' øverst oppe, tryk dernæst på knappen "Bliv
fadder" til venstre.

AC Børnehjælp tilbyder fadderskaber i Ethiopien (155), Indien (70) og
Columbia (180). Tallet i parentes er den månedlige ydelse i kroner (den
kan blive reguleret).

Jeg har selv ét barn i Ethiopien og to børn i Indien. Der kræves ikke
andet end betaling. Nogen sender sikkert breve derned, men så langt er
jeg ikke nået og kommer næppe til det. Jeg håber blot, at mine penge går
til at give dem et bedre liv.

AC Børnehjælp her en kort beskrivelse af de børn, som i øjeblikket
mangler faddere i de projekter, de støtter. Det gør - efter min mening -
at man selv kan vælge det barn, man ønsker at støtte. Man får ikke bare
prakket et barn på, som AC Børnehjælp udvælger. Tidligere var der også
billeder af dem, men de har de desværre ikke længere.

Vælg det barn, du ønsker at blive fadder for, og skriv så en mail til
dem med barnets navn. Det gjorde jeg!

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 03-09-09 17:30

"Holst" <newsfeb08@shelter.dk> skrev i en meddelelse

Hej Holst

> Jeg har et par børn gennem AC Børnehjælp, som også formidler egentlige
> adoptioner, men det er en anden historie. Du kan også bliver fadder gennem
> AC Børnehjælp.
>
> http://www.a-c.dk

siden er godt nok lidt uigenemskuelig - men efter lidt tryggen rundt fand
jeg da frem :)
det er godt billigt 70 kr pr md til Indien ...

jeg har sendt det vidre til min famillie - det er sådan et famille projekt
vi har gang i hvor vi deler
omkostningerne i mellem os ...

> [...]
> ikke nået og kommer næppe til det. Jeg håber blot, at mine penge går til

jeg er sikker på pengen vil hjælpe - men jeg tænkte selv at tage forbi en
dag der hvor barnet bor

> [...]
> dem, men de har de desværre ikke længere.
>
> Vælg det barn, du ønsker at blive fadder for, og skriv så en mail til dem

jeg har set på det og sendt det videre - sagen er jeg har opbrugt mit
fradrag så det bliver en anden der kommer til at stå for det på parpierene
men uanset hvad hvis jeg synes det er en go ide så bliver det sådan
venligst
Bo MM

Fra : Holst

Dato : 03-09-09 18:15

Bo Mørch Mogensen wrote:

> siden er godt nok lidt uigenemskuelig - men efter lidt tryggen rundt fand
> jeg da frem :)

Ja, den er så absolut uigennemskuelig. Jeg forstår heller ikke, hvorfor
de ikke gør den bedre.

Men måske drejer det sig om små projekter - det vil med andre ord sige
få børn - de støtter. Og de har måske derfor ikke noget større problem
med at finde faddere til dem. Og virker det, hvorfor så bruge penge på
at ændre hjemmesiden.

Projektet i Ehiopien er for eksempel børnene på en skole for døve børn.

> det er godt billigt 70 kr pr md til Indien ...

Ja, det er billigt. Derfor har jeg også to børn i Indien og ét i
Ethiopien. Det betaler jeg vist små 300 kr. for hver måned.

> jeg er sikker på pengen vil hjælpe - men jeg tænkte selv at tage forbi en
> dag der hvor barnet bor

Ja, jeg skal da heller ikke afvise, at jeg gør det en dag! Nu får vi se!
Lige nu er der absolut ingen planer om det.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 03-09-09 21:38

> Ja, den er så absolut uigennemskuelig. Jeg forstår heller ikke, hvorfor de
> ikke gør den bedre.

Det er egentligt en skam fordi jeg tror de laver et fint stykke arbejde
også er det en skam at f.eks det grå guld sådan nogen som min mor og far de
vil stå
af fordi de ikke kan finde rundt og de er sådan nogen mennesker der både har
midler og vilje til at gøre noget.

> [...]
> finde faddere til dem. Og virker det, hvorfor så bruge penge på at ændre

tror du ikke altid man kan finde nogen der vil gøre det gratis til en side
som denne ?

> Projektet i Etiopien er for eksempel børnene på en skole for døve børn.

> Ja, det er billigt. Derfor har jeg også to børn i Indien og ét i Etiopien.
> Det betaler jeg vist små 300 kr. for hver måned.

det er jo ikke den store post lad os se det er 3600 dvs. du kan træge de
3100 kr. fra i skat

> Ja, jeg skal da heller ikke afvise, at jeg gør det en dag! Nu får vi se!
> Lige nu er der absolut ingen planer om det.

Nahh men jeg har rejst der før og tager som regel afsted et stykke tid i
mellem oktober og april
var lidt med på et projekt i Calcutta hvor jeg prøvede at hjælpe dem med
midler til bøger mad osv.
snakkede b.la med Danida der ikke støttede Indien p.gr af deres a bomber -
sjovt nok så har de ingen problemer med
at støtte Kina der er har MASSER af A bomber ..