5 årige pige der slår - hvad at gøre ?
Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 21-08-09 00:04

Min søster ringede den anden dag de havde nogen problemer med det mellemste
skud på stammen datteren
hun slår og kradser i børnehaven - det er egentligt lidt mærkeligt fordi
når jeg er alene med hende er der ikke noget specielt kolerisk over hende
måske er det fordi hun er ene pige imellem 2 brøderen eller ?

er der nogen der har nogen erfaringer med hvordan man forsådan noget til at
gå væk igen - fordi nu er der jo efterhånden ikke rigtigt nogen der gider
lege med hende
det er jo synd men jeg tror fan :) hvad at gøre ?

Mv.
BMM

Fra : Kim

Dato : 21-08-09 03:58

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev
> [...]
> når jeg er alene med hende er der ikke noget specielt kolerisk over hende
> måske er det fordi hun er ene pige imellem 2 brøderen eller ?

Eller at hendes familie, dvs mor og far ikke snakker nok med deres barn.

Typisk at pigen så afreagerer for at få opmærksomhed.

> [...]
> gider lege med hende
> det er jo synd men jeg tror fan :) hvad at gøre ?

typisk eksempel på reaktion fra et b
- mere opmærksomhed fra forældrene.
- snakke mere med deres barn
- at forældrene højrer priotere deres karriere end deres barn

forældrene skal finde en sport som datteren kan gå til
så hun derved kan komme af med sin energi.
evt svømning eller gymnastik eller endnu bedre selvforsvar
som karate, WT, judo eller lign.
Her skal forældrene selvfølgelig følge barnet, hver eneste gang til
træning, for at vise sit barn at man interesserer sig for hvad ens
barn laver. Herved opbygges selvværd hos barnet igen.

Typisk eksempel, hvor svært kan det være ?

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 21-08-09 16:38

"Kim" <ikke.noget@SPAM.her.dk> skrev i en meddelelse
> "Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev
>
> Eller at hendes familie, dvs mor og far ikke snakker nok med deres barn.
>
> Typisk at pigen så afreagerer for at få opmærksomhed.

Ja det kunne måske være oplagt at tro men sådan er det nu ikke
selvf går hun i børnehave - men ellers er der altid nogen hjemme og de for
al den opmærksomhed
de kan få i alle derres vågne timer - man kunne tilsvarende agumentere at
det er besynderligt at det kun er
hende og ikke dem alle 3 der har den uheldige adfærd - for de 2 andre har
det ikke.

hun mangler ikke opmærksomhed de snakker sammen - går til svøming ser film
og spiller spil
min søsters bud på det var at problemet lå i at hun havde taget lang tid om
at lære at tale rent
og det egentligt var fustrasion over ikke at kunne gøre sig forståelig -
kan huske det tilsvarende for min egen
yngste søster der også var omkring en 5 år før hun talete forståelt hun
havde også et frygteligt temperament i forhold
til hendes store søster hvor jeg har video optagelser fra sommeren 88 og hun
er fra feb 86 dvs omkring 1½ år og
allerede der kunne hun gøre sig forståeligt og havde som barn et helt andet
sind ...

> typisk eksempel på reaktion fra et b
> - mere opmærksomhed fra forældrene.

hun for som sagt alt det hun kan få

> - snakke mere med deres barn

hun for altid svar hvis hun spørger

> - at forældrene højrer priotere deres karriere end deres barn

de er i slutningen af 30 erne er karrier mæsigt afklaret og min søster går
hjemme imens børnen er små

> forældrene skal finde en sport som datteren kan gå til
> så hun derved kan komme af med sin energi.

hun svømmer 3 gange om ugen

> evt svømning eller gymnastik eller endnu bedre selvforsvar
> som karate, WT, judo eller lign.
> Her skal forældrene selvfølgelig følge barnet, hver eneste gang til
> træning,

Det gør de allerede ..

> for at vise sit barn at man interesserer sig for hvad ens
> barn laver. Herved opbygges selvværd hos barnet igen.

jeg kan ikke se at kriterierne for det ikke er opfyldt
frygter lidt at det er en adfærd der kan ligge arveligt og puffe op en gang
i mellem i familien
jeg kunne selv have et frygteligt temperament som barn / teenager ... men
der var en eller anden form for retfærdighed i systemet
for at nævne et eksempek kan huske i 3 klasse - der var der en eller anden
dreng der konstant moppede mig igennem et par uger - jeg fik så fat i ham i
en svømmehal i bassinet
hvor jeg fik ham presset op i et hjørne knalede han hoved ind i kanten på
bassinet og slog lufte ud af ham med den anden hånd
og pressede så hans hoved under vand og blev ved ind til en eller anden
svømme lære løftede mig op i ørene -
jeg fik mig snakket ud af den sener og der skete ikke mere ved det - men et
eller andet sted er det skræmmende ..for havde jeg fået min vilje så havde
jeg sgu taget ham af dage.

> Typisk eksempel, hvor svært kan det være ?

mere ind man umiddelbart skulle tro - jeg frygter lidt det er en del af et
sind - børn er jo personligheder som voksne og jeg tror desværre visse dele
af vores adfærd
er arvelige - men jeg synes du byder ind med nogen gode bud men de holder
bare ikke vand i forhold til hvordan det i virkeligheden er

men det er bare skide upraktisk for det første fordi det er noget skidt
noget at lave for det andet fordi hun isolere sig i forhold til de andre
børn der ikke gider hende mere.

Fra : Patruljen

Dato : 21-08-09 04:46

On 21 Aug., 01:03, "Bo Mørch Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:
> [...]
> lege med hende
> det er jo synd men jeg tror fan :) hvad at gøre ?

Nja - du. Der kan være mange årsager. Der er ikke oplysninger nok til
at udrede noget specifikt om pigens situation.
Det kan næppe alene være pga. pigens status som mellemste søskende til
2 drenge.

Så: Der må stilles mange spørgsmål. Er de eneste problemer forældrene
oplever centreret omkring daginstitutionen ?

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 21-08-09 16:23

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

>Så: Der må stilles mange spørgsmål. Er de eneste problemer forældrene
>oplever centreret omkring daginstitutionen ?

tænker du på noget specilt ?

Mv.
Bo

Fra : Patruljen

Dato : 22-08-09 09:13

On 21 Aug., 17:22, "Bo Mørch Mogensen" <usn...@gmail.com> wrote:

> tænker du på noget specilt ?
>
> Mv.
> Bo

Jo. Jeg tænker til en begyndelse på, om hun alene har problemer i
dagsinstitutionen mht.at rive, slå etc ?
Eller om det også sker når hun er sammen med jævnaldrende i andre
sammenhænge -

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 22-08-09 18:39

> Jo. Jeg tænker til en begyndelse på, om hun alene har problemer i
> dagsinstitutionen mht.at rive, slå etc ?
> Eller om det også sker når hun er sammen med jævnaldrende i andre
> sammenhænge -

Nahh det er kun i dag institutionen den er gal sådan da - vi var til noget
sølv bryllup hvor hun godt nok slog min søster på 23 i maven
men hvorfor hun gør det er sgu en gåde - jeg holdt jul med hende og hun er
sgu den sødeste pige ellers - vi sad og så klokkeblomst sammen
fordelt over et par dag - hun havde lidt for meget krudt i numsen til at
side stille i 5 kvarter ... men sådan er børn well ..

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 23-08-09 08:23

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fordelt over et par dag - hun havde lidt for meget krudt i numsen til at
> side stille i 5 kvarter ... men sådan er børn well ..

Hører hun godt nok? Somme tider kan børn med høreproblemer
få den adfærd, netop fordi de bliver frustrerede pga. manglende
kommunikation. Det var da et forsøg værd at få hendes hørelse
undersøgt hos ørelægen.
Mvh.Bodil.

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 25-08-09 15:12

"Bodil Grove Christensen" <grovebgc@FJERNDETTEtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:4a90ee39$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]

> få den adfærd, netop fordi de bliver frustrerede pga. manglende
> kommunikation. Det var da et forsøg værd at få hendes hørelse

Puhh måske - men hun svare da når hun bliver spurgt ?

Fra : Kim

Dato : 24-08-09 15:49

"Bo Mørch Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev
> Nahh det er kun i dag institutionen den er gal sådan da - vi var til noget
> sølv bryllup hvor hun godt nok slog min søster på 23 i maven

Vil ha opmærksomhed.

> men hvorfor hun gør det er sgu en gåde -

Næe, vil ha opmærksomhed.

>jeg holdt jul med hende

nåe, I er skilt og skiftes til at holde jul ?

>og hun er sgu den sødeste pige ellers - vi sad og så klokkeblomst sammen
> fordelt over et par dag - hun havde lidt for meget krudt i numsen til at
> side stille i 5 kvarter ... men sådan er børn well ..

Igen, hvis man sørger for at de får afreageret i form af sport
og lignende, følger det at være afslappet med automatisk.
Ved fyisk motion følger det også automatisk med, at barnet
bliver mere harmonisk, velafballanceret og koncentreret, hvad
vil kunne observeres i instition i form af den sociale adfærd,
som her må siges at være problemet.

Tyder på en reaktion pga jeres skilsmisse.

/Kim

Fra : Bo Mørch Mogensen

Dato : 25-08-09 15:14

"Kim" <nææææ@xxxxxxxxx1234.dk> skrev i en meddelelse

> nåe, I er skilt og skiftes til at holde jul ?

det kan man ikke sige det er min søsters datter ..

> [...]
> bliver mere harmonisk, velafballanceret og koncentreret, hvad
> vil kunne observeres i instition i form af den sociale adfærd,

hun svømmer 3 gange om ugen er ude hele dage eller det meste af dagen

> Tyder på en reaktion pga jeres skilsmisse.

der er ikke nogen der er blevet skilt