Pris for Baby-sitning
Fra : Louise

Dato : 08-08-09 05:58

Jeg passer indimellem børn for en veninde - en på 5 og en på knap et
år.
Jeg skal selv sige hvad jeg vil have for det, og vil gerne høre hvad
niveau der er.
De drejer sig både om fx. en eftermiddag eller aften, eller en nat/
morgen.

Jeg har lige passet den lille en aften/nat/morgen, da sagde jeg at jeg
ville have 200 kr.
Jeg skal med bus til min veninde, og bruger 26 kr på billet hver vej,
så det skal jeg selvfølgelig have dækket.
Mener I at jeg kan sige et beløb pr time, eller er det bedre at sige
et samlet beløb hver gang?
Ved ikke om det har noget at sige at jeg er 30 år. Det er ikke en fast
tjans så jeg får noget til lommepenge, men i stedet efter hvad min
veninde har behov for.

MVH
Louise

Fra : Solitaire

Dato : 09-08-09 11:57

On 08/08/09 13:58, in article
4ce836af-8f09-4d7a-9c77-f8a2880aa625@p36g2000vbn.googlegroups.com, "Louise"
<krarup.louise@gmail.com> wrote:

> [...]
> Ved ikke om det har noget at sige at jeg er 30 år. Det er ikke en fast
> tjans så jeg får noget til lommepenge, men i stedet efter hvad min

Hvis det var mig der skulle passe min venindes børn, ville jeg bede om at få
busbillet dækket og ikke andet. Så kunne det være hun gjorde noget andet for
mig, sådan ville jeg tænke :)
Men...hvis du anser det for et job, synes jeg godt du kan forlange 50.- i
timen.

Fra : Louise

Dato : 09-08-09 06:58

On 9 Aug., 12:56, Solitaire <n...@k.dk> wrote:
> [...]
> mig, sådan ville jeg tænke :)
> Men...hvis du anser det for et job, synes jeg godt du kan forlange 50.- i

Tak for svaret

Nu er det sådan at vores kontakt startede fordi hun manglede en til at
passe sin datter - det var før hun fik nr to - og hvor jeg så trådte
til.
Så vores kontakt blev baseret på at hun skulle have en voksen til at
passe sit barn. At vi så derudover nu også ses som venner er en anden
ting.

Fra : Solitaire

Dato : 10-08-09 19:07

On 09/08/09 14:57, in article
b668c6c6-1a38-41ae-9fdc-2377661c273a@g23g2000vbr.googlegroups.com, "Louise"
> [...]

> Så vores kontakt blev baseret på at hun skulle have en voksen til at
> passe sit barn. At vi så derudover nu også ses som venner er en anden

Ja, det er selvfølgelig en anden situation, men dejligt at det også førte
til venskab :)
Jeg synes som sagt at 50.- kan du sagtens forlange - og så måske give rabat
når det er mange timer. Jeg synes 200.- for en hel aften, nat og næste
morgen er for lidt. Det dobbelte ville stadig være i underkanten, men så
ville du da bedre kunne mærke det...

Fra : marlene

Dato : 14-08-09 11:59

"Solitaire" <nejt@k.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ville du da bedre kunne mærke det...

>hvis du går i seng til normal tid og sover hele natten, så synes jeg ikke
men synes det lyder ok i de vågne timer,
på en handicaphjælpervagt, med sovende nat, får man kun løn får 75%,
hvorimod en vågen nat giver 100%.
du "spilder" heller ikke tiden imens du sover, hvilket du nok havde gjort
alligevel.

Fra : Louise

Dato : 14-08-09 07:54

On 10 Aug., 20:06, Solitaire <n...@k.dk> wrote:
> [...]
> når det er mange timer. Jeg synes 200.- for en hel aften, nat og næste
> morgen er for lidt. Det dobbelte ville stadig være i underkanten, men så

Undskyld det sene svar.
Jeg regner de sovende timer som "gratis",for som du skriver, så ville
jeg jo sove alligevel.
Det er rart at få en fornemmelse af hvad man kan tillade sig at tage
for babysitning. Så har jeg da et udgangspunkt.
Kan fortælle at jeg passede begge børn godt to timer forleden
eftermiddag, valgte at sige at jeg skulle have 100 kr og så til
billetten (52), så sagde 150.