Lige lidt om WIN7-64bit og games.
Fra : C.A.

Dato : 04-08-09 08:20

Hej,

Jeg har været hardcore XP fanatiker, lige indtil jeg fik installeret
WIN7-64RC, det er en yderst kompetent afløser til XP, jeg har
voldtestet det med stort set alt jeg kunne smide efter det, og har
indtil nu haft 2 "mindrer" problemer, 1.min gamle USBhub skal udskiftes
(ingen drivere" til den gamle, 2.og min gamle HP5470c flatbedscanner er
også driverløs, men det er også det eneste.

Jeg blevet overbevist om at det er mit kommende OS, da alle mine spil
og programmer afviklest mindst ligeså godt som på XP og endda i en del
tilfælde bedre.

Så sidder der andre gamerer, som er i tvivl som jeg var, så gør jer
selv en tjeneste og prøv WIN7RC.

http://www.microsoft.com/windows/windows-7/get/download.aspx

Jeg installerede på en ny HD, og det tog ca. 25min og alt var klart.

--
mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 04-08-09 11:53

C.A. wrote:
> [...]
>
> Jeg blevet overbevist om at det er mit kommende OS, da alle mine spil og
> programmer afviklest mindst ligeså godt som på XP og endda i en del

Kan du ikke skrive lidt om hvilken hardware du har og endnu vigtigere
hvilke spil du har testet?

Jeg synes det lyder lovende, men er bekymret for især ældre spil og
kompatibilitet mht. joysticks, rat o.lign..

Min forventning er, at indtil der kommer noget rigtig overbevisende der
kræver Windows 7 så er der ingen grund til og skifte til Windows 7. Man
kan trods alt købe nogen spil for de Microsoft vil havde for det der
burde være en Vista service pack.

Mvh
Bruno

Fra : C.A.

Dato : 05-08-09 15:00

Bruno, Copenhagen - Denmark laid this down on his screen :

> Kan du ikke skrive lidt om hvilken hardware du har

Gigabyte X48T-DQ6
E8500
Corsair ram 4*2GB
Gainward 8800GT
Sound Blaster® X-Fi Xtreme Gamer - Fatal1ty Professional
Corsair 750W PSU

> og endnu vigtigere hvilke spil du har testet?

Steam med en hel del forskelligt
BioShock
Crysis
FarCry 1+2
Medal of honour allied assault + Spearhead + Breakthrough
Frits 10
Caesar IV
Stalker 1+2

Er dem jeg indtil videre har testet, men hylden er stadig fyldt

> Jeg synes det lyder lovende, men er bekymret for især ældre spil og

Er der et bestemt spil du gerne vil have testet, måske har jeg det på
hylden.

> kompatibilitet mht. joysticks, rat o.lign..

Har ingen af delene.

> [...]
> trods alt købe nogen spil for de Microsoft vil havde for det der burde være

Win7 er lysår bedre end Vista, IMHO så har MS en vinder i stalden denne
gang.

--
mvh.
Carsten Andersen.

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 07-08-09 11:46

C.A. wrote:

> Gigabyte X48T-DQ6
> E8500
> Corsair ram 4*2GB
> Gainward 8800GT
> Sound Blaster® X-Fi Xtreme Gamer - Fatal1ty Professional
> Corsair 750W PSU

Lidt overkill med den PSU, men hellere for meget end for lidt strøm

Hvor meget har du overclocket din CPU?

> [...]
> Caesar IV
> Stalker 1+2
>
> Er dem jeg indtil videre har testet, men hylden er stadig fyldt

Ikke så langt fra hvad der også kan findes på min hylde

Et tip. Har du set den mod samling til Stalker der hedder "stalker
complete 2009"? Den giver spillet et pænt skub rent grafisk og
lydmæssigt samt laver lidt jursteringer i gameplay - eksempelvis kan
NPC'erne nu kaste med håndgranater og de er mere fri til at vandre omkring.

> Er der et bestemt spil du gerne vil have testet, måske har jeg det på
> hylden.

Hvis du har Need for speed - Porsche 2000/Porsche Unleashed så må du
gerne teste det. Det kan være en kamp at få det til og virke på XP
afhængig af setup, så jeg er spændt på om det vil køre på W7

> Win7 er lysår bedre end Vista, IMHO så har MS en vinder i stalden denne
> gang.

Som både Mac og PC bruger, så må jeg sige det er længe siden jeg rigtig
har været imporneret af Microsoft. Hvis ikke det var for spillene, så
ville jeg nok havde droppet Windows for noget tid siden.

Mvh
Bruno

Fra : C.A.

Dato : 08-08-09 11:03

Bruno, Copenhagen - Denmark presented the following explanation :

> Lidt overkill med den PSU, men hellere for meget end for lidt strøm

Det er rart med lidt reserve

> Hvor meget har du overclocket din CPU?

Uha, jeg OCr ikke, det har jeg for lidt tjek på de forskellige begreber
til, og jeg hader når maskinen er ustabil, det vil den blive hvis /jeg/
piller

Jeg køber stumperne, samler dem og indstiller Bios efter de specs der
er på RAM og CPU, that all.

> [...]
> lidt jursteringer i gameplay - eksempelvis kan NPC'erne nu kaste med
> håndgranater og de er mere fri til at vandre omkring.

Det skal jeg have kigget på, lyder ret godt.

> Hvis du har Need for speed - Porsche 2000/Porsche Unleashed så må du gerne
> teste det. Det kan være en kamp at få det til og virke på XP afhængig af
> setup, så jeg er spændt på om det vil køre på W7

Af mine knap 170 titler er den desværre ikke een af dem, så jeg må være
dig svar skyldig.

> Som både Mac og PC bruger, så må jeg sige det er længe siden jeg rigtig har
> været imporneret af Microsoft. Hvis ikke det var for spillene, så ville jeg
> nok havde droppet Windows for noget tid siden.

Samme her, havde det ikke været for spillene var jeg hoppet over på
Ubuntu, men heldigvis ser WIN7 ud til at være et lille "mirakel".

Jeg har en ældre MP3afspiller en Samsung K3, det software der er med
til den er tæt på ubrugeligt, prøvede lige at smide kablet i Win7
maskinen, og wupti Win7 fandt fyren og det er herre nemt at
administrere min musik med synch, så det var et plus mere.

--
mvh.
Carsten Andersen.