Trådløst netkort med HostAP
Fra : Tomas Pedersen

Dato : 04-09-09 08:32

Hvor finder man et trådløst netkort,pci, der kan køre som access point?

Det nemmeste ville sikkert være at købe en trådløs router eller anden
ekstern enhed, men jeg foretrækker at få det gemt væk i den kasse der
alligevel altid står tændt.

Tomas

Fra : Niels Pedersen

Dato : 05-09-09 14:34

Tomas Pedersen skrev:
> [...]
>
> Det nemmeste ville sikkert være at købe en trådløs router eller anden
> ekstern enhed, men jeg foretrækker at få det gemt væk i den kasse der

Ja vil det nok
Kig på Nanostation 2 / 5 http://www.ubnt.com, klarer fint det du ønsker
skal det være rundstrålet udstyr så køb en bullit og en antenne

/ Niels ( tlf. 2336 4892 ) niels@qbic.dk

Fra : Leo

Dato : 05-09-09 17:38

Hmm.

Jeg ville tror du bare skal sætte netkortet til at køre Ad Hoc, og så dele
forbindelsen,
så skal der evt. installeres en eller anden form for Router program på din
XPserver, s
om også kan køre/tildele DHCP.

Det er dog muligt at det sker fra den router som din XPserver er forbundet
til, når man vælger at dele forbindelsen.

Men du skal dog være opmærksom på at ikke alle netkort/dongler kan køre Ad
Hoc

Håber det kan være til lidt hjælp.
Hygsom
Leo