hunden tisser indenfor
Fra : MariaH

Dato : 02-09-09 17:24

Er lige flyttet i lejlighed og det lader til hunden er faldet godt til. Den
er dog nu begyndt at tisse på et lille tæppe som ligger under sofabordet.

Har prøvet at "rense" det med rodalon. Men han tisser desværre stadig på
tæppet.

Hvad kan vi gøre?

--
Maria

Fra : Hm

Dato : 02-09-09 19:13

"MariaH" <m_h_k79@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sofabordet.
>
> Har prøvet at "rense" det med rodalon. Men han tisser desværre stadig på

Måske skulle du fortælle lidt mere om, hvilken race og alder på hunden.

Den nemme løsning er at I fjerner tæppet i et stykke tid.

Hanne

Fra : MariaH

Dato : 02-09-09 19:18

> Måske skulle du fortælle lidt mere om, hvilken race og alder på hunden.

Det er en gravhund, hanhund på 8 år.
Han er kastreret.

--
Maria

Fra : Ukendt

Dato : 02-09-09 21:27

"MariaH" <m_h_k79@hotmail.com> wrote in message

> Det er en gravhund, hanhund på 8 år.
> Han er kastreret.

Jeg vil også mene fjerne tæppet....

Men det må vel også kræve lidt at samme træning som ved at vende hvalpe af
med det...

Hver gang man har leget eller sovet så skal han ud at luftes indtil i finder
ud af hvordan han viser jer det er tiden i den nye lejlighed ved ex.vis at
gå til døren.
Jeg tror han er blevet forviret over hvordan han tiltrækker jeres
opmærksomhed med han skal ud, så prøv at være opmærksomme om der er nogle
tegn på han skal ud...

Måske noget af det kan bruges?

Kasper

Fra : MariaH

Dato : 02-09-09 21:33

> [...]
> Jeg tror han er blevet forviret over hvordan han tiltrækker jeres
> opmærksomhed med han skal ud, så prøv at være opmærksomme om der er nogle

Han bliver luftet ca. kl. 23, hvor han gør begge dele. Hvorefter vi går til
køjs og står op ved 6 tiden, og der er det allerede sket

--
Maria

Fra : Lars Graversen

Dato : 03-09-09 09:09

"MariaH" <m_h_k79@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Han bliver luftet ca. kl. 23, hvor han gør begge dele. Hvorefter vi går
> til køjs og står op ved 6 tiden, og der er det allerede sket
>
> --
> Maria
Hej
Jeg mener at tæppet skal fjernes hurtigst muligt.
Jeg havde en 9 år gammel Cocker, der havde det med at tisse en gang i
mellem. Efter nogen tid holdt det op (troede vi) , men efter nogen tid
syntes vi det lugtede i vores gang, som er belagt med klinker, så der blev
vasket med Klorin men uden det store resultat. En undersøgelse af den
"nedfælde måtte" viste at her havde hunden tisset i fred og ro uden vi tog
notis af det. Måtten blev fjernet, den var også "klam" , og problemet holdt
op.
Lars

Fra : Brian Olesen

Dato : 13-09-09 20:26

> Jeg vil også mene fjerne tæppet....

Måske supplere med en omgang gå væk hund.

> Men det må vel også kræve lidt at samme træning som ved at vende hvalpe af
> med det...

Det vil også være mit bud.
Og man har ikke mistanke om noget blærerbetændelse?

Brian

Fra : nielsen

Dato : 03-09-09 16:03

Det er sandsynligvis bare en dårlig vane han har fået, men hvis det
var min hund, tror jeg jeg ville lade dyrlægen kigge på den. Han er
trods alt lidt op i årene, og kan have fået problemer med
"tisseværket".
Problemer med nyrerne eller sukkersyge giver sig bl.a. udslag i oftere
vandladning.

Fra : MariaH

Dato : 04-09-09 22:59

Han har været til dyrlæge, men der var intet at bemærke.